Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
dzisiaj: 25 marca 2017
w Esensjopedii w Esensji w Google

Antonio Caldara - Magdalena u stóp Chrystusa

‹Antonio Caldara - Magdalena u stóp Chrystusa›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAntonio Caldara - Magdalena u stóp Chrystusa
Data wydania10 marca 2017
Wydawca Polskie Radio
NośnikCD
Gatunekklasyczna
Wyszukaj wMatras.pl
Wyszukaj wKumiko.pl
Wyszukaj w
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Zobacz w
Utwory
CD1
1) Sinfonia02:12
2) Aria con stromenti – Dorm02:25
3) Recitativo – Così godea00:31
4) Ritornello. Andante00:46
5) Aria – Deh, librate amor02:40
6) Recitativo – Del sonno l00:39
7) Aria – La ragione, s’un’02:54
8) Recitativo – Così sciolt01:06
9) Recitativo – Oime, tropp00:28
10) Ritornello. Larghetto00:45
11) Aria – In un bivio e il04:12
12) Recitativo – Maddalena00:50
13) Ritornello. Allegro00:19
14) Aria [Allegro] Spera, c02:16
15) Recitativo – Troppo dura00:43
16) Aria con stromenti e con03:38
17) Recitativo – Cieli, che00:21
18) Aria con violini unisson02:50
19) Recitativo – Germana, al01:18
20) Recitativo – Ma queste t00:48
21) Ritornello. Largo00:44
22) Aria – Non sdegna il cie03:12
23) Recitativo – Omai spezza01:20
24) Aria con violoncino – Po06:56
25) Recitativo – E voi, dora02:22
26) Ritornello00:38
27) Duetto – Il sentier ch’o01:10
28) Recitativo – Maddalena00:41
29) Aria – Diletti, non piu05:00
30) Recitativo – Dell’anima01:24
31) Ritornello. Allegro00:15
32) Aria – Dove il re sapien01:37
33) Recitativo – E Cristo il00:30
34) Aria – Vattene, corri, v02:02
35) Recitativo – Marta, ho r00:29
36) Ritornello. Largo00:46
37) Aria – Voglio piangere03:54
38) Recitativo – A tuo dispe00:31
39) Duetto – La mia virtude02:38
CD2
1) Sinfonia00:49
2) Recitativo – Donna grand00:47
3) Aria – Parti, che di vir01:56
4) Recitativo – Cingan pure02:41
5) Ritornello. Largo00:47
6) Aria – Chi con sua cetra03:48
7) Recitativo – Maddalena01:02
8) Aria con violette – In l04:33
9) Recitativo – Oh ciel, ch01:04
10) Ritornello. Allegro00:23
11) Aria – Ride il ciel e gl02:17
12) Recitativo – A tuo dispe00:55
13) Aria – Me ne rido di tue02:52
14) Recitativo – Se non ho f00:27
15) Aria con violette – Orri01:51
16) Recitativo – Maddalena01:27
17) Ritornello. Largo00:38
18) Aria – O fortunate lacri02:47
19) Recitativo – Mio Dio, mi00:37
20) Ritornello00:18
21) Aria – Chi drizzar di pi01:52
22) Recitativo – D’esser cos00:55
23) Aria – Per il mar del pi06:18
24) Recitativo – L’atto imme01:04
25) Ritornello. Allegro00:22
26) Aria – Del senso soggiog02:23
27) Aria con violino solo07:16
28) Ritornello. Allegro00:14
29) Aria – Se da te fui vint01:50
30) Recitativo – Sempre dagl01:11
31) Aria – Questi sono arcan04:36
32) Recitativo – Tu che, qua00:44
33) Ritornello. Allegro01:15
34) Aria – O colpa felice03:50
35) Recitativo – Cittadini d00:38
36) Aria – Su, lieti festegg02:14
37) Recitativo – Voi, che in00:17
38) Aria – Voi del Tartaro01:52
39) Recitativo – Va dunque M00:38
40) Ritornello. Allegro00:42
41) Aria – Chi serva la belt04:24
Opis
Antonio Caldara – Maddalena ai piedi di Cristo / Magdalena u stóp Chrystusa
Wykonawcy:
Olga Pasiecznik (sopran);
Barbara Zamek (sopran);
Anna Radziejewska (mezzosopran);
Jan Jakub Monowid (kontratenor);
Artur Janda (bas –baryton);
Aleksander Kunach (tenor);
Zespół instrumentów Dawnych Warszawskiej Opery Kameralnej MUSICAE ANTIQUAE COLLEGIUM VARSOVIENSE
LILIANNA STAWARZ (kierownictwo artystyczne, dyrygent, klawesyn)
Oratorium Antonio Caldary traktuje o odwiecznych moralnych dylematach wyboru kierunku drogi życia doczesnego. Główną bohaterką jest Maria Magdalena, która prowadzi wewnętrzną walkę o zachowanie swej duszy w czystości i oddanie miłości Bogu. Muzyka w typowo dla retorycznego barokowego stylu dosadnie odzwierciedla emocjonalność wszystkich postaci, ilustruje walkę z tym, co piękne, ale wątpliwe i nieakceptowane. Siły miłości ziemskiej i niebiańskiej pewne swoich racji walczą o duszę Magdaleny, Faryzeusz kpi z niej i nie wierzy w godny wybór, Chrystus dostrzega piękno i światło w jej sercu, Marta przekonuje i daje wskazówki. Gorliwość uczuć znakomicie przekłada się na warstwę muzyczną dzieła. Kolejny przykład vanitas vanitatum zakończony triumfem Prawdy.
Oceń lub dodaj do Koszyka w

dodajdo

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Copyright © 2000-2017 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.