Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 23 października 2017
w Esensji w Esensjopedii

Z Archiwum Polskiego Radia - Marlene Dietrich

Marlene Dietrich
‹Z Archiwum Polskiego Radia - Marlene Dietrich›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułZ Archiwum Polskiego Radia - Marlene Dietrich
Wykonawca / KompozytorMarlene Dietrich
Data wydania15 września 2017
Wydawca Polskie Radio
NośnikCD
Gatunekjazz, koncert, pop
Wyszukaj wMatras.pl
Wyszukaj wKumiko.pl
Wyszukaj w
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Zobacz w
Utwory
CD1
1) I can’t give you anything but love, baby02:32
2) You’re the cream in my coffee02:48
3) My blue heaven03:03
4) The boys in the backroom01:50
5) The laziest girl in town03:34
6) Shir hatan02:54
7) La vie en rose03:07
8) Johnny03:47
9) Go away from my window03:10
10) Don’t smoke in bed03:14
11) Lola02:13
12) Marie, Marie04:35
13) Frag nicht, warum ich gehe04:13
Marlene Dietrich
Opis
Pragniemy oddać w Państwa ręce album niezwykły, rejestrację koncertu z drugiego pobytu w Polsce Marlene Dietrich.
Sala Kongresowa, zima, 1966 rok, jedna z najsłynniejszych aktorek XX wieku, ikona kina. Występ, który spotkał się z niezwykłym entuzjazmem polskiej publiczności.
„Nie mogę ci dać nic innego, prócz miłości, kochanie…” – tymi słowami popularnej piosenki amerykańskiej witała się w 1966 r. z publicznością warszawską jedna z najbardziej olśniewających gwiazd XX wieku, muza wielu zafascynowanych nią mężczyzn (i kobiet!), pełna namiętności i tajemnic, rozkwitająca naprawdę wtedy, gdy kochała i była kochana. Marlena Dietrich. To była jej druga wizyta w Warszawie. Dwa lata wcześniej witała publiczność w warszawskiej Sali Kongresowej również tą piosenką (śpiewała ją w filmie „Seven Sinners” z 1940 r, w którym z sukcesem wystąpiła wraz z Johnem Waynem). Warszawska publiczność była zachwycona. Nie tylko piosenką.
Podczas pierwszego pobytu w Polsce w 1964 r. słuchała w kulisach poprzedzających jej występ „Niebiesko-Czarnych”. Urzekła ją piosenka Czesława Niemena „Czy mnie jeszcze pamiętasz?”. Nagrała ją wkrótce za zgodą kompozytora z własnym tekstem pt. „Mutter, hast Du mir vergeben?”. Ale do Polski przywiozła dwie inne, znalezione w Ameryce. „Go Away From My Window” to wczesna kompozycja piosenkarza, kompozytora i kolekcjonera tradycyjnych ballad – Johna Jacoba Nilesa. Natomiast „Don’t Smoke in Bed” została skomponowana przez Willarda Robisona i spopularyzowana m.in. przez Peggy Lee i Ninę Simone.
Piękne, dojrzałe wykonanie kompozycji Gilberta Becaud pt. „Marie, Marie”. Marlena sięgnęła po nią w 1962 r. i nagrała ją po francusku w aranżacji wieloletniego przyjaciela i opiekuna muzycznego Burta Bacharacha. Plotka mówi o łzach w oczach Becauda po usłyszeniu jej interpretacji.
Oceń lub dodaj do Koszyka w

dodajdo

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Copyright © 2000-2017 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.