Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 18 stycznia 2018
w Esensji w Esensjopedii

10 najseksowniejszych filmowych plakatów

Esensja.pl
Esensja.pl
Patrząc na plakat obecnej na ekranach „Młodości”, bardzo trudno oderwać od niego wzrok, i raczej nie jest to zasługa umieszczonych na nim twarzy Micheala Caine’a i Harvey’a Keitla. Rankingowy wybór filmowych plakatów na podstawie ich pikanterii teoretycznie wydaje się zadaniem co najmniej przyjemnym, zapewniam jednak, że ograniczenie listy tylko do dziesiątki propozycji to misja, z którą spore problemy miałby nawet Ethan Hunt.
10. Love (2015)
Najświeższy film w zestawieniu, ale już jedno spojrzenie na plakat udowadnia, że znalazł się tu całkowicie zasłużenie. Z założenia filmy pornograficzne miały być wykluczone z rankingu, ale dla maintreamowego filmu dla dorosłych z pewnością można zrobić wyjątek. Wystarczy rzucić okiem na pozostałe, zmysłowo-erotyczne grafiki, by zgodzić się z tezą, iż pocałunek w trójkącie to de facto najłagodniejsza forma promocji filmu na jaką zdecydowano się przy filmie Gaspara Noe. Utrzymany w dusznej, „lepiącej” tonacji plakat, daje świetne wyobrażenie tego, że i temperatura samego filmu rzadko kiedy spada poniżej stanu podgorączkowego.


9. Striptiz (1996)
W latach 90. Demi Moore była jedną z najgorętszych kobiet Hollywood, co sprawiło, że za rozbieraną rolę w „Striptizie” otrzymała 12,5 miliona dolarów, co było ówcześnie rekordem wśród aktorek. Plakat filmu zresztą jasno zapowiadał, że w zgodzie z tytułem za dużo nie pozostanie w wyobraźni widza. Gładkie ciało, rozwiane włosy i zero, powtórzę, zero ciuszków. Do tego Moore ułożona w powabnej pozie, i nawet zniszczenie przez krytykę i nominacja do Złotej Maliny nie przeszkodziła obrazowi w zarobieniu niezłych, jak na tamte czasy, ponad 100 milionów dolarów. Choć pewnie głównie dzięki męskiej widowni…


8. Hate Story (2012)
Jeśli o erotyce mowa, to nie może zabraknąć w rankingu przedstawiciela ojczyzny kamasutry. Na podstawie tego co widzimy na plakacie możemy się domyślać, że heroina bardzo skutecznie wypełnia tagline filmu, używając ociekającego seksapilem ciała jako broni na drodze do osobistej vendetty. Nie zdziwiłbym się, gdyby znalazła się grupka mężczyzn chętnych, aby tylko z tego powodu zaleźć jej za skórę. Jeśli zastanawiacie się co kryje się po drugiej stronie seksownej aktorki, zapewniam, że „przód” jest także całkiem całkiem.


7. Blue Velvet (1986)
Erotyka na granicy z perwersją – przywiązana do stołu bilardowego kobieta w dość charakterystycznej pozie, sina tonacja grafiki, spływająca po bilach krew… może cześć oglądających wykrzywi się w lekkim obrzydzeniu, ale nie ma co ukrywać, ze znajdą się i ci, którzy spojrzą na promujący film Davida Lyncha plakat z odrobiną pożądania. Tymbardziej, że o ukrytych pragnieniach z reguły mało kto chce głośno mówić, ale będąc ich świadkiem czasem tak trudno odwrócić głowę w drugą stronę…


6. Hitman (2007)
Nie wiem, czy ktokolwiek patrząc na niekończące się nogi Olgi Kurylenko zauważył, że na plakacie – i to w centralnym miejscu – znajduje się Agent 47. Swoje robi na pewno jedwabna i mocno transparentna sukienka, które w połączeniu ze stanowczą, ale seksowną pozą Rosjanki rozprasza i kieruje myśli daleko od tego, co teoretycznie powinno być tu najważniejsze. Zastanawiam się z resztą czy mając powyższe okoliczności na uwadze, nawet tak skuteczny i zimny zabójca jak Hitman, ma jakiekolwiek szanse aby trafić w swój cel…


5. American Beauty (1999)
Ciało. Róża. Dłoń. Kuszenie. Niewinność. Niby niewiele, ale taka oszczędność i świetna symbolika potrafi także zawrócić w głowie. Dla mniej domyślnych film Mendesa promował także plakat z nagą Meną Suvari leżącą wśród płatków róż, lecz czasem dla podgrzania atomosfery i zwiększenia napięcia lepiej jest wtedy, gdy więcej rzeczy pozostaje w sferze galopującej i niczym nie ograniczonej wyobraźni.


4. Showgirls (1995)
Dobrze, ze plakaty mają wyznaczone granice, bo w innym wypadku możnaby się zacząć zastanawiać, czy noga Elizabeth Berkley nie kończy się gdzieś w kosmosie. Może i wdzięki aktorki są tu umiejętnie przykryte czarnym tłem, ale nie na długo. W końcu jak możemy przeczytać na plakacie: „Show niedługo się zacznie”…


3. Sin City 2: Damulka warta grzechu (2014)
W purytańskich Stanach Zjednoczonych plakat zakazany, w wolnej i Esensji jak najbardziej dozwolony. Amerykańskim cenzorom podobno nie spodobała się odwaga i niegrzeczność prześwitującego szlafroka na tyle, że telewizja ABC odmówiła emisji zwiastuna filmu twierdząc, że Eva Green a.k.a Ava Lord jest w nim kompletnie naga. Nikt przy całym zamieszaniu nie przejął się, że druga część „Sin City” kipi od przekleństw i przemocy, ale to najwidoczniej nie są argumenty gorszące tamtejsze społeczeństwo. Producenci zareagowali na aferę dodając photoshopowo więcej materiału na piersi Green i zmieniając nieco grę świateł wokół jej kształtów, co na szczęście nie odjęło za wiele z pikanterii całego plakatu.


2. 9 ½ tygodnia (1986)
Już najmniejszy rzut oka na pełen pożądania nieład Kim Basinger sprawia, że chętnie dowiemy się co doprowadziło ją do takiego stanu. Studiując szczegóły dostrzegamy kompozycję detali – od położenia rąk, widocznego zarysu biustu aktorki i seksownie padającego na wszystko cienia okiennych żaluzji. Dynamiczność całej pozy mówi nam jedno – nie ma takiej zasady, której razem z Kim nie chcielibyśmy złamać.


1.Absolwent (1967)
Szok! Niedowierzanie! Plakat filmu sprzed niemal 50 lat na czele rankingu? A jednak! Afisz „Absolwenta” ma bowiem w sobie wszystko to, co do dzisiaj kusi skutecznie mężczyzn, szczególnie w młodym wieku. Zacznijmy od zalotnego naciągania pończochy przez Annę Bancroft, następnie rzućmy okiem spojrzenie przyglądającego się wszystkiemu Dustina Hoffmana, mówiące więcej niż tysiąc słów. Reszta jest już pozostawiona wyobraźni, tymbardziej, że wiemy, że dojrzała acz pełna seksapilu pani Robinson nie spotkała się z Benjaminem aby razem z nim zastanawiać się nad jego przyszłością. A wszystko to ujęte w koło sugerujące wszędobylskie podglądactwo. Mistrzostwo!
koniec
4 października 2015
dodajdo

Komentarze

12 X 2015   15:20:22

Dorzuciłbym ten:
http://www.joblo.com/images_arrownews/unborn-intl-poster.jpg

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Najnowsze

Z filmu wyjęte: Potęga ducha II
Jarosław Loretz

15 I 2018

Niektórym nie wystarcza jeden, własny duch.

więcej »

50 najlepszych filmów 2017 roku
Esensja

12 I 2018

Jak co roku prezentujemy Wam 50 najlepszych – naszym zdaniem – filmów minionych 12 miesięcy, spośród tych. które były pokazywane w polskich kinach w oficjalnej dystrybucji. Jak zwykle wiemy, że kolejność filmów na liście może być dyskusyjna, ale uważamy, że każdy z 50 zaprezentowanych w naszym rankingu filmów jest wart uwagi.

więcej »

Pożegnania 2017 (1)
Jarosław Loretz

12 I 2018

Przypomnijmy sobie, kto odszedł w roku 2017. Dziś miesiące styczeń-marzec.

więcej »

Polecamy

Partia na party w czasach Brexitu

Dobry i Niebrzydki:

Partia na party w czasach Brexitu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Jak smakują Porgi?
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Chwała na wysokości?
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Podręczne z Kairu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Atak paniki
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Coco jest spoko, ale czy to kolejne arcydzieło?
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Czeska babcia w roli Kaja
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Męska wrażliwość nie ma racji bytu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

To nie Ragnarok, tylko Ragnaroczek
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Grimm Girl, czyli diabeł tkwi w szczegółach
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Zobacz też

Inne recenzje

Do kina marsz: Kwiecień 2016
— Esensja

50 najlepszych filmów 2015 roku
— Esensja

Najlepsze filmy III kwartału 2015
— Esensja

Esensja ogląda: Pażdziernik 2015 (1)
— Jarosław Loretz, Jarosław Robak

Do kina marsz: Wrzesień 2015
— Esensja

15. T-Mobile Nowe Horyzonty: Pieprzenie
— Kamil Witek

Miasto nie do końca warte grzechu
— Konrad Wągrowski

Do kina marsz: Wrzesień 2014
— Esensja

Porażki i sukcesy
— Michał Chaciński

Tegoż twórcy

Esensja ogląda: Marzec 2017 (3)
— Piotr Dobry, Marcin Osuch, Jarosław Robak

Leonidas i Kubuś Puchatek czyli władcy wyobraźni
— Marcin Osuch

Marvel: Witaj ponownie, Frank
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Bond rytualny
— Gabriel Krawczyk

Esensja ogląda: Czerwiec 2014 (1)
— Sebastian Chosiński, Jarosław Loretz, Agnieszka Szady

Dandys-wędrowiec
— Elżbieta Obroślak

Konkurs na recenzję filmową: Piękne kino
— Bartosz Marzec

Marvel: Nie ma lepszego niż Wolverine
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Przypominaj to sobie wybiórczo
— Jakub Gałka

Esensja ogląda: Listopad 2012 (Kino)
— Sebastian Chosiński, Miłosz Cybowski, Mateusz Kowalski, Gabriel Krawczyk, Alicja Kuciel, Patrycja Rojek

Tegoż autora

Nie interesuje mnie żaden związek
— Kamil Witek

Remanent filmowy 2017
— Sebastian Chosiński, Miłosz Cybowski, Grzegorz Fortuna, Adam Kordaś, Marcin Osuch, Jarosław Robak, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Kuglarskie sztuczki
— Kamil Witek

NajAmerican Film Festival 2017
— Jarosław Robak, Kamil Witek

Mistrz kierownicy ucieka
— Kamil Witek

Remanent filmowy 2016
— Sebastian Chosiński, Gabriel Krawczyk, Jarosław Loretz, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Tydzień z życia kierowcy
— Kamil Witek

Gwiezdny pył
— Kamil Witek

Trzęsienie ziemi
— Kamil Witek

Who Watches the Watchmen?
— Kamil Witek

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.