Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
dzisiaj: 29 maja 2017
w Esensjopedii w Esensji w Google

Do kina marsz: Kwiecień 2016

Esensja.pl
Esensja.pl
Ja co miesiąc proponujemy Wam solidny pakiet najciekawszych zapowiedzi kinowych i DVD. Jest co wybierać, zarówno dla miłośników blockbusterów jak i koneserów kina niezależnego.
Marsz do kina
WASZ EKSTRAKT:
60,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Twardy orzech do zgryzienia. Z jednej strony film Zacka Snydera bije rekordy kasowe. Z drugiej recenzje są, delikatnie rzecz ujmując, mało entuzjastyczne.
To może napiszemy tylko że polska premiera wypada równo w Prima Aprilis, ale o tym, czy pójdziecie do kina musicie zdecydować sami.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Dope
(2015, reż. Rick Famuyiwa)
Rewelacja z festiwalu Sundance, film Ricka Famuyiwy to niby typowa opowieść o dojrzewaniu: mamy tu amerykańskie liceum, geeków i luzaków, nastoletnie dowcipy i dramy. Tyle że jeśli jesteś czarnym nastolatkiem z dzielni w Los Angeles, niby typową opowieść możesz zakończyć z kulką w głowie. „Dope” to nakręcone z biglem, świetnie zagrane, pełne humoru i empatii młodzieżowe kino – i szkoda tylko, że ma tak skromną dystrybucję i łatwo przegapić je w repertuarze.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Opowieść o miłości i mroku
(2015, reż. Natalie Portman)
„Opowieść o miłości i mroku” to ekranizacja autobiograficznej powieści słynnego izraelskiego pisarza, laureata Nagrody Nobla Amosa Oza, a przy tym pełnometrażowy debiut reżyserski Natalie Portman. To dwa mocne powody, by zwrócić na ten film uwagę.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Łowca i Królowa Lodu
(2016, reż. Cedric Nicolas-Troyan)
Opinie o „Królewnie Śnieżce i Łowcy” były raczej podzielone: jedni wytykali błędy scenariusza i niewykorzystane pomysły, inni doceniali mroczną estetykę i dojrzałość, zaskakujące w baśni z kategorią wiekową PG-13. Oraz znakomitą Charlize Theron w roli złej królowej – ktoś w Hollywood nie bez racji wykalkulował, że to losy jej bohaterki są ciekawszym materiałem na następny film w serii, dlatego w tym roku dostaniemy prequel tamtej historii. Bez Śnieżki, ale z Łowcą (zawsze mile widziany Chris Hemsworth), z wspomnianą Theron, Emily Blunt oraz strzelającą z łuku Jessicą Chastain. W zwiastunach wygląda to trochę jakby Thor, Merida Waleczna i Elsa z „Krainy Lodu” chcieli spuścić łomot złej królowej – sami zdecydujcie, czy bardziej zachęca to do obejrzenia filmu, czy od niego odstrasza.
WASZ EKSTRAKT:
70,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Mustang
(2015, reż. Deniz Gamze Ergüven)
„Mustang” Deniz Gamze Ergüven to jeden z obrazów nominowanych w tym roku do nieanglojęzycznego Oscara (choć to film o Turcji, reżyserowany przez Turczynkę, to reprezentował na Oscarach Francję). My mogliśmy go oglądać na zeszłorocznych Nowych Horyzontach i został tam przez widzów bardzo pozytywnie odebrany. „Mustang” to opowieść o współczesnej Turcji, o roli kobiety w tym kraju, o szukaniu własnej drogi w opresyjnym społeczeństwie. Film ważny i poruszający, jeden z tych, których z pewnością w tym miesiącu nie można przegapić.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
High-Rise
(2015, reż. Ben Wheatley)
Zmarły siedem lat temu J. G. Ballard to jeden z najważniejszych współczesnych pisarzy, jak mało kto potrafiący opisać przemoc kapitalizmu i skutki, jakie na ludzką psychikę wywiera rozwój technologiczny. Proza brytyjskiego autora doczekała się już kilku intrygujących kinowych adaptacji – „Imperium Słońca” na wielki ekran przeniósł Steven Spielberg, a kontrowersyjną „Kraksę” David Cronenberg. W „High-Rise” (czyli „Wieżowcu”, jakbyście szukali w bibliotece) za kamerą stanął jeden z najbardziej obiecujących brytyjskich reżyserów, Ben Wheatley (może nie przekonali was jego „Turyści”, których można było obejrzeć w polskich kinach, ale jeśli znacie wcześniejszą „Listę płatnych zleceń”, pewnie wciąż macie ciarki). W obsadzie też wyborowe nazwiska: Tom Hiddleston, Sienna Miller, Jeremy Irons, Elisabeth Moss. Jak do tej pory film dzieli krytyków – ale czy w ogóle możliwe jest wyobrazić sobie ekranizację powieści Ballarda, która wzbudziłaby powszechny zachwyt?
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Major
(2013, reż. Jurij Bykow)
Z dwuletnim opóźnieniem trafia do naszych kin pokazywany wcześniej na Sputniku głośny „Major”, wcześniejszy film twórcy „Durnia” Jurija Bykowa. O filmie pisał na naszych łamach Sebastian Chosiński: „Jeśli wydaje Wam się, że „Drogówka” Wojtka Smarzowskiego była prawdziwie męskim filmem, chcąc ocenić „Majora”, znajdziecie się w kropce. Jurij Bykow zrealizował bowiem dramat, który zarówno brutalnością, jak i pesymistyczną wizją świata bije na głowę produkcję Polaka. Na dodatek Rosjanin zmusił swoich bohaterów do dokonywania wyborów, z jakimi nie poradziliby sobie nawet ich protoplaści rodem z tragedii antycznych.”.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Scena ciszy
(2014, reż. Joshua Oppenheimer)
Znany ze „Sceny zbrodni” reżyser Joshua Oppenheimer znów zagląda w Otchłań. Tym razem bardziej niż sprawcami prawicowego terroru w Indonezji, zainteresowany jest perspektywą ofiar – tych, których dyktatura uznała za „komunistów” i postanowiła wytępić. Trudno wyobrazić sobie, żeby tej wiosny trafił do polskich kin film, który mocniej chwyta za gardło – pozycja obowiązkowa, nie tylko dlatego, że nominowana do Oscara („Scena ciszy” przegrała z „Amy” Asifa Kapadii).
Marsz do… kina domowego
WASZ EKSTRAKT:
70,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Intruz
(2015, reż. Magnus von Horn)
O nagrodzonym w zeszłym roku w Gdyni filmie Magnusa von Horna pisaliśmy: Von Horn, stawiając widzów przed nader poważnym dylematem moralnym, nie daje prostych recept. Wręcz przeciwnie, kierując losami bohaterów tak, a nie inaczej, sprawia, że kilka razy trzeba mocno zacisnąć zęby, aby nie dać upustu złości. To z kolei skłania do jeszcze jeden refleksji, dotyczącej tego, jak bardzo różni się – zakładając, że Szwed przedstawił sytuację hipotetyczną, ale jednak bardzo realną – system resocjalizacji w Skandynawii od tego, z którym mamy do czynienia w Polsce.
WASZ EKSTRAKT:
70,0 (0,0) % 
Zaloguj, aby ocenić
Młodość
(2015, reż. Paolo Sorrentino)
O filmie Paolo Sorrentino pisaliśmy: Reżyser znów zestawia refleksję nad stanem kultury z opowieścią o mężczyźnie, któremu na tamten świat bliżej już niż dalej; banał konsumpcji z tematami ostatecznymi, porządki pop i sacrum (na tyle, na ile rolę tego drugiego spełniać może sztuka). Wychodzi z tego film trochę wtórny, ale ujmujący. Intrygujący, choć nierówny. Sorrentino bierze motywy przerabiane już wielokrotnie wcześniej – i nawet jeśli nie mówi na ich temat nic nowego (a nie mówi), to przynajmniej nieźle udaje, wydobywając z nich liryzm, owo „wielkie piękno”.
WASZ EKSTRAKT:
65,0 (70,0) % 
Zaloguj, aby ocenić
Gwiezdne wojny: Przebudzenie Mocy
(2015, reż. J.J. Abrams)
Nie możemy nie odnotować, że w tym miesiącu na DVD pojawią się najnowsze „Gwiezdne wojny”. Będzie można przewijać i stopować, by odgadnąć, czyją córką jest Rey.
WASZ EKSTRAKT:
70,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Most szpiegów
(2015, reż. Steven Spielberg)
O filmie Stevena Spielberga pisaliśmy: Gdy działania amerykańskich służb specjalnych kojarzą nam się raczej z tajnymi więzieniami, waterboardingiem i Guantanamo, Steven Spielberg przypomina, że cel nie uświęca środków, a prawa człowieka i demokratyczny porządek to nie tylko ładne hasła, ale zadania, których nie można unieważnić potrzebą chwili. A że czyni to w filmie tak błyskotliwym, trzymającym w napięciu i świetnie zagranym jak „Most szpiegów”, łatwo mu wybaczyć tę odrobinę patosu.
koniec
31 marca 2016
dodajdo

Komentarze

03 IV 2016   22:20:34

Gdzie rewelacyjna kung-fu panda 3????

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Najnowsze

Dobry i Niebrzydki: Denzel jak wino
Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

26 V 2017

Dziś rozmawiamy o „Płotach” Denzela Washingtona – jedynym filmie spośród nominowanych do najważniejszego Oscara, który nie trafił do polskich kin. W tym miesiącu na szczęście pojawił się choć w dystrybucji DVD, dzięki czemu polski widz może sprawdzić, za co Viola Davis otrzymała statuetkę Akademii i jak sprawił się Washington w swym trzecim projekcie reżyserskim.

więcej »

Dobry i Niebrzydki: Ksenomorfy pod prysznicem
Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

19 V 2017

Jak „Obcy: Przymierze” wypada na tle „Prometeusza"? Czy Ridley Scott wyciągnął wnioski? Jak się ustrzec Kosmicznych Purchawek? Jak zdyskontować popularność ksenomorfa? Na te i inne pytania odpowiadają dziś Piotr Dobry i Konrad Wągrowski w dyskusji na temat najnowszej opowieści o Obcym.

więcej »

Dobry i Niebrzydki: W Galaktyce jak w Opolu
Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

12 V 2017

Które miejsce zajmą „Strażnicy Galaktyki 2” w tegorocznym podsumowaniu filmowym? Czego w filmie było za dużo, a czego za mało? I am Groot. I am Groot. I am Groot. I am Groot. O kontynuacji przygód Star-Lorda, Gamory, Draxa, Rocketa i oczywiście Groota rozmawiają Piotr Dobry i Konrad Wągrowski.

więcej »

Polecamy

Denzel jak wino

Dobry i Niebrzydki:

Denzel jak wino
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Ksenomorfy pod prysznicem
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

W Galaktyce jak w Opolu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Uciec, ale dokąd?
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Co ludzie powiedzą?
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

One woman show
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Pieprzeni kamikadze w kalifornijskim raju
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Pancerz bez ducha
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Małpa musi się pobrudzić
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Dysfunkcyjna rodzina w podróży, czyli rzeźnia, która wzrusza
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Zobacz też

Inne recenzje

Porażki i sukcesy 2016, czyli filmowe podsumowanie roku
— Piotr Dobry, Gabriel Krawczyk, Jarosław Robak, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Najgorsze filmy 2016 roku
— Esensja

50 najlepszych filmów 2016 roku
— Esensja

Esensja ogląda: Grudzień 2016 (3)
— Sebastian Chosiński, Jarosław Loretz, Marcin Osuch

Prezenty świąteczne 2016: Płyty DVD i Blu-Ray
— Esensja

Najlepsze filmy II kwartału 2016
— Esensja

Esensja ogląda: Maj (2)
— Jarosław Robak, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Nie przegap: Kwiecień 2016
— Esensja

Przeszłość, która nadejdzie
— Jarosław Robak

Esensja ogląda: Kwiecień 2016 (1)
— Jarosław Loretz, Jarosław Robak

Z tego cyklu

Maj 2017
— Esensja

Kwiecień 2017
— Esensja

Marzec 2017
— Esensja

Luty 2017
— Esensja

Styczeń 2017
— Esensja

Grudzień 2016
— Esensja

Listopad 2016
— Esensja

Czerwiec 2016
— Esensja

Maj 2016
— Esensja

Marzec 2016
— Esensja

Tegoż twórcy

East Side Story: „Woschod 2” jak „Apollo 13”
— Sebastian Chosiński

Esensja ogląda: Grudzień 2016 (3)
— Sebastian Chosiński, Jarosław Loretz, Marcin Osuch

Esensja ogląda: Styczeń 2016 (1)
— Jarosław Loretz, Marcin Mroziuk, Jarosław Robak, Konrad Wągrowski

Przebudzona niemoc
— Jarosław Loretz

Powrót do Odległej Galaktyki
— Konrad Wągrowski

Najlepszego sortu Amerykanin
— Jarosław Robak

Co nam w kinie gra: Intruz
— Sebastian Chosiński

Esensja ogląda: Pażdziernik 2015 (1)
— Jarosław Loretz, Jarosław Robak

Transatlantyk 2015: Dzień 1
— Sebastian Chosiński

Co nam w kinie gra: Dureń
— Sebastian Chosiński

Tegoż autora

Piąty konkurs na recenzję filmową
— Esensja

Najlepsze filmy I kwartału 2017
— Esensja

Esensja typuje Oscary 2017
— Esensja

Ranking filmów Oscarowych 2017
— Esensja

Najgorsze filmy 2016 roku
— Esensja

50 najlepszych filmów 2016 roku
— Esensja

Najlepsze filmy IV kwartału 2016
— Esensja

100 najlepszych filmów animowanych wszech czasów
— Esensja

Prezenty świąteczne 2016: Seriale
— Esensja

Prezenty świąteczne 2016: Kolekcje filmowe
— Esensja

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.