Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
dzisiaj: 25 czerwca 2017
w Esensjopedii w Esensji w Google

Do kina marsz: Styczeń 2017

Esensja.pl
Esensja.pl
Z jednodniowym opóźnieniem (wybaczcie: Sylwester) prezentujmy Wam zbiór najciekawszych naszym zdaniem zapowiedzi filmowych na styczeń. Jest na co czekać!
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Assassin’s Creed
(2016, reż. Justin Kurzel)
Renomowany serwis filmowy Indiewire napisał o „Assassin’s Creed”, że jest to „głupia, bezsensowna i prawdopodobnie najlepsza ekranizacja gry wideo w historii”. Film z Michaelem Fassbenderem do tej pory wygenerował cały pakiet negatywnych recenzji krytyków i solidną grupę fanów. Zapewne mamy więc przypadek dzieła przy odbiorze którego decydujące jest to, czego się po nim spodziewa. Wierząc więc krytykom, że nie mamy do czynienia z wybitnym dziełem filmowym i absolutnie nie ryzykując polecenia filmu, zwracamy uwagę, że da miłośników popularnego cyklu gier może to być lektura obowiązkowa i całkiem niezła frajda.
Marsz do kina
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie
(2016, reż. Paolo Genovese)
Film stał się hitem w rodzimych Włoszech, ciepłe recenzje zbierał także na tegorocznym festiwalu T-Mobile Nowe Horyzonty, gdzie tak o nim pisaliśmy: „Komediowa i wyśmienicie zainscenizowana lekkość „Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie” nie znosi filmu wyłącznie na z góry określone klimaty kina sytuacyjnego. W istocie opowiada o potrzebie większej otwartości w każdej relacji – małżeńskiej, rodzicielskiej czy przyjacielskiej. W czasach multikomunikacji, związki między najbliższymi słabną i często zanikają. Fizyczna bliskość to nie wszystko. Często wpatrzeni w ekrany smartfonów szukamy odskoczni i ucieczki od rzeczywistości. Klisza? Banał? Być może. Genovese ogrywa to jednak z wdziękiem, miękko, bez napinania fabularnych strun, które burzyłyby swobodny ton całej narracji.”
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Powidoki
(2016, reż. Andrzej Wajda)
„Powidoki” to ostatni film Andrzeja Wajdy i z tego już powodu wart jest uwagi mimo niepowodzenia w oscarowym wyścigu. Ta opowieść o starciu artysty z bezwzględnym systemem. Wajda nie eksperymentuje, nie próbuje zaskakiwać formą. To nie taki film, to też już chyba nie taki reżyser. „Powidoki” są filmem od strony formalnej bardzo prostym, zachowawczym: liniowa fabuła, koncentracja na jednym bohaterze, dużo deklaratywnych dialogów, przedstawianie faktów i sytuacji w sposób, który będzie zrozumiały dla zachodniego widza, niekoniecznie znającego polskie realia. Andrzej Wajda chce po prostu przekazać jak wielkim wyzwaniem jest obrona swych przekonań przed opresyjnym systemem i jak wcale nieoczywista nagroda za taką postawę.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
La La Land
(2016, reż. Damien Chazelle)
Już dziś „La La Land” jest uważany za jednego z głównych kandydatów do przyszłorocznych Oscarów. Trudno się dziwić. Akademia wszak uwielbia musicale, lubi też, gdy twórcy oddają hołd klasyce amerykańskiego kina, a przecież niezależnie od tego dzieło Damiena Chazelle jest bardzo udanym filmem, świetnie zagranym, wyreżyserowanym i sfotografowanym. Dawno nie było musicalu tak udanego, lekkiego, sprawnie zrealizowanego, a jednocześnie niegłupiego i przy tym naprawdę urzekającego. Jeśli nie macie nic przeciwko musicalom – „La La Land” powinien was zachwycić.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Manchester by the Sea
(2016, reż. Kenneth Lonergan)
5 nominacji do Złotych Globów, jeden z faworytów przyszłorocznego oscarowego rozdania. W relacji z 7. American Film Festival tak pisaliśmy o filmie i wyśmienitej roli Caseya Afflecka: „Pięknie powolny, lecz wyrazisty i nienużący dramat. Casey Affleck gra tu niejakiego Lee, pozornie cichego, lecz wybuchowego dozorcę w jednym z bostońskich budynków. Nie jest to jednak opowieść o żywocie złotej rączki wśród amerykańskiego blokowiska. Lee zmuszony jest wrócić do rodzinnego Manchesteru z powodu śmierci brata. Zorganizować pogrzeb, dopełnić formalności. A także zmierzyć się z duchami przeszłości, które kiedyś wypędziły go z rodzinnych stron. Mrucząca i zamknięta w sobie postać Afflecka na każdym kroku cierpi. Jego wypalenie życiem bije przez ekran. Każdy dzień smakuje tak samo: słowa są wypowiadane od niechcenia, codzienność to sączone samotnie piwo i towarzyszący mu oglądany z otępieniem mecz. Świetnie dopasowana do emploi aktora rola wybrzmiewa tu z podwójną siłą.”
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Split
(2016, reż. M. Night Shyamalan)
Już dawno minęły czasy, gdy elektryzowała nas informacja o premierze kolejnego filmu M. Night Shyamalana, ale trzeba przyznać, że po katastrofalnym przyjęciu kilku kolejnych pozycji tego twórcy („Kobieta w błękitnej wodzie”, „Zdarzenie”, „Ostatni Władca Wiatru”, „1000 lat po Ziemi”) Shyamalan nieco odbudował swój wizerunek niezłą „Wizytą”. „Split” thriller o bohaterze z 24 różnymi osobowościami na razie wypada jeszcze lepiej – 81% pozytywnych recenzji na Rottentomatoes.com, ocena 7.6 na IMDB – czujemy się więc zaintrygowani.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Zombie Express
(2016, reż. Sang-ho Yeon)
Koreańczycy od lat stanowią gwarancję wysokiej jakości rozrywki. A skoro wzięli się za zombie – raczej dotąd pomijane w ichniejszej kinematografii – można mieć praktycznie pewność, że jazda będzie ekspresowa i bez trzymanki. Pozycja obowiązkowa dla miłośników truposzy, hoorormaniaków i dla fanów dalekowschodniego kina. Naturalnie tych o mocniejszych nerwach.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Elle
(2016, reż. Paul Verhoeven)
Michèle jest twardą i bezwzględną szefową znakomicie prosperującej firmy zajmującej się grami video. Brutalny atak, którego staje się ofiarą we własnym domu, zmienia jej życie na zawsze. Kiedy w końcu odkrywa, kto jest sprawcą, oboje poddają się swoistej grze. Nowy thriller Paula Verhoevena z Isabelle Huppert w roli głównej ma dwie nominacje do Złotych Globów, ładną garść innych nagród filmowych i oczywiście dobre recenzje.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wiele ostatnio pojawiło się filmowych biografii – o Zbigniewie Relidze, o rodzinie Beksińskich, w marcu zobaczymy opowieść o Marii Curie. Co więcej, filmy te zyskały poklask krytyków i sympatię widzów, zbierając wiele filmowych nagród – nic więc dziwnego, że twórcy pragną sięgać po kolejne interesujące biografie. A postać Michaliny Wisłockiej, z jej nietuzinkowym życiorysem i z całą historią zderzającą powstawanie pierwszego polskiego „podręcznika” seksu z pruderią PRL-u wydaje się być świetnym materiałem na film – wpisujący się zresztą w inny trend – różnych spojrzeń na czasy Polskiej Rzeczpospolitej Ludowej (wspominani „Bogowie”, „Ostatnia rodzina”, ale też świetny „Jestem mordercą”).
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Toni Erdmann
(2016, reż. Maren Ade)
Nagroda w Cannes, nominacje do Złotych Globów, liczne filmowe nagrody, świetne recenzje, wysoka ocena na imdb, regularna obecność na listach najlepszych filmów 2016 roku – lista rekomendacji dla komediodramatu Maren Ade o pewnym praktycznym żarcie, jaki robi ojciec swej zapracowanej córce jest naprawdę długa.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Uczeń
(2016, reż. Kirył Sieriebriennikow)
„Uczeń” Kiryła Sieriebriennikowa nie pozostawił jurorom tegorocznego, zorganizowanego już po raz dziesiąty, Festiwalu Filmów Rosyjskich „Sputnik nad Polską” żadnych możliwości wyboru. Okazał się dziełem tak dobrym, że bez najmniejszych wątpliwości uznali go najlepszym obrazem przeglądu. Czy słusznie? Zdecydowanie! Chociaż konkurencja tradycyjnie była ostra.
koniec
1 stycznia 2017
dodajdo

Komentarze

02 I 2017   22:08:58

"o praktycznym żarcie" - czy serio przyjęło się już takie tłumaczenie "practical joke"?

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Najnowsze

Dobry i Niebrzydki: Życie zaczyna się po sześćdziesiątce
Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

23 VI 2017

Sonia Braga, wielka gwiazda brazylijskiego kina, bryluje w poetyckim i społecznie zaangażowanym „Aquariusie”, walcząc samotnie z dzikim kapitalizmem i pokazując uroki seksu po sześćdziesiątce. Z okazji polskiej premiery o filmie rozmawiają Piotr Dobry i Konrad Wągrowski.

więcej »

Dobry i Niebrzydki: Superheroina nie z „Playboya”
Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

16 VI 2017

Czy kobieta uratuje uniwersum DC? Czy mężczyźni są potrzebni Amazonkom? Czy udało się odejść od Snyderowskiego zadęcia? I jak w ogóle w tym wszystkim odnalazła się Gal Gadot? Dziś rozmawiamy o „Wonder Woman” Patty Jenkins.

więcej »

Dobry i Niebrzydki: Oliver Twist i wybuchające siusiaki
Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

9 VI 2017

Czy film, który zaczyna się od tego, że dziewięcioletni chłopiec zabija przypadkowo swą matkę-alkoholiczkę, to dobra propozycja na seans z dzieckiem? Dziś rozmawiamy o wielokrotnie nagradzanej i nominowanej do Oscara animacji „Nazywam się Cukinia”, którą od piątku można zobaczyć na ekranach (nielicznych) polskich kin.

więcej »

Polecamy

Życie zaczyna się po sześćdziesiątce

Dobry i Niebrzydki:

Życie zaczyna się po sześćdziesiątce
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Superheroina nie z „Playboya”
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Oliver Twist i wybuchające siusiaki
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Jessica Chastain lobbuje u króla ciepłokluchowego kina
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Denzel jak wino
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Ksenomorfy pod prysznicem
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

W Galaktyce jak w Opolu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Uciec, ale dokąd?
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Co ludzie powiedzą?
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

One woman show
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Zobacz też

Inne recenzje

Do kina marsz: Maj 2017
— Esensja

Najlepsze filmy I kwartału 2017
— Esensja

Esensja ogląda: Marzec 2017 (3)
— Piotr Dobry, Marcin Osuch, Jarosław Robak

Esensja ogląda: Marzec 2017 (1)
— Grzegorz Fortuna

Ranking filmów Oscarowych 2017
— Esensja

Dobry i Niebrzydki: Oscary intymne i okruchy życia
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Turbozombie w koreańskim pendolino
— Jarosław Loretz

Nie przegap: Styczeń 2017
— Esensja

Duchowa biografia erotyczna
— Gabriel Krawczyk

Rozszczepieni
— Jarosław Robak

Z tego cyklu

Czerwiec 2017
— Esensja

Maj 2017
— Esensja

Kwiecień 2017
— Esensja

Marzec 2017
— Esensja

Luty 2017
— Esensja

Grudzień 2016
— Esensja

Listopad 2016
— Esensja

Czerwiec 2016
— Esensja

Maj 2016
— Esensja

Kwiecień 2016
— Esensja

Tegoż twórcy

Esensja ogląda: Listopad 2016 (1)
— Jarosław Loretz, Marcin Mroziuk

Esensja ogląda: Grudzień 2015 (1)
— Jarosław Loretz, Jarosław Robak

Esensja ogląda: Kwiecień 2015 (1)
— Piotr Dobry, Alicja Kuciel, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski

Esensja ogląda: Styczeń 2015 (1)
— Karolina Ćwiek-Rogalska, Piotr Dobry, Tomasz Kujawski, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski

Męskie granie
— Jarosław Robak

Esensja ogląda: Czerwiec 2014 (3)
— Sebastian Chosiński, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski, Piotr Dobry

Esensja ogląda: Grudzień 2013 (5)
— Sebastian Chosiński, Karolina Ćwiek-Rogalska, Jarosław Loretz

Esensja ogląda: Październik 2013 (3)
— Piotr Dobry, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski

Co nam w kinie gra: Wałęsa. Człowiek z nadziei
— Marta Bałaga

Wenecja 2013: Przypadkowy bohater
— Marta Bałaga

Tegoż autora

Piąty konkurs na recenzję filmową
— Esensja

Najlepsze filmy I kwartału 2017
— Esensja

Esensja typuje Oscary 2017
— Esensja

Ranking filmów Oscarowych 2017
— Esensja

Najgorsze filmy 2016 roku
— Esensja

50 najlepszych filmów 2016 roku
— Esensja

Najlepsze filmy IV kwartału 2016
— Esensja

100 najlepszych filmów animowanych wszech czasów
— Esensja

Prezenty świąteczne 2016: Seriale
— Esensja

Prezenty świąteczne 2016: Kolekcje filmowe
— Esensja

Wkrótce

zobacz na mapie »
Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.