Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
dzisiaj: 27 czerwca 2017
w Esensjopedii w Esensji w Google

Do kina marsz: Luty 2017

Esensja.pl
Esensja.pl
Prezentujemy najciekawsze naszym zdaniem zapowiedzi filmowe na luty 2017.
Marsz do kina
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Lego Batman: Film
(2017, reż. Chris McKay)
„Lego Przygoda” został bardzo pozytywnie przyjęty zarówno przez krytyków jaki i widzów. Połączenie takich elementów popkultury jak film, komiks i kultowe klocki dało piorunujący efekt. Warner idzie za ciosem. Batman już odegrał istotną rolę w filmie z 2014 roku, teraz wysuwa się na pierwszy plan. Wygląda na to, że tym razem dostaniemy historię inspirowaną elementami doskonale znanymi z przygód Mrocznego Rycerza. Rzecz dzieje się w Gotham, głównym oponentem będzie Joker. Ale jeśli wszystko zostanie podane w stylu podobnym do „Lego przygody” to zabawa będzie przednia.
Jackie
(2016, reż. Pablo Larraín)
McImperium
(2016, reż. John Lee Hancock)
Cmentarz wspaniałości
(2015, reż. Apichatpong Weerasethakul)
John Wick 2
(2017, reż. Chad Stahelski)
To tylko koniec świata
(2016, reż. Xavier Dolan)
Milczenie
(2016, reż. Martin Scorsese)
Moonlight
(2016, reż. Barry Jenkins)
Praktykant
(2016, reż. Junfeng Boo)
Ukryte działania
(2016, reż. Theodore Melfi)
Marsz do… kina domowego
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Bridget Jones 3
(2016, reż. Sharon Maguire)
Pisaliśmy o filmie przy okazji premiery kinowej: „Trójka bohaterów jest sympatyczna (dzielnie partneruje im Emma Thompson w roli lekarki), dialogi, jak przystało na brytyjską komedię, są na wysokim poziomie, humor niezłej próby, a widz daje się wciągnąć w kryminalną bez mała zagadkę – kto jest ojcem. Co ważniejsze chyba, twórcy zdecydowali się jednak dać Bridget dorosnąć – bohaterka nie jest tak rozczulająco (bądź irytująco – co kto woli) infantylna, jak w poprzednich częściach, co z pewnością wychodzi filmowi na dobre.”
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Doktor Żywago
(1965, reż. David Lean)
Najsłynniejsza ekranizacja głośnej powieści Borysa PasternakDa. zieło angielskiego reżysera może momentami drażnić sztucznością w odwzorowaniu rosyjskich realiów, jednocześnie jednak zachwyca rozmachem i fabułą. Czapki z głów! A Omar Sharif to najbardziej rosyjski Egipcjanin w historii kina.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Egzorcysta
(1973, reż. William Friedkin)
„Egzorcysta”, podobnie jak „Lśnienie”, to przede wszystkim opasły katalog wstrząsających scen, które ustawiły poprzeczkę tak wysoko, że do dziś żaden reżyser nie może do niej doskoczyć. Choćby pierwotnie usunięta z filmu scena pajęczego spaceru Regan – trwa zaledwie kilka sekund a robi wrażenie jakiego nie udało się powtórzyć żadnemu ze spektakularnych zejść po schodach powyginanych zjaw w azjatyckich horrorach.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Przyjaźń czy kochanie?
(2016, reż. Whit Stillman)
Pisaliśmy o filmie: „Reżyser nie wytacza tu jednak ciężkich dział przeciw konserwatywnej opresji – pełna humoru i nakreślonych grubszą kreską postaci »Przyjaźń czy kochanie« to przede wszystkim lekka, czarująca farsa o intrygach, namiętnościach i ironii losu. Ze zgrabnym scenariuszem i świetną obsadą, która przerzuca się dialogami tak naturalnie, jakby angielszczyzna powieści Austen była ich codziennym językiem.”
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Ostatnia Rodzina
(2016, reż. Jan P. Matuszyński)
Jeden z najgłośniejszych filmów minionego roku. Pisaliśmy o nim: „nieobecne. Scenarzysta Robert Bolesto »wypreparował« Beksińskich z epok, w jakich żyli. Ba! można wręcz odnieść wrażenie, że najmniej interesuje go właśnie to, jak żyli, a dużo bardziej, jak umierali. Ale przez to podkreślone umieranie »Ostatnia Rodzina« staje się filmem o absurdzie naszej ziemskiej egzystencji i próbach radzenie sobie z nim – czasem próbach rozpaczliwych (Tomek), czasem przemyślanych (Zdzisław), w gruncie rzeczy jednak skazanych nieuchronnie na klęskę.”
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Pedro Almodóvar – Kolekcja biała
(reż. Pedro Almodóvar)
W lutym na pólki sklepów trafią dwie kolekcje filmów Pedro Almodóvara, a w każdej z nich znajdziemy pięć filmów. Kolekcja biała to „Prawo pożądania”, „Porozmawiaj z nią”, „Kwiat mego sekretu”, „Pośród ciemności” i „Przerwane objęcia”; polecamy w szczególności „Porozmawiaj z nią”. Kolekcja czarna to „Złe wychowanie”, „Kika”, „Drżące ciało”, „Kobiety na skraju załamania nerwowego” i „Czym sobie na to wszystko zasłużyłam?”; najbardziej podoba nam się z tego „Kobiety na skraju załamania nerwowego”, choć „Drżące ciało” też jest warte uwagi.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Osobliwy dom pani Peregrine (3D)
(2016, reż. Tim Burton)
Pisaliśmy o filmie: „Podsumowanie »Osobliwego domu…« mianem »gotyckich X-Menów« lub »miksu X-Menów z Harrym Potterem« byłoby skądinąd zasadne, ale zarazem spłyciłoby wartość filmu. Burton wchodzi bowiem w swoistą polemikę ze sztandarowym dziełem Marvela. U niego młodzi mutanci nie chronią świata, lecz odwrotnie – są chronieni przed światem. Pani Peregrine trzyma podopiecznych w pętli czasowej rodem z »Dnia świstaka«, na pierwszy rzut oka nużącej dla zainteresowanych, niemniej nawet nieskończona powtarzalność każdej doby wypada utopijnie w porównaniu ze złem świata zewnętrznego. Bezpieczny schemat wygrywa z nieprzewidywalnym okrucieństwem. Dzieciństwo i okres dojrzewania to czas niewinności, nie walki, zdaje się mówić Burton. Ta ostatnia powinna być ostatecznością.”
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Siedmiu wspaniałych (4K)
(2016, reż. Antoine Fuqua)
Pisaliśmy o filmie: „Na szczęście film jest także całkiem przyzwoicie zrobiony. Zbieranie ekipy jest przeprowadzone sprawnie i z oczekiwanym humorem, pierwsze starcie podnosi napięcie, a finałowa bitwa jest długa, efektowna, dobrze rozplanowana i przejrzysta. Co więcej – spodziewając się ilu Wspaniałych poniesie śmierć (w końcu wiemy jak to wyglądało w wersji Sturgesa), wcale nie jest takie łatwe wytypowanie tych, którym się nie uda. Mamy oczywiście też zestaw klisz i oczywistości, ale w sumie nie przeszkadzają one w niezłej zabawie.”
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Ja, Daniel Blake
(2016, reż. Ken Loach)
Pisaliśmy o filmie: „Pętla niedorzeczności na linii obywatel-państwo, w jaką wpada tytułowy Daniel, sprawia, że »Ja, Daniel Blake« pasuje świetnie do biurokratycznej rzeczywistości pod większością szerokości geograficznych. Dlatego gdy Daniel pisze sprayem na murze państwowego budynku swój desperacki manifest, niemal każdy widz podpisze się pod nim z przyjemnością. Biurokracja bowiem w oku Loacha to cicha zbrodnia, która przez lata pochłonęła więcej ofiar niż niejedna wojna.”
koniec
1 lutego 2017
dodajdo

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Najnowsze

Dobry i Niebrzydki: Życie zaczyna się po sześćdziesiątce
Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

23 VI 2017

Sonia Braga, wielka gwiazda brazylijskiego kina, bryluje w poetyckim i społecznie zaangażowanym „Aquariusie”, walcząc samotnie z dzikim kapitalizmem i pokazując uroki seksu po sześćdziesiątce. Z okazji polskiej premiery o filmie rozmawiają Piotr Dobry i Konrad Wągrowski.

więcej »

Dobry i Niebrzydki: Superheroina nie z „Playboya”
Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

16 VI 2017

Czy kobieta uratuje uniwersum DC? Czy mężczyźni są potrzebni Amazonkom? Czy udało się odejść od Snyderowskiego zadęcia? I jak w ogóle w tym wszystkim odnalazła się Gal Gadot? Dziś rozmawiamy o „Wonder Woman” Patty Jenkins.

więcej »

Dobry i Niebrzydki: Oliver Twist i wybuchające siusiaki
Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

9 VI 2017

Czy film, który zaczyna się od tego, że dziewięcioletni chłopiec zabija przypadkowo swą matkę-alkoholiczkę, to dobra propozycja na seans z dzieckiem? Dziś rozmawiamy o wielokrotnie nagradzanej i nominowanej do Oscara animacji „Nazywam się Cukinia”, którą od piątku można zobaczyć na ekranach (nielicznych) polskich kin.

więcej »

Polecamy

Życie zaczyna się po sześćdziesiątce

Dobry i Niebrzydki:

Życie zaczyna się po sześćdziesiątce
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Superheroina nie z „Playboya”
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Oliver Twist i wybuchające siusiaki
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Jessica Chastain lobbuje u króla ciepłokluchowego kina
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Denzel jak wino
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Ksenomorfy pod prysznicem
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

W Galaktyce jak w Opolu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Uciec, ale dokąd?
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Co ludzie powiedzą?
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

One woman show
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Zobacz też

Inne recenzje

Do kina marsz: Czerwiec 2017
— Esensja

Oscars 2017 so Sundance
— Wojciech Lewandowski

Wielkopostne podpłomyki
— Wojciech Lewandowski

O pustej Golgocie
— Przemysław Ciura

Najlepsze filmy I kwartału 2017
— Esensja

Esensja ogląda: Kwiecień 2017 (1)
— Sebastian Chosiński, Piotr Dobry, Gabriel Krawczyk, Marcin Mroziuk, Konrad Wągrowski

Esensja ogląda: Marzec 2017 (4)
— Piotr Dobry, Jarosław Robak, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Esensja ogląda: Marzec 2017 (3)
— Piotr Dobry, Marcin Osuch, Jarosław Robak

Esensja ogląda: Marzec 2017 (1)
— Grzegorz Fortuna

Dobry i Niebrzydki: You complete me!
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Z tego cyklu

Czerwiec 2017
— Esensja

Maj 2017
— Esensja

Kwiecień 2017
— Esensja

Marzec 2017
— Esensja

Styczeń 2017
— Esensja

Grudzień 2016
— Esensja

Listopad 2016
— Esensja

Czerwiec 2016
— Esensja

Maj 2016
— Esensja

Kwiecień 2016
— Esensja

Tegoż twórcy

Remanent filmowy 2016
— Sebastian Chosiński, Gabriel Krawczyk, Jarosław Loretz, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Solidarni z uchodźcami
— Piotr Dobry

Esensja ogląda: Październik 2016 (3)
— Jarosław Loretz, Jarosław Robak

Umieranie
— Sebastian Chosiński

Esensja ogląda: Październik 2016 (2)
— Jarosław Loretz, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski

Esensja ogląda: Październik 2015 (2)
— Jarosław Loretz, Jarosław Robak, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Transatlantyk 2015: Dzień 7
— Sebastian Chosiński

Gdzie jest autor?
— Karolina Ćwiek-Rogalska

Bóg wybacza, on nigdy!
— Gabriel Krawczyk

Esensja ogląda: Listopad 2014 (1)
— Sebastian Chosiński, Karolina Ćwiek-Rogalska, Jarosław Loretz, Jarosław Robak

Tegoż autora

Piąty konkurs na recenzję filmową
— Esensja

Najlepsze filmy I kwartału 2017
— Esensja

Esensja typuje Oscary 2017
— Esensja

Ranking filmów Oscarowych 2017
— Esensja

Najgorsze filmy 2016 roku
— Esensja

50 najlepszych filmów 2016 roku
— Esensja

Najlepsze filmy IV kwartału 2016
— Esensja

100 najlepszych filmów animowanych wszech czasów
— Esensja

Prezenty świąteczne 2016: Seriale
— Esensja

Prezenty świąteczne 2016: Kolekcje filmowe
— Esensja

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.