Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
dzisiaj: 25 czerwca 2017
w Esensjopedii w Esensji w Google

Do kina marsz: Kwiecień 2017

Esensja.pl
Esensja.pl
W kwietniu nie wychodźcie z domu. No, chyba żeby pograć w piłkę. W kinach bowiem – nie licząc oscarowego „Klienta” Asghara Farhadiego – niewiele, za to dużo ciekawych pozycji będzie wydane na Blu-Rayu i DVD.
Marsz do kina
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Klient
(2016, reż. Asghar Farhadi)
Najważniejsza premiera miesiąca. Kolejny film twórcy wybitnego „Rozstania”, rozsławiony (podobnie zresztą jak „Rozstanie”) Oscarem dla najlepszego filmu nieanglojęzycznego. Dramat obyczajowy w realiach współczesnego Iranu z pewnością jest obietnicą wybitnego kina, którego z pewnością nie wolno przegapić.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Szybcy i wściekli 8
(2017, reż. F. Gary Gray)
Tytuł i numerek mówią chyba wszystko. Pełna adrenalina, sensacyjna fabuła i oczywiście samochodowe pościgi. Fani serii (a tych niemało) z pewnością filmu nie przegapią, z kolei jeśli ktoś nie oglądał poprzednich siedmiu części, na ósmą pewnie też się nie skusi.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
W sieci
(2016, reż. Ki-duk Kim)
Pewnego dnia jednak sieć ubogiego rybaka z Korei Północnej wplątuje się w silnik łodzi i Nam nie może nic zrobić, by powstrzymać dryfowanie łajby na południe. Po dotarciu do brzegu, zostaje natychmiast zatrzymany przez południowokoreańskich żołnierzy. Ambitny oficer przesłuchujący uznaje rybaka za szpiega. Nowy film jednego z najwybitniejszych twórców koreańskiego kina zapowiada się jako kino społecznie i politycznie zaangażowane.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Uciekaj!
(2017, reż. Jordan Peele)
Połączenie horroru i antyrasistowskiej fabuły „Zgadnij, kto przyjdzie na obiad"? Ciemnoskóry chłopak wraz ze swą białą dziewczyną jedzie z wizytą do domu jej rodziców, oczywiście z niepokojem, jak zareagują na jego kolor skóry. Wygląda na to, że sytuacja może być jeszcze bardziej skomplikowana, niż z początku się wydaje… Świetne recenzje, dobre opinie widzów i intrygujący zwiastun – czekamy z niecierpliwością.
Marsz do… kina domowego
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Zwierzęta nocy
(2016, reż. Tom Ford)
Reżyser-kreator mody w swym drugim filmowym projekcie nie szczędzi prawdziwego filmowego, ociekającego krwią, mięsa. Ford bowiem garściami czerpie z Peckinpaha, Lyncha czy nawet Almodóvara. Odważnie przenika przez style, sprawnie miesza wszelkie własne inspiracje, dokonuje skutecznej transgresji gatunków. „Zwierzęta nocy” w gruncie rzeczy wysuwają na pierwszy plan studium ludzkiej bezsilności. Brzmi jak totalny chaos? Film Toma Forda dowodzi, ze ten także potrafi być piękny.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Dzikie łowy
(2016, reż. Taika Waititi)
Ricky to wychowany na hip-hopie, miejski, zbuntowany, krnąbrny nastolatek, który otrzymuje szansę nowego startu, gdy trafia do nowej rodziny zastępczej Po śmierci opiekunki Rickowi grozi odesłanie do innego domu, więc obaj z wujem uciekają i ukrywają się w buszu. Rozpoczyna się polowanie na nich. Brzmi groźnie, ale „Dzikie łowy” to przede wszystkim zabawna komedia.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Narodziny Narodu
(2016, reż. Nate Parker)
Klasyczne „Narodziny narodu” były arcydziełem kina, ale też filmem o jawnie rasistowskim przesłaniu. Film Nate’a Parkera nie pretenduje do bycia remakiem klasyki, ale wykorzystując tytuł w opowieści o kaznodziei organizującym powstanie niewolników w USA przed wojną secesyjną, staje się polemiką z słynnym poprzednikiem.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Sully
(2016, reż. Clint Eastwood)
Hanks w metodzie aktorskiej nie stosuje ekspresyjnych emocji, bo takie też nie odzwierciedlałyby odtwarzanego oryginału. Dramat kapitana portretuje w sposób uczciwy, dając występ stonowany i skromny, lecz w pełni godny niespodziewanego narodowego bohatera. Bo rolą filmu Eastwooda jest nie szukanie sensacji wokół pamiętnego lotu, tylko wierne odtworzenie krzepiących uczuć, jakie ówcześnie wywołał dowodzący lotem 1549.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wzburzenie
(2016, reż. James Schamus)
Zrealizowany na podstawie słynnej powieści Philipa Rotha film „Wzburzenie” – opowieść o dojrzewaniu ukazuje losy Marcusa Messnera, wzorowego ucznia żydowskiego pochodzenia, który rozpoczynając studencką karierę trafia w przeddzień wojny koreańskiej do konserwatywnego kampusu Winesburg University w Ohio.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Kubo i dwie struny
(2016, reż. Travis Knight)
Aż się chce napisać „film na pewno spodoba się miłośnikom tematyki japońskiej”, jednak z drugiej strony, prawdziwi miłośnicy mogą się czuć zniesmaczeni myleniem jukaty z kimonem i samuraja z daimyo. W każdym razie na pewno jest to odpowiedni film, żeby zainteresować średniowieczną Japonią najmłodszych widzów. Ma odpowiednią dozę egzotyki w scenerii, strojach, przedmiotach i muzyce, a zarazem nieskomplikowaną „questową” fabułę.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Dzień patriotów
(2016, reż. Peter Berg)
Fabularyzowana opowieść o pościgu za terrorystami, którzy dokonali zamachu na mecie bostońskiego maratonu w kwietniu 2013 roku.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
„Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć” to znakomity film dla wszystkich: miłośników uniwersum Harry’ego Pottera, widzów rozczarowanych ekranizacjami książek Rowling oraz ludzi, którzy z tym cyklem nigdy się nie zetknęli.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Lion. Droga do domu
(2016, reż. Garth Davis)
Pięknie sfilmowany „Lion”, w którym zdjęcia kontrastują piękno indyjskiej przyrody z ponurymi warunkami, w jakich przychodzi żyć mieszkańcom tego kraju, mocno akcentuje problem zaginięć i przyszłych tragedii dzieci. Problem, który w żadnej mierze nie dotyczy tylko lat 80. – finałowa tablica informuje nas o nadal istniejącej skali zjawiska. Podkreślając więc piękno i szlachetność jednostkowych starań, domaga się szerokiej współpracy przy działaniach zapobiegających dziecięcym dramatom.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Przełęcz ocalonych
(2016, reż. Mel Gibson)
Reżyserski powrót Mela Gibsona po latach infamii spowodowanej pijackim, antysemickim bełkotem jest filmem nierównym: to wbijającym w fotel doskonałymi scenami batalistycznymi, to irytującym nagromadzeniem quasi-religijnego kiczu. Mimo wszystkich swych wad, „Przełęcz ocalonych” należy do najbardziej intrygujących filmów roku – to kino zrodzone z pasji; wyraz specyficznej religijnej wrażliwości reżysera, która może irytować brakiem refleksji i kiczem – ale której nie można odmówić zdolności kreowania porywających scen.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Planeta Ziemia II
(2016, reż. Justin Anderson, Ed Charles, Fredi Devas, Chadden Hunter, Emma Napper, Elizabeth White)
Tego nie trzeba przedstawiać – „Planeta Ziemia II” to kolejny zestaw odcinków przedstawiający najbardziej fascynujące zakątki naszej planety z komentarzem Davida Attenborougha, wydany w formacie Ultra HD. Bez dwóch zdań uczta dla oka.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Łotr 1. Gwiezdne wojny – historie
(2016, reż. Gareth Edwards)
„Łotr 1” jest filmem dobrym. Odchodzącym klimatem od przygodowego charakteru całej serii „Gwiezdnych wojen”, niespecjalnie odkrywczym fabularnie, ale konsekwentnym w nastroju, spójnym z sagą, efektownym i nadal budzącym emocje. Zapewne gwiezdnowojenni puryści mogą oburzyć się niektórymi rzeczami, czy odejściem od przygodowego charakteru serii i czarno-białej wizji bohaterów, ale można uznać, że w spin-offowym cyklu można sobie na pewne odstępstwa pozwolić. Jeśli wszystkie będą przynajmniej na poziomie „Łotra 1”, nie powinniśmy żałować.
koniec
31 marca 2017
dodajdo

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Najnowsze

Dobry i Niebrzydki: Życie zaczyna się po sześćdziesiątce
Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

23 VI 2017

Sonia Braga, wielka gwiazda brazylijskiego kina, bryluje w poetyckim i społecznie zaangażowanym „Aquariusie”, walcząc samotnie z dzikim kapitalizmem i pokazując uroki seksu po sześćdziesiątce. Z okazji polskiej premiery o filmie rozmawiają Piotr Dobry i Konrad Wągrowski.

więcej »

Dobry i Niebrzydki: Superheroina nie z „Playboya”
Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

16 VI 2017

Czy kobieta uratuje uniwersum DC? Czy mężczyźni są potrzebni Amazonkom? Czy udało się odejść od Snyderowskiego zadęcia? I jak w ogóle w tym wszystkim odnalazła się Gal Gadot? Dziś rozmawiamy o „Wonder Woman” Patty Jenkins.

więcej »

Dobry i Niebrzydki: Oliver Twist i wybuchające siusiaki
Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

9 VI 2017

Czy film, który zaczyna się od tego, że dziewięcioletni chłopiec zabija przypadkowo swą matkę-alkoholiczkę, to dobra propozycja na seans z dzieckiem? Dziś rozmawiamy o wielokrotnie nagradzanej i nominowanej do Oscara animacji „Nazywam się Cukinia”, którą od piątku można zobaczyć na ekranach (nielicznych) polskich kin.

więcej »

Polecamy

Życie zaczyna się po sześćdziesiątce

Dobry i Niebrzydki:

Życie zaczyna się po sześćdziesiątce
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Superheroina nie z „Playboya”
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Oliver Twist i wybuchające siusiaki
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Jessica Chastain lobbuje u króla ciepłokluchowego kina
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Denzel jak wino
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Ksenomorfy pod prysznicem
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

W Galaktyce jak w Opolu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Uciec, ale dokąd?
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Co ludzie powiedzą?
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

One woman show
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Zobacz też

Inne recenzje

Esensja ogląda: Maj 2017
— Jarosław Loretz, Marcin Mroziuk

Kiedy irański mężczyzna kocha irańską kobietę
— Karolina Kopcińska

Dobry i Niebrzydki: Uciec, ale dokąd?
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Dobry i Niebrzydki: Co ludzie powiedzą?
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Ranking filmów Oscarowych 2017
— Esensja

Dobry i Niebrzydki: Oscary intymne i okruchy życia
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Plaża Omaha, czyli żegnaj, baśni
— Adam Kordaś, Magdalena Kubasiewicz, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski

Porażki i sukcesy 2016, czyli filmowe podsumowanie roku
— Piotr Dobry, Gabriel Krawczyk, Jarosław Robak, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

50 najlepszych filmów 2016 roku
— Esensja

Najlepsze filmy IV kwartału 2016
— Esensja

Z tego cyklu

Czerwiec 2017
— Esensja

Maj 2017
— Esensja

Marzec 2017
— Esensja

Luty 2017
— Esensja

Styczeń 2017
— Esensja

Grudzień 2016
— Esensja

Listopad 2016
— Esensja

Czerwiec 2016
— Esensja

Maj 2016
— Esensja

Kwiecień 2016
— Esensja

Tegoż twórcy

Esensja ogląda: Maj 2017
— Jarosław Loretz, Marcin Mroziuk

Esensja ogląda: Grudzień 2016 (6)
— Sebastian Chosiński, Piotr Dobry, Jarosław Robak

Esensja ogląda: Grudzień 2016 (3)
— Sebastian Chosiński, Jarosław Loretz, Marcin Osuch

Zbroja nie jest najważniejsza
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Gwiezdny pył
— Kamil Witek

Ciemna strona Rebelii
— Konrad Wągrowski

CamerImage 2016: Dziecięca odyseja
— Konrad Wągrowski

Zoolog w opałach
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

7. American Film Festival: Siedmiu wspaniałych
— Kamil Witek

7. American Film Festival: Znaczy kapitan
— Kamil Witek

Tegoż autora

Piąty konkurs na recenzję filmową
— Esensja

Najlepsze filmy I kwartału 2017
— Esensja

Esensja typuje Oscary 2017
— Esensja

Ranking filmów Oscarowych 2017
— Esensja

Najgorsze filmy 2016 roku
— Esensja

50 najlepszych filmów 2016 roku
— Esensja

Najlepsze filmy IV kwartału 2016
— Esensja

100 najlepszych filmów animowanych wszech czasów
— Esensja

Prezenty świąteczne 2016: Seriale
— Esensja

Prezenty świąteczne 2016: Kolekcje filmowe
— Esensja

Wkrótce

zobacz na mapie »
Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.