Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 13 grudnia 2017
w Esensji w Esensjopedii

Do kina marsz: Maj 2017

Esensja.pl
Esensja.pl
Prezentujemy tradycyjny wybór najciekawszych zapowiedzi kinowych i DVD/Blu-Ray, tym razem na maj 2017 r.
Marsz do kina
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Strażnicy Galaktyki vol. 2
(2017, reż. James Gunn)
Jeżeli ktoś nie widział pierwszej części, informujemy, że to mniej więcej takie „Gwiezdne wojny”, tylko z łotrzykowskim zacięciem. Możemy śmiało oczekiwać sympatycznych bohaterów (to na ogół mocna strona marvelowskiego kina), akcji pędzącej niczym kolejka górska w wesołym miasteczku oraz nienachalnie rozmieszczonego humoru. No i któż z fanów przepuści okazję zobaczenia malutkiego Groota?
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Gwiazdy
(2017, reż. Jan Kidawa-Błoński)
Życie Jana Banasia, jednego z ludzi, którzy w eliminacjach do mistrzostw świata w 1974 w Niemczech strzelili gola Anglikom, czołowego polskiego piłkarza lat 70., który z powodów politycznych nie mógł pojechać na Igrzyska w Monachium i mistrzostwa w Niemczech, to gotowy materiał na film. Aż dziw, że nikt wcześniej się za to nie wziął. Pytanie, czy tematowi podoła Jan Kidawa-Błoński?
WASZ EKSTRAKT:
35,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Obcy: Przymierze
(2017, reż. Ridley Scott)
„Prometeusz” był rozczarowaniem, za kamerą ponownie Ridley Scott, nic więc dziwnego, że premierze kolejnej części opowieści o Obcych towarzyszy lekki niepokój. Zwiastuny też jakoś emocji wielkich nie budziły – wyglądało na historię dość wtórną wobec poprzednich części cyklu. Ale zobaczymy.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Song to Song
(2017, reż. Terrence Malick)
Fraza „nowy film Terrence’a Malicka” nie daje już niestety takiego efektu jak kiedyś, ale jednak na kolejne dzieło twórcy „Badlands”, „Niebiańskich dni”, „Cienkiej czerwonej linii” czy „Drzewa życia” czekać zawsze warto – i liczyć, że po dwóch ostatnich niezbyt udanych projektach powróci on do formy. Tym razem czeka nas opowieść o dwóch miłosnych trójkątach z muzyką w tle.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Piraci z Karaibów: Zemsta Salazara
(2017, reż. Joachim Rønning, Espen Sandberg)
„Piraci z Karaibów” to już klasa sama w sobie: można cyklu nie lubić, ale wiadomo, czego się po nim spodziewać (przede wszystkim Johnny′ego Deppa, choć twórcy zapowiadają, że nie będzie on głównym bohaterem). Nadzieje budzi powrót Willa Turnera i jego charakternej ukochanej, a główny czarny charakter jest Hiszpanem, więc zapewne będzie gorąco.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Zwyczajna dziewczyna
(2016, reż. Lone Scherfig)
Coś lżejszego od duńskiej reżyserki takich filmów jak „Włoski dla początkujących”, „Wilbur chce się zabić” czy „Była sobie dziewczyna”. Obyczajowa komedia o pewnej początkującej scenarzystce może być dobrym wyborem na seans we dwoje.
Marsz do… kina domowego
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Sing
(2016, reż. Christophe Lourdelet, Garth Jennings)
O filmie pisaliśmy: „Nie jest to z pewnością najlepsza animacja o zwierzętach, jaką można obejrzeć – ale stanowi bezpretensjonalną i miłą rozrywkę na wieczór, oferując napływ dobrej energii, sympatycznych bohaterów i możliwość zanucenia razem z nimi znanych przebojów. Co czasami w zupełności wystarczy.”
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Vaiana: Skarb oceanu
(2016, reż. Ron Clements, John Musker, Don Hall, Chris Williams)
O filmie pisaliśmy: „Podoba mi się pomysł, na którym oparto oś fabularną, szczególnie, że epickie ratowanie świata było ostatnio raczej nieobecne w animowanych produkcjach. Co prawda niektóre zagrożenia, na jakie trafiają bohaterowie, są nieco dziwaczne, ale sam finał chwalebnie utrzymany został w klimatach high fantasy.”
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Powidoki
(2016, reż. Andrzej Wajda)
„Powidoki” przeszły do historii polskiego kina. Nie dlatego, niestety, że jest to film wybitny, ale dlatego oczywiście, że jest to ostatnie dzieło Andrzeja Wajdy. I choć dzieło to nie dorównuje najwybitniejszym dokonaniom mistrza, zapewne jest jego najlepszym obrazem od czasów, przynajmniej, „Korczaka”.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
La La Land
(2016, reż. Damien Chazelle)
Największy oscarowy przegrany (albo: jedyny oscarowy zwycięzca, który swym triumfem cieszył się tylko przez kilkadziesiąt sekund) trafia na DVD. I chyba to będzie dobry format, by ponownie, bez emocji związanych z nagrodami, docenić urok filmu Damiena Chazelle’a.
WASZ EKSTRAKT:
90,0 (0,0) % 
Zaloguj, aby ocenić
Moon
(2009, reż. Duncan Jones)
Kolejne wydanie znakomitego filmu Duncana Jonesa (prywatnie syna Davida Bowie), jednego z objawień niskobudżetowej science fiction ostatnich lat.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Niekończąca się opowieść
(1984, reż. Wolfgang Petersen)
Baśń filmowa, która wielu kojarzy się przede wszystkim z piosenką Limalha i jej teledyskiem, będąca też klasycznym przykładem familijnego fantasy.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Split
(2016, reż. M. Night Shyamalan)
Jeszcze niedawno reżyser M. Night Shyamalan był gwarantem artystycznej i finansowej klęski – aż trudno uwierzyć, że swego czasu należał on do najważniejszych twórców kina popularnego. W thrillerze „Split”, twórca przypomniał o swojej lepszej stronie, w czym spora zasługa Jamesa McAvoya, który dwoił się i troił w roli jednego z najciekawszych filmowych czarnych charakterów ostatnich lat.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Katyń
(2007, reż. Andrzej Wajda)
Przy okazji premiery płytowej „Powidoków” otrzymujemy wznowienia kilku ostatnich filmów Andrzeja Wajdy – „Katynia”, „Zemsty”, „Tataraku” i „Wałęsy – człowieka z nadziei”. Nie są to może arcydzieła mistrza, ale mają swoje przebłyski.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
„Sztuka kochania” potrafi uwieść, bo scenariusz Krzysztofa Raka jest równie błyskotliwy jak w przypadku „Bogów”, pomysły na poszczególne sceny są odpowiednio efektowne, a klincz, w którym znalazła się Wisłocka, sprawdza się jako motor napędowy fabuły. „Sztuka kochania” doskonale nadaje się dzięki temu na jeden wieczór, ale nie należy sobie obiecywać, że będzie z tego coś więcej.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Elle
(2016, reż. Paul Verhoeven)
„Elle” nie tylko zaskakuje brawurowym zachowaniem bohaterki, ale także zręcznie miesza gatunkowe składniki, będąc po trosze kinem zemsty, thrillerem i komedią o burżujach. Pewien chłód reżysera, podkreślany przez zdjęcia Stephane’a Fontaine’a, które z powodzeniem mogłyby trafić do któregoś z filmów Hanekego, są idealnym środowiskiem dla aktorskiego tour de force Huppert.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Płoty
(2016, reż. Denzel Washington)
Ostatni z nominowanych w tym roku do najważniejszego Oscara filmów trafia do Polski – niestety nie do kin, ale od razu na DVD. Szkoda.
koniec
3 maja 2017
dodajdo

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Najnowsze

Z filmu wyjęte: Nasi u nas
Jarosław Loretz

11 XII 2017

Nasze kino na ogół stroni od fantastyki. Bywa jednak, że drobne odniesienia do niej znajdują się w zupełnie niespodziewanych miejscach.

więcej »

Dobry i Niebrzydki: Podręczne z Kairu
Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

8 XII 2017

Czarny kryminał wiecznie żywy – dziś rozmawiamy o przeniesieniu Chandlerowskich schematów do współczesnego Kairu w bardzo dobrym „Morderstwie w hotelu Hilton” Tarika Saleha.

więcej »

Kręgi Gwiezdnych Wojen
Szymon Charko

5 XII 2017

Zbliżająca się wielkimi krokami premiera „Ostatniego Jedi” to dobra okazja, aby spojrzeć jeszcze raz na jego poprzednika i perspektywy na to, jak nowa trylogia będzie wyglądała jako całość. Z dystansu prawie dwóch lat wydaje mi się, że spojrzenie krytyków na ten temat przeoczyło kilka istotnych szczegółów.

więcej »

Polecamy

Podręczne z Kairu

Dobry i Niebrzydki:

Podręczne z Kairu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Atak paniki
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Coco jest spoko, ale czy to kolejne arcydzieło?
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Czeska babcia w roli Kaja
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Męska wrażliwość nie ma racji bytu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

To nie Ragnarok, tylko Ragnaroczek
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Grimm Girl, czyli diabeł tkwi w szczegółach
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

#MeToo według Kinga
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Ludzie bez duszy, replikanci bez ciała
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Kobieta na rozdrożu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Zobacz też

Inne recenzje

Esensja ogląda: Grudzień 2017 (2)
— Sebastian Chosiński

Esensja ogląda: Listopad 2017 (3)
— Jarosław Loretz, Kamil Witek

Najlepsze filmy II kwartału 2017
— Esensja

Esensja ogląda: Czerwiec 2017
— Jarosław Loretz, Marcin Osuch, Jarosław Robak

Nie przegap: Maj 2017
— Esensja

Dobry i Niebrzydki: Denzel jak wino
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Bo najlepszy sposób na kobietę, znaleźć sobie skażoną planetę
— Przemysław Ciura

Esensja ogląda: Maj 2017
— Jarosław Loretz, Marcin Mroziuk

Dobry i Niebrzydki: Ksenomorfy pod prysznicem
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Dobry i Niebrzydki: W Galaktyce jak w Opolu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Z tego cyklu

Grudzień 2017
— Esensja

Listopad 2017
— Esensja

Sierpień 2017
— Esensja

Lipiec 2017
— Esensja

Czerwiec 2017
— Esensja

Kwiecień 2017
— Esensja

Marzec 2017
— Esensja

Luty 2017
— Esensja

Styczeń 2017
— Esensja

Grudzień 2016
— Esensja

Tegoż twórcy

Esensja ogląda: Grudzień 2017 (2)
— Sebastian Chosiński

Esensja ogląda: Listopad 2017 (3)
— Jarosław Loretz, Kamil Witek

Transatlantyk 2017: Osiem festiwalowych filmów
— Konrad Wągrowski

Esensja ogląda: Marzec 2017 (3)
— Piotr Dobry, Marcin Osuch, Jarosław Robak

Esensja ogląda: Marzec 2017 (1)
— Grzegorz Fortuna

Duchowa biografia erotyczna
— Gabriel Krawczyk

Rozszczepieni
— Jarosław Robak

Teatr mój widzę ogromny
— Karolina Ćwiek-Rogalska

Remanent filmowy 2016
— Sebastian Chosiński, Gabriel Krawczyk, Jarosław Loretz, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

O półbogu, który chciał mieć szacun na dzielni
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Tegoż autora

Najlepsze filmy III kwartału 2017 r.
— Esensja

Najlepsze filmy II kwartału 2017
— Esensja

Piąty konkurs na recenzję filmową
— Esensja

Najlepsze filmy I kwartału 2017
— Esensja

Esensja typuje Oscary 2017
— Esensja

Ranking filmów Oscarowych 2017
— Esensja

Najgorsze filmy 2016 roku
— Esensja

50 najlepszych filmów 2016 roku
— Esensja

Najlepsze filmy IV kwartału 2016
— Esensja

100 najlepszych filmów animowanych wszech czasów
— Esensja

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.