Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 19 października 2017
w Esensji w Esensjopedii

Do kina marsz: Czerwiec 2017

Esensja.pl
Esensja.pl
Zapraszamy do przeglądu najciekawszych naszym zdaniem premier kinowych czerwca 2017. Będzie coś dla miłośników opowieści superbohaterskich, animacji i dobrych dramatów obyczajowych.
Marsz do kina
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wonder Woman
(2017, reż. Patty Jenkins)
Po kilku ostatnich wpadkach – nie najlepiej ocenianym „Człowieku ze Stali” i ocenianych już fatalnie „Batman vs. Superman” i „Legionie samobójców” przed uniwersum DC wielkie wyzwanie – próba odzyskania zaufania fanów. Czu uda się to pierwszej od dawna opowieści o kobiecej superbohaterce? Nie tracimy nadziei, że tak się stanie.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Sama przeciw wszystkim
(2016, reż. John Madden)
Lobbing polityczny, korupcja, kulisy władzy, współczesna Ameryka, debata na temat ograniczenia praw do posiadania broni i Jessica Chastain w nominowanej do Złotego Globu roli lobbystki w thrillerze polityczno-sądowym.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Sieranevada
(2016, reż. Cristi Puiu)
Kolejny film twórcy „Śmierci pana Lazarescu”, blisko trzygodzinna opowieść o pewnym rodzinnym spotkaniu przez wielu krytyków uważana jest za arcydzieło. Z pewnością warto poświęcić na nią swój czas.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Nazywam się Cukinia
(2016, reż. Claude Barras)
Nominacja do Złotego Globu, nominacja do Oscara, cały pakiet innych nagród – z całą pewnością warto zwrócić uwagę na tę oryginalną siedemdziesięciominutową szwajcarską animację poklatkową, opowiadającą o losach osieroconego chłopca w zastępczej rodzinie.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Mumia
(2017, reż. Alex Kurtzman)
Były filmy Universalu, były fil,my Hammera, była wzorowana na kinie nowej przygody trylogia z Brendanem Fraserem, a tu czeka nas kolejna opowieść o ożywającej egipskiej mumii. W roli tytułowej znana choćby z „Kingsman” Sofia Boutella, ale zwraca uwagę udział Toma Cruise’a i Russella Crowe’a w tym przedsięwzięciu.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Auta 3
(2017, reż. Brian Fee)
Sześć lat minęło od ostatniego występu filmowego Zygzaka i Złomka, występu jednak średnio udanego, bo prosta, budująca opowieść z części pierwszej została zastąpiona przez skomplikowaną, nie rozumianą przez dzieci historię szpiegowską. Mamy więc nadzieję, że w „Autach 3” twórcy powrócą do źródeł i bez wydziwiania dadzą nam chwytającą za serce ze świata samochodów z wielkimi oczami.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Czerwony żółw
(2016, reż. Michael Dudok de Wit)
Studio Ghibli to dla wielu nazwa, przed wypowiedzeniem której wstrzymuje się oddech. Może więc cieszyć, że kolejną jego produkcję możemy zobaczyć na wielkim ekranie, będąc pewnymi zarówno marki, jak i sprawdzonego dzieła, nagrodzonego przez festiwale i nominowanego do Oscara za najlepszą animację. Do tego temat opowieści, bezludna wyspa jako rajskie więzienie otoczone lazurowym niebem i przestworem oceanu… Czekamy na ten film jak na lato!
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Aquarius
(2016, reż. Kleber Mendonça Filho)
Kolejna pozycja w dorobku brazylijskiego reżysera, opowiadająca tym razem o konflikcie kobiety, pragnącej spokojnie celebrować swą emeryturę, z postępującą wokół urbanizacją. Obraz zarówno wysoce oceniony przez krytyków i festiwale filmowe, jak i budzący głębokie kontrowersje, nominowany w Cannes do Złotej i Queerowej Palmy, łączy sobą wiele sprzeczności, z których relacja między postępem a przeszłością wcale nie musi być tą najoczywistszą.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Lady M.
(2016, reż. William Oldroyd)
Czyżby polski dystrybutor przestraszył się słowa „Makbet” w tytule? Nie zmienia to faktu, że „Lady M.” nawiązuje do słynnej szekspirowskiej postaci – choć pośrednio, będąc ekranizacją XIX-wiecznej powieści Nikołaja Leskowa, którą zresztą przenoszono na ekran wielokrotnie, w tym w głośnej „Powiatowej Lady Makbet”. Akcję z Rosji przeniesiono do XIX-wiecznej Anglii, można więc rzec, że Szekspir wraca do domu.
Marsz do… kina domowego
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Lego Batman: Film
(2017, reż. Chris McKay)
„Lego Batman” zaskakuje podwójnie. Po raz pierwszy wtedy, gdy orientujesz się, że to bodaj najbardziej błyskotliwa wizja relacji Batmana z Jokerem w historii kina i najciekawszy film o superbohaterach DC od czasów Tima Burtona – podczas gdy Zack Snyder i spółka stawiają kloca za klocem, twórcy „Lego Batmana” z dobrze znanych klocków budują film całkowicie świeży i diabelnie zabawny. Po raz drugi wtedy, gdy nagle okazuje się, że to wcale nie jest – jak początkowo mogłoby się wydawać – „Deadpool” dla najmłodszych, bo obecne na sali dzieci bawią się raczej średnio; co innego ich rodzice.
WASZ EKSTRAKT:
70,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
John Wick 2
(2017, reż. Chad Stahelski)
„John Wick 2” to ciekawy przypadek filmu, który jednocześnie jest serio, i ironiczny; w ukazywaniu przemocy tak samo brutalny, jak bliski kreskówce. Jeszcze bardziej niż oryginał, sequel skupia się na celebrowaniu stylu i przedmiotów: dopasowanych garniturów, butów, broni, świata hoteli, gadżetów i rozrywek przeznaczonych tylko dla elity płatnych morderców. „John Wick 2” nie daje się zamknąć w szufladce z napisem „kino eksploatacji” – choć bohaterowie są tu śmiertelnie poważni, a akcja – przynajmniej od połowy filmu – polega na przeskokach od jednej masakry do następnej, produkcja Stahelskiego okazuje się rzeczą całkiem samoświadomą i nie stroniącą od dekonstrukcji.
koniec
3 czerwca 2017
dodajdo

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Najnowsze

15 najlepszych filmów George'a Romero i Tobe Hoopera
Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

17 X 2017

W te wakacje świat kina grozy dotknęły dwie niepowetowane straty – 16 lipca zmarł George Romero, a 26 sierpnia Tobe Hooper. Reżyserzy, których zaliczyłbym do Wielkiej Czwórki Mistrzów Horroru (obok Wesa Cravena i Johna Carpentera). Z tej okazji pozwoliłem sobie na zbiorcze epitafium i wybrałem 15 najlepszych filmów obu twórców.

więcej »

Dobry i Niebrzydki: Ludzie bez duszy, replikanci bez ciała
Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

13 X 2017

Czy androidy śnią o drewnianych koniach? Czy Deckard nadal jest (albo nie jest) replikantem? Czy K replikantem nie jest? Czy bez duszy można sobie nieźle radzić? I czy w ogóle film Denisa Villeneuve’a ma duszę i jak sobie radzi w porównaniu do kultowego klasyka? W kinach sequel słynnego „Blade Runnera” Ridleya Scotta i oczywiście tego tytułu pominąć w naszych dyskusjach nie możemy.

więcej »

Dobry i Niebrzydki: Kobieta na rozdrożu
Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

6 X 2017

Znów wracamy do Ameryki Południowej, znów podejmujemy temat filmowego wizerunku kobiety w męskim świecie. „Jestem Rosa” Laís Bodanzky, ciekawe społeczne kino z Brazylii już na ekranach naszych kin.

więcej »

Polecamy

Ludzie bez duszy, replikanci bez ciała

Dobry i Niebrzydki:

Ludzie bez duszy, replikanci bez ciała
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Kobieta na rozdrożu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Brokeback Mountain z punktu widzenia owiec
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Małpowanie uczłowiecza
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Klaun – Frajerzy, do przerwy 0:1
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Homonarodowiec czyta Konstytucję
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Szekspir na Pacyfiku
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Ferris Bueller kontra Władysław Frasyniuk
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Cezar - szympans, który został Mojżeszem
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Ucieczka do zwycięstwa
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Zobacz też

Inne recenzje

Esensja ogląda: Październik 2017 (2)
— Marcin Mroziuk, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski

Nie przegap: Wrzesień 2017
— Esensja

Esensja ogląda: Wrzesień 2017 (1)
— Piotr Dobry, Marcin Mroziuk, Marcin Osuch

Dobry i Niebrzydki: Gdy zajrzy w oczy widmo korozji…
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Nie przegap: Czerwiec 2017
— Esensja

Dobry i Niebrzydki: Pod skorupą
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Dobry i Niebrzydki: Życie zaczyna się po sześćdziesiątce
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Wunderwaffe z nader skromnym wunder
— Jarosław Loretz

Esensja ogląda: Czerwiec 2017 (3)
— Kamil Witek

Esensja ogląda: Czerwiec 2017 (2)
— Jarosław Loretz, Marcin Mroziuk, Kamil Witek

Z tego cyklu

Sierpień 2017
— Esensja

Lipiec 2017
— Esensja

Maj 2017
— Esensja

Kwiecień 2017
— Esensja

Marzec 2017
— Esensja

Luty 2017
— Esensja

Styczeń 2017
— Esensja

Grudzień 2016
— Esensja

Listopad 2016
— Esensja

Czerwiec 2016
— Esensja

Tegoż twórcy

Esensja ogląda: Październik 2017 (2)
— Marcin Mroziuk, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski

Esensja ogląda: Kwiecień 2017 (1)
— Sebastian Chosiński, Piotr Dobry, Gabriel Krawczyk, Marcin Mroziuk, Konrad Wągrowski

Esensja ogląda: Marzec 2017 (4)
— Piotr Dobry, Jarosław Robak, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Esensja ogląda: Marzec 2017 (3)
— Piotr Dobry, Marcin Osuch, Jarosław Robak

Esensja ogląda: Marzec 2017 (1)
— Grzegorz Fortuna

Esensja ogląda: Kwiecień 2015 (1)
— Piotr Dobry, Alicja Kuciel, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski

Bóg wybacza, on nigdy!
— Gabriel Krawczyk

Czy warto spłacić dług przeszłości?
— Joanna Pienio

Szaleństwo bez metody
— Urszula Lipińska

W górę i w dół na diabelskim młynie
— Jacek Łaszcz

Tegoż autora

Piąty konkurs na recenzję filmową
— Esensja

Najlepsze filmy I kwartału 2017
— Esensja

Esensja typuje Oscary 2017
— Esensja

Ranking filmów Oscarowych 2017
— Esensja

Najgorsze filmy 2016 roku
— Esensja

50 najlepszych filmów 2016 roku
— Esensja

Najlepsze filmy IV kwartału 2016
— Esensja

100 najlepszych filmów animowanych wszech czasów
— Esensja

Prezenty świąteczne 2016: Seriale
— Esensja

Prezenty świąteczne 2016: Kolekcje filmowe
— Esensja

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.