Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 21 października 2017
w Esensji w Esensjopedii

Do kina marsz: Sierpień 2017

Esensja.pl
Esensja.pl
Zapraszamy do przeglądu najciekawiej wyglądających zapowiedzi filmowych na sierpień 2017.
Marsz do kina
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Valerian i Miasto Tysiąca Planet
(2017, reż. Luc Besson)
Ekranizacja głośnego – również w Polsce – komiksu (który był już wiele lat temu publikowany u nas na łamach Świata Młodych i Komiksu-Fantastyki) to najbardziej wystawna produkcja Luca Bessona od czasu „Piątego elementu”. Opowieść o parze kosmicznych agentów, jak widać choćby ze zwiastunów, będzie bardzo efektowna i w zamierzeniu wizualnie oszałamiająca. A fabuła? Cóż, tu krytycy, którzy film widzieli nie są już tak pochlebnie nastawieni, krytykują też kreację tytułowego bohatera, ale zobaczymy…
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Gra cieni
(2016, reż. Jee-woon Kim)
Kim Jee-woon to reżyser w Esensji wysoko ceniony, twórca znakomitego horroru „Opowieść o dwóch siostrach”, świetnego filmu sensacyjnego „Słodko-gorzkie życie”, ciekawego westernu „Dobry, zły i zakręcony” czy też trzymającego w napięciu thrillera „Ujrzałem diabła”. Już z tego zestawienia widać, jak szerokie zainteresowania ma ten twórca. Tym razem bierze się za kino szpiegowskie osadzone w latach 20. i efektu jesteśmy bardzo ciekawi.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Mroczna Wieża
(2017, reż. Nikolaj Arcel)
„Mroczna Wieża” to kolejny z tytułów, na który oczekujemy z zainteresowaniem i niepokojem. Z zainteresowaniem – bo to ekranizacja pierwszego tomu słynnej sagi fantasy Stephena Kinga, która aż prosi się by przenieść ją na ekran. A dodatkowo zachęca fakt udziału w przedsięwzięciu Idrisa Elby i Matthew McConaugheya. A skąd obawy? Cóż, z planu dochodziły niepokojące pogłoski i ciągłych poprawkach, przeróbkach, co prawie nigdy nie rokuje dobrze, no i przyznajmy, że sam zwiastun też nie sprawiał jakiegoś oszałamiająco dobrego wrażenia…
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Podwójny kochanek
(2017, reż. François Ozon)
Młoda, wrażliwa Chloé zakochuje się w swoim terapeucie. Kobieta nie ma przed nim tajemnic, a zafascynowany nią mężczyzna z czasem również całkowicie się odsłania, przekraczając granice swojej profesji. Kilka miesięcy później, gdy mieszkają już razem, Chloé zaczyna podejrzewać, że jej kochanek coś przed nią zataja. Krótko mówiąc – François Ozon znów kręci erotyczny thriller. Nominacja do Złotej Palmy, ale bez nagród.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Sława
(2016, reż. Kristina Grozeva, Petar Valchanov)
Tzanko jest odludkiem, szarym pracownikiem kolei, którego życie jest kolażem przygniatającej monotonii, marazmu i nijakości. Pewnego dnia znajduje na stacji niebagatelną sumę pieniędzy, którą uczciwie postanawia oddać na policyjny komisariat. Nie przeczuwa jednak, że tym samym stanie się ofiarą korupcyjnej intrygi, za którą stoi pozbawiona skrupułów pracownica rządowa o imieniu Julia. Bardzo pokaźna lista nagród dla tego bułgarskiego dramatu każe zwrócić na niego uwagę.
Marsz do… kina domowego
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Life (4K)
(2017, reż. Daniel Espinosa)
Wrażenie rozchwiania na tych dwóch polach – dusznego horroru i efektywnego akcyjniaka, pozostaje już do końca trwania seansu. Z jednej strony można uznać to za próbę dialogu z dwiema tradycjami kina, z drugiej za rażącą niekonsekwencję. Z racji mimo wszystko nijakiego wydźwięku całości i średnio angażujących scen akcji, bliższa prawdzie wydaje się jednak opcja numer dwa.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Jestem mordercą
(2016, reż. Maciej Pieprzyca)
Choć premierowy kryminał porównywany jest do „Zodiaka” Davida Finchera, oba filmy różni wpisany w nie stosunek do faktów. Fincher jest ich niewolnikiem. Pieprzyca pozwala sobie na intrygujące pytania o moralną winę zarówno podejrzanego, jak i śledczego. Odwrócona powieść milicyjna w wykonaniu polskiego reżysera stawia jeszcze odważniejsze, jak na ów gatunek, pytanie: czy nie jest przypadkiem tak, że obie strony śledczej barykady – zarówno idący po nitce do kłębka śledczy, jak i czekający na końcu rzekomy morderca – są ofiarą wadliwego systemu?
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Kong: Wyspa Czaszki (4K)
(2017, reż. Jordan Vogt-Roberts)
„Wyspa Czaszki” to raj dla fana monster movies. Rewelacyjnie animowane potwory stanowią tu największą atrakcję; sam Kong ma więcej charyzmy niż cała obsada złożona z topowych gwiazd, weteranów drugiego planu i chłopaków z N.W.A. w roli comic reliefów. I prawidłowo.
koniec
2 sierpnia 2017
dodajdo

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Najnowsze

Dobry i Niebrzydki: #MeToo według Kinga
Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

20 X 2017

Idziemy z duchem czasów i zauważamy różne formy dystrybucji, dziś więc opuszczamy kina i rozmawiamy na temat filmu, który niedawno miał premierę na Netflix – a chodzi o „Grę Geralda”, kolejny w tym roku film na podstawie powieści Stephena Kinga.

więcej »

15 najlepszych filmów George'a Romero i Tobe Hoopera
Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

17 X 2017

W te wakacje świat kina grozy dotknęły dwie niepowetowane straty – 16 lipca zmarł George Romero, a 26 sierpnia Tobe Hooper. Reżyserzy, których zaliczyłbym do Wielkiej Czwórki Mistrzów Horroru (obok Wesa Cravena i Johna Carpentera). Z tej okazji pozwoliłem sobie na zbiorcze epitafium i wybrałem 15 najlepszych filmów obu twórców.

więcej »

Dobry i Niebrzydki: Ludzie bez duszy, replikanci bez ciała
Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

13 X 2017

Czy androidy śnią o drewnianych koniach? Czy Deckard nadal jest (albo nie jest) replikantem? Czy K replikantem nie jest? Czy bez duszy można sobie nieźle radzić? I czy w ogóle film Denisa Villeneuve’a ma duszę i jak sobie radzi w porównaniu do kultowego klasyka? W kinach sequel słynnego „Blade Runnera” Ridleya Scotta i oczywiście tego tytułu pominąć w naszych dyskusjach nie możemy.

więcej »

Polecamy

#MeToo według Kinga

Dobry i Niebrzydki:

#MeToo według Kinga
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Ludzie bez duszy, replikanci bez ciała
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Kobieta na rozdrożu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Brokeback Mountain z punktu widzenia owiec
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Małpowanie uczłowiecza
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Klaun – Frajerzy, do przerwy 0:1
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Homonarodowiec czyta Konstytucję
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Szekspir na Pacyfiku
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Ferris Bueller kontra Władysław Frasyniuk
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Cezar - szympans, który został Mojżeszem
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Zobacz też

Inne recenzje

Nie przegap: Sierpień 2017

Film, który poszedł naprzód
— Michał Kubalski

Good comic gone bad, czyli space opera rom-com
— Michał Kubalski

Nie ten człowiek!
— Sebastian Chosiński

Wyczuwalne tętno
— Adrian Jankowski

Dobry i Niebrzydki: Małpa musi się pobrudzić
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Esensja ogląda: Marzec 2017 (3)
— Piotr Dobry, Marcin Osuch, Jarosław Robak

Do kina marsz: Marzec 2017
— Esensja

50 najlepszych filmów 2016 roku
— Esensja

Kryminał milicyjny à rebours
— Gabriel Krawczyk

Z tego cyklu

Lipiec 2017
— Esensja

Czerwiec 2017
— Esensja

Maj 2017
— Esensja

Kwiecień 2017
— Esensja

Marzec 2017
— Esensja

Luty 2017
— Esensja

Styczeń 2017
— Esensja

Grudzień 2016
— Esensja

Listopad 2016
— Esensja

Czerwiec 2016
— Esensja

Tegoż twórcy

Nie ten człowiek!
— Sebastian Chosiński

Wyczuwalne tętno
— Adrian Jankowski

Esensja ogląda: Marzec 2017 (3)
— Piotr Dobry, Marcin Osuch, Jarosław Robak

Kryminał milicyjny à rebours
— Gabriel Krawczyk

Esensja ogląda: Lipiec 2016 (3)
— Jarosław Loretz, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski

Eklektyczna Adela
— Jarosław Loretz

Dobry stalinista
— Jarosław Robak

San Sebastian 2014: Męskie-żeńskie
— Marta Bałaga

Esensja ogląda: Wrzesień 2014 (1)
— Piotr Dobry, Jarosław Robak, Kamil Witek

Esensja ogląda: Styczeń 2014 (4)
— Gabriel Krawczyk, Jarosław Loretz, Daniel Markiewicz, Agnieszka Szady

Tegoż autora

Piąty konkurs na recenzję filmową
— Esensja

Najlepsze filmy I kwartału 2017
— Esensja

Esensja typuje Oscary 2017
— Esensja

Ranking filmów Oscarowych 2017
— Esensja

Najgorsze filmy 2016 roku
— Esensja

50 najlepszych filmów 2016 roku
— Esensja

Najlepsze filmy IV kwartału 2016
— Esensja

100 najlepszych filmów animowanych wszech czasów
— Esensja

Prezenty świąteczne 2016: Seriale
— Esensja

Prezenty świąteczne 2016: Kolekcje filmowe
— Esensja

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.