Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
dzisiaj: 27 maja 2017
w Esensjopedii w Esensji w Google

Do kina marsz: Styczeń 2009

Esensja.pl
Esensja.pl
Ciekawie zapowiada się ten styczeń w polskich kinach. Schodzą filmy kandydujące do najważniejszych filmowych nagród, pojawiają się większe produkcje rozrywkowe, dostajemy przekrój przez ważniejsze światowe kinematografie. Tym razem nie mieliśmy problemu ze znalezieniem kilku tytułów, które uznaliśmy za warte polecenia.

W naszym cyklicznym zestawieniu przedstawiamy najciekawsze, naszym zdaniem, filmowe premiery nadchodzącego miesiąca. Uwaga! W wielu przypadkach nie możemy na 100% zagwarantować jakości obrazu – wspominamy o nim po prostu dlatego, że zapowiada się ciekawie, albo dlatego, że szanujący się kinoman nie powinien tego filmu nie znać, nawet jeśli z seansu wyjdzie zniesmaczony i skieruje się do kasy, by zażądać zwrotu pieniędzy za bilet. Dla jasności – od nas także nie należy się domagać tych pieniędzy. Niemniej jednak mamy nadzieję, że nasze typy będą w większości przypadków trafne, a sam cykl uznacie za pomocny przy planowaniu kinowych wizyt. A na wrażenia poseansowe zapraszamy oczywiście do serwisu Zgryźliwych Tetryków.

MARSZ DO KINA:
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Opowiedz mi o deszczu
Agnes Jaoui dała się poznać jako twórczyni ze smakiem zrealizowanych, ciepłych i prawdziwych opowieści o ludziach i ich przywarach. „Gusta i guściki” oraz „Popatrz na mnie” to filmy zarówno zabawne, jak i mądre w ich obserwacjach, w inteligentny sposób wykpiwające pozoranctwo, dwulicowość, pęd ku sławie i zagubienie w relacjach międzyludzkich. Mamy nadzieję, że „Opowiedz mi o deszczu” będzie podobne.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Gomorra
Najlepszy europejski film roku, nagroda w Cannes, nominacja do Złotego Globu, prawdopodobna nominacja oscarowa, wyrok śmierci, jaki mafia wydała na twórcę pierwowzoru literackiego – wiele jest powodów, aby „Gomorrę” obejrzeć. Z pewnością nie tylko dla miłośników opowieści gangsterskich ten niezbyt romantyczny, ale zapewne dużo prawdziwszy obraz neopolitańskiej mafii będzie filmem, którego nie wolno przegapić.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Milczenie Lorny
Film, po którym można polubić braci Dardanne i wyprzeć z pamięci tragiczne „Dziecko”. Mieszkająca nielegalnie w Belgii emigrantka Lorna zawiera fikcyjne małżeństwo z narkomanem Claudym. Ma jej to umożliwić zdobycie dokumentów legalnego pobytu. Wszystko obliczone jest na szybką śmierć Claudy’ego. Zaraz po jego zgonie Lorna ma wejść w kolejny sfingowany związek. Tym razem prawdziwe emocje i elegancko zbudowane thrillerowe napięcie wzięły górę nad społecznym zadęciem Dardennów. Trzeba było się wstrzymać z tymi Złotymi Palmami przy „Dziecku” i „Rosecie” – „Milczeniem Lorny” bracia zasłużyli na nagrody dużo bardziej.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Obywatel Milk
Gus van Sant o jednym z najważniejszych męczenników ruchu gejowskiego w Stanach Zjednoczonych. Harvey Milk, działacz na rzecz równouprawnienia gejów i lesbijek, polityk miejski stał się ofiarą zamachu konserwatywnego radnego, Dana White’a. „Obywatel Milk” kosi nagrodę po nagrodzie. Zwłaszcza Sean Penn w tytułowej roli zdaje się mieć tylko jednego rywala w tegorocznym wyścigu po Oscara: Mickeya Rourke’a z „Zapaśnika”. Od pochwał pod jego adresem zaczynają się wszystkie recenzje.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Droga do szczęścia
Ponownie, po dekadzie od czasów „Titanica”, Kate Winslet i Leonardo DiCaprio spotykają się na ekranie. Jednak para znakomitych aktorów to niejedyny powód, dla którego „Droga do szczęścia” stanowi musową pozycję w styczniowym repertuarze; najważniejsza okazuje się osoba reżysera. Sam Mendes zachwycił świat i Amerykańską Akademię Filmową swoim pierwszym filmem „American Beauty”. Teraz na warsztat wziął historię podobną w klimacie, bo również dotyczącą rozczarowania życiem i rozgrywającą się na amerykańskich przedmieściach. Chyba każdy kinoman będzie zaintrygowany, co wyniknie z połączenia tak znanych ludzi filmu i tematu, który otwiera Mendesowi pole do popisu. Film już zdobył nominację do Złotego Globu w kategorii „najlepszy film: dramat”, a Mendes jako najlepszy reżyser. Oscarowy kandydat, nie tylko dla wielbicieli amerykańskich dramatów.
MARSZ DO KINA… DOMOWEGO:
Studio 60
Serial produkcji HBO, a to zwykle już wystarcza za rekomendację. „Studio 60” nie jest może sitcomem – to bardziej produkcja obyczajowa – ale całkiem interesująca. Otóż prezentuje od podszewki pracę zespołu przygotowującego cykliczny satyryczny program telewizyjny. Nie może oczywiście zabraknąć galerii barwnych postaci, wewnętrznych animozji, uczuciowych powikłań, ale i tak nasuwająca się konstatacja brzmi: czemu u nas nie tworzy się takich programów?

Straszne skutki awarii telewizora
Czechosłowacka komedia, która dla wielu stanowi obiekt kultu pokroju „Lemoniadowego Joe” czy wczesnych filmów Formana. Polski tytuł (oryginalny jest znacznie bardziej wyrafinowany – „Ecce Homo Homolka”) mówi wszystko – w istocie chodzi tu tylko i aż o genialny w swej prostocie pomysł, by pokazać, do czego zdolna jest przeciętna czechosłowacka rodzina w obliczu tragedii, jaką jest awaria Złotego Ciel… tfu!, odbiornika telewizyjnego. Zabawne, uniwersalne, blisko 40 lat po premierze wciąż aktualne.
koniec
31 grudnia 2008
dodajdo

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Najnowsze

Dobry i Niebrzydki: Denzel jak wino
Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

26 V 2017

Dziś rozmawiamy o „Płotach” Denzela Washingtona – jedynym filmie spośród nominowanych do najważniejszego Oscara, który nie trafił do polskich kin. W tym miesiącu na szczęście pojawił się choć w dystrybucji DVD, dzięki czemu polski widz może sprawdzić, za co Viola Davis otrzymała statuetkę Akademii i jak sprawił się Washington w swym trzecim projekcie reżyserskim.

więcej »

Dobry i Niebrzydki: Ksenomorfy pod prysznicem
Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

19 V 2017

Jak „Obcy: Przymierze” wypada na tle „Prometeusza"? Czy Ridley Scott wyciągnął wnioski? Jak się ustrzec Kosmicznych Purchawek? Jak zdyskontować popularność ksenomorfa? Na te i inne pytania odpowiadają dziś Piotr Dobry i Konrad Wągrowski w dyskusji na temat najnowszej opowieści o Obcym.

więcej »

Dobry i Niebrzydki: W Galaktyce jak w Opolu
Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

12 V 2017

Które miejsce zajmą „Strażnicy Galaktyki 2” w tegorocznym podsumowaniu filmowym? Czego w filmie było za dużo, a czego za mało? I am Groot. I am Groot. I am Groot. I am Groot. O kontynuacji przygód Star-Lorda, Gamory, Draxa, Rocketa i oczywiście Groota rozmawiają Piotr Dobry i Konrad Wągrowski.

więcej »

Polecamy

Denzel jak wino

Dobry i Niebrzydki:

Denzel jak wino
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Ksenomorfy pod prysznicem
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

W Galaktyce jak w Opolu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Uciec, ale dokąd?
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Co ludzie powiedzą?
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

One woman show
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Pieprzeni kamikadze w kalifornijskim raju
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Pancerz bez ducha
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Małpa musi się pobrudzić
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Dysfunkcyjna rodzina w podróży, czyli rzeźnia, która wzrusza
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Zobacz też

Inne recenzje

Kino uwikłane w płeć
— Jakub Popielecki

Najlepsze filmy 2009 roku według dziennikarzy Stopklatki i Esensji
— Esensja

Porażki i sukcesy A.D. 2009
— Piotr Dobry, Ewa Drab, Jakub Gałka, Urszula Lipińska, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

SPF – Subiektywny Przegląd Filmów (3)
— Jakub Gałka

„Slumdog. Milioner z ulicy” najlepszym filmem I kwartału 2009 według Stopklatki i Esensji
— Esensja

Oscary 2008: Esensja przyznaje Oscary
— Piotr Dobry, Urszula Lipińska, Kamil Witek, Konrad Wągrowski

Oscary 2008: Barometr trendów czy gorset konwenansów?
— Piotr Dobry, Urszula Lipińska

Wybrukowana dobrymi chęciami
— Ewa Drab

Mleczna droga do równouprawnienia
— Urszula Lipińska

Zobaczyć Neapol i umrzeć
— Konrad Wągrowski

Z tego cyklu

Maj 2017
— Esensja

Kwiecień 2017
— Esensja

Marzec 2017
— Esensja

Luty 2017
— Esensja

Styczeń 2017
— Esensja

Grudzień 2016
— Esensja

Listopad 2016
— Esensja

Czerwiec 2016
— Esensja

Maj 2016
— Esensja

Kwiecień 2016
— Esensja

Tegoż twórcy

16. T-Mobile Nowe Horyzonty: Będąc młodą lekarką…
— Kamil Witek

Bond rytualny
— Gabriel Krawczyk

Cannes 2015: Zagubieni
— Marta Bałaga

Co nam w kinie gra: Dwa dni, jedna noc
— Marta Bałaga

Cannes 2014: Dwa dni w Belgii
— Marta Bałaga

Esensja ogląda: Listopad 2012 (Kino)
— Sebastian Chosiński, Miłosz Cybowski, Mateusz Kowalski, Gabriel Krawczyk, Alicja Kuciel, Patrycja Rojek

Esensja ogląda: Październik 2012 (kino)
— Sebastian Chosiński, Krystian Fred, Gabriel Krawczyk, Patrycja Rojek, Konrad Wągrowski

Agent na rozstajach
— Jakub Gałka

Mroki przeszłości
— Gabriel Krawczyk

Pocztówka znad krawędzi
— Łukasz Gręda

Tegoż autora

Piąty konkurs na recenzję filmową
— Esensja

Najlepsze filmy I kwartału 2017
— Esensja

Esensja typuje Oscary 2017
— Esensja

Ranking filmów Oscarowych 2017
— Esensja

Najgorsze filmy 2016 roku
— Esensja

50 najlepszych filmów 2016 roku
— Esensja

Najlepsze filmy IV kwartału 2016
— Esensja

100 najlepszych filmów animowanych wszech czasów
— Esensja

Prezenty świąteczne 2016: Seriale
— Esensja

Prezenty świąteczne 2016: Kolekcje filmowe
— Esensja

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.