Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 22 października 2017
w Esensji w Esensjopedii

Filmy

Magazyn CLXX

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Skapiec.pl

Nowości

kinowe

więcej »

dvd i blu-ray

więcej »

Zapowiedzi

kinowe (wybrane)

więcej »

dvd i blu-ray (wybrane)

więcej »

Walentynki 2009: Najdziwniejsze filmowe pary

Esensja.pl
Esensja.pl
Piękna i Bestia. Anna i król. Marysia i Napoleon. Filmowych par było mnóstwo – niektóre naprawdę dziwne, jak komputer zakochany w dziewczynie. Z okazji Walentynek omówiliśmy dla Was kilka co bardziej niezwykłych.
1. Kobieta i pszczoła („Film o pszczołach”)
Zaczęło się od tego, że ona uratowała mu życie: odpędziwszy brutala ze zwiniętą gazetą, przykryła szklanką i delikatnie wyniosła za okno. On chciał jej podziękować, była chwila paniki („Ty mówisz??!!”), a potem nić wzajemnego porozumienia. Przywiązania. Fascynacji. Wspólne rozmowy, wspólne śmiechy… Co prawda piknik w parku okazał się snem Barry’ego, ale czekało ich jeszcze wiele wspólnie spędzonych chwil.
2. Mężczyzna i owca („Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o seksie…”)
„Ech, gdybyś ty jeszcze gotować umiała” – powiedział bodajże pewien góral do swojej owcy. Właściwie więc to my, Polacy, powinniśmy rościć sobie prawa do bycia prekursorami związków męsko-owczych – niestety, dzięki Woody’emu Allenowi i „Wszystkiemu, co chcielibyście wiedzieć o seksie, ale baliście się zapytać” w świat poszło, że w tej dziedzinie przoduje Armenia. Zawsze nas wykołują…
Historia opisana w tym filmie to typowy trójkąt miłosny. Starszy Ormianin przyprowadza do nowojorskiego lekarza swą ukochaną owcę. Osobisty urok wełnistej panny urzeka lekarza, który – nie zważając na lekarską etykę – uwodzi swą pacjentkę i odbija ją Ormianinowi. Niestety, historia miłosna nie skończy się happy endem…
3. Królik i dziewczyna („Kto wrobił królika Rogera”)
Żoną królika Rogera jest animowana seksbomba Jessica. Co on w niej widzi, jest chyba oczywiste – Jessica dysponuje atrybutami, które muszą robić wrażenie na każdym mężczyźnie, nawet jeśli jest królikiem. A co ona w nim widzi? Cóż, sama przyznaje – Roger zawsze potrafi ją rozśmieszyć. Panowie! Jeśli los nie dał wam muskułów Schwarzeneggera, torsu Erica Bany czy urody Brada Pitta, zawsze pozostaje rozwijanie poczucia humoru. Podobno to działa!
I nie załamujcie się od razu, gdy nakryjecie swoją lubą grającą w koci-łapci z innym mężczyzną…


4. Smoczyca i osioł („Shrek”)
Jak to często bywa w filmowych romansach, zaczęło się od wzajemnego antagonizmu. Ba, od próby zabójstwa – oto rozwścieczony smok pilnujący zaklętej księżniczki ściga bohaterów po zamku, tłukący na prawo i lewo ogon roztrzaskuje kamienne kolumny, strugi ognia raz po raz przypalają zielony zadek Shreka… A potem nagle okazuje się, że straszliwy łuskowaty strażnik ma długie rzęsy, karminowe usta i wyraźną słabość do długouchego przedstawiciela nieparzystokopytnych. On jest na początku niechętny, ale głębokie spojrzenia w oczy zaczynają łamać lody… A później miłość i rodzinne szczęście z gromadką uroczych smosiołków.
5. Wampir i człowiek („Buffy – postrach wampirów”)
Buffy gromi wampiry. To znaczy nie na co dzień, głównie po szkole i nocami, ale jednak – zaostrzony kołek plus kilka kopniaków i krwiopijcy nie mają szans. Co więc, gdy trafi się wampir o fizjonomii przystojnego Davida Boreanaza? Nie krwawa jatka tylko lubow’ od pierwszego wejrzenia, bo Buffy nie wie, że Angel jest wampirem. Jak się już dowie, to też nic złego się nie dzieje, bo jej kochanek, choć nieumarły, duszę ma ludzką i generalnie do rany przyłóż. Gorzej się dzieje, gdy ta piękna (choć trudna) platoniczna miłość zostanie w końcu skonsumowana – o, dopiero wtedy zaczyna się galimatias…
6. Młodzieniec i martwa kobieta („Gnijąca panna młoda”)
Jak to czasem bywa, złączył ich przypadek: niefortunny gest, słowo wypowiedziane w złym momencie… I oto sucha gałązka w lesie okazuje się dłonią dawno zmarłej dziewczyny, która zrobi wszystko, żeby zatrzymać ukochanego przy sobie. Sęk w tym, że on ma narzeczoną wśród żywych.
Gnijąca panna młoda, choć naprawdę gnijąca, ma w sobie wiele uroku. Cóż z tego, że ślubna suknia w strzępach, z oka wyłazi robaczek (w dodatku gadatliwy i pyskaty), a sina skóra tu i ówdzie odsłania kości. Od pierwszego spojrzenia widać, że to energiczna dziewczyna z wielkim sercem. Sercem, które w finale każe jej odejść, poświęcając własne szczęście dla szczęścia ukochanej osoby.
7. Kobieta i wielka małpa („King Kong”)
Ona blondynka, on brunet, ona gadatliwa i krzykliwa, on raczej milkliwy mruk, ona stosunkowo niska, on ponad miarę wysoki, ona eksponująca połyskliwą biel nagiej skóry, on owłosiony jak małpa… Powiedzmy sobie szczerze: ta platoniczna miłość nie ma szans na przetrwanie (skonsumowanie, swoją drogą, również nie wchodzi w grę) – i rzeczywiście, kończy się tragicznie, choć z powodów nieco innych niż wzajemne niedopasowanie. Za to za każdym razem – czy opowiada się tę historię na taśmie czarno-białej sprzed 70 lat, czy przy użyciu najnowszych efektów komputerowych ostatnio – przejście od miłości jednostronnej do wzajemnej wzrusza, a tragiczny finał wyciska łzy z oczu. Wbrew pozorom to bardziej Romeo i Julia niż Piękna i Bestia.
8. Kot i skunksica („Skok przez płot”)
To miał być wyrachowany podryw na zimno. On dysponował pewnym artefaktem (obróżka otwierająca kocią klapkę w drzwiach wejściowych), ona i jej przyjaciele potrzebowali wedrzeć się do willi. Ona, z zaniedbanej samiczki z nieuczesaną grzywką spadającą na oczy, została w try miga zrobiona na bóstwo, a raczej na urodziwą czarną kotkę (paski na grzbiecie łatwo zamalować), i mimo kompleksów i zahamowań ruszyła na podbój. A potem okazało się, że to, co miało być udawaniem, nagle staje się rzeczywistością… I to po obu stronach. Prawdziwie zakochanemu nie przeszkadza, że jesteś skunksem.
9. Nastolatek i stara kobieta („Harold i Maude”)
Harold ma 20 lat, obsesję na punkcie śmierci, ubiera się na czarno, odwiedza wszelkie pogrzeby i symuluje swoje samobójstwa. Dziś powiedzielibyśmy – emo kid, ale 40 lat temu jeszcze nie znali tej subkultury, szczęśliwcy. Maude ma lat prawie 80 i jest kobietą pełną energii oraz chęci życia. Staną się dla siebie doskonałym dopełnieniem – szkoda, że nie na zbyt długi czas…
Swoją drogą, brak symetrii jest zastanawiający. Gdybyśmy opisywali związek osiemdziesięcioletniego Clinta Eastwooda bądź Seana Connery’ego z jakąś miłą dwudziestolatką, nikomu by nie przyszło do głowy klasyfikować to jako „najdziwniejszą parę”.
10. Kaczor i dziewczyna („Kaczor Howard”)
Kaczor z obcej planety (zamieszkiwanej właśnie przez rozumne kaczki – proszę bez skojarzeń politycznych) trafia na skutek pewnej awarii na Ziemię. Tu poznaje Beverly – sympatyczną piosenkarkę marzącą o sławie. Nawiązuje się nić porozumienia, zakończona słynną sceną łóżkową. Nic zdrożnego, tylko niewinny buziak (czy też buzio-dziobak), ale i tak przeszło to do historii kina jako najczystszy przykład filmowej zoofilii. Tak jak i sam „Kaczor Howard” zapisał się w annałach jako jedna z największych klap producenckich George’a Lucasa, przez wielu uważany za jeden z najgorszych filmów w historii kina, choć przez innych traktowany jako dzieło kultowe.
Lista rezerwowa:
  • Mężczyzna i mózg w słoiku („Człowiek o dwóch mózgach”)
  • Dziewczyna i sztuczna inteligencja („Ghost in the Shell”)
  • Wampirzyca i wilkołak („Underworld”)
  • Chłopak i zombie („Powrót żywej śmierci 3”)
  • Mężczyzna i kobieta z mackami („Dagon”)
  • Człowiek i android („Cherry 2000”)
  • Mężczyzna i lalka erotyczna („Lars and the Real Girl”)
koniec
14 lutego 2009
dodajdo

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Najnowsze

Dobry i Niebrzydki: #MeToo według Kinga
Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

20 X 2017

Idziemy z duchem czasów i zauważamy różne formy dystrybucji, dziś więc opuszczamy kina i rozmawiamy na temat filmu, który niedawno miał premierę na Netflix – a chodzi o „Grę Geralda”, kolejny w tym roku film na podstawie powieści Stephena Kinga.

więcej »

15 najlepszych filmów George'a Romero i Tobe Hoopera
Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

17 X 2017

W te wakacje świat kina grozy dotknęły dwie niepowetowane straty – 16 lipca zmarł George Romero, a 26 sierpnia Tobe Hooper. Reżyserzy, których zaliczyłbym do Wielkiej Czwórki Mistrzów Horroru (obok Wesa Cravena i Johna Carpentera). Z tej okazji pozwoliłem sobie na zbiorcze epitafium i wybrałem 15 najlepszych filmów obu twórców.

więcej »

Dobry i Niebrzydki: Ludzie bez duszy, replikanci bez ciała
Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

13 X 2017

Czy androidy śnią o drewnianych koniach? Czy Deckard nadal jest (albo nie jest) replikantem? Czy K replikantem nie jest? Czy bez duszy można sobie nieźle radzić? I czy w ogóle film Denisa Villeneuve’a ma duszę i jak sobie radzi w porównaniu do kultowego klasyka? W kinach sequel słynnego „Blade Runnera” Ridleya Scotta i oczywiście tego tytułu pominąć w naszych dyskusjach nie możemy.

więcej »

Polecamy

#MeToo według Kinga

Dobry i Niebrzydki:

#MeToo według Kinga
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Ludzie bez duszy, replikanci bez ciała
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Kobieta na rozdrożu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Brokeback Mountain z punktu widzenia owiec
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Małpowanie uczłowiecza
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Klaun – Frajerzy, do przerwy 0:1
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Homonarodowiec czyta Konstytucję
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Szekspir na Pacyfiku
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Ferris Bueller kontra Władysław Frasyniuk
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Cezar - szympans, który został Mojżeszem
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Zobacz też

Z tego cyklu

50 najpiękniejszych polskich piosenek o miłości
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

10 największych podbojów miłosnych wiedźmina Geralta
— Paweł Sasko

Tegoż autora

Dobry i Niebrzydki: #MeToo według Kinga
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Gazeciary
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Esensja ogląda: Październik 2017 (2)
— Marcin Mroziuk, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski

Dobry i Niebrzydki: Ludzie bez duszy, replikanci bez ciała
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Dobry i Niebrzydki: Kobieta na rozdrożu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Dobry i Niebrzydki: Brokeback Mountain z punktu widzenia owiec
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Pierwszy milion trzeba ukraść
— Konrad Wągrowski

Miejsca, które warto odwiedzić: Dziewczyna z końskim ogonem w garści
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Dobry i Niebrzydki: Małpowanie uczłowiecza
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Z pewnego punktu widzenia
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.