Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 11 grudnia 2017
w Esensji w Esensjopedii

Filmy

Magazyn CLXXI

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Skapiec.pl

Nowości

kinowe

więcej »

dvd i blu-ray (wybrane)

więcej »

Zapowiedzi

kinowe

więcej »

dvd i blu-ray (wybrane)

więcej »

Weekendowa Bezsensja: Przemiany, czyli rosną włosy, zęby i paznokcie

Esensja.pl
Esensja.pl
Konrad Wągrowski
Przy okazji kolejnego powrotu pewnego owłosionego gościa na nasze ekrany (nie mylić z Zachem Galifianakisem), pozwolimy sobie przygotować mały ranking przemian. Przemian, które powodują panikę u fryzjera, dentysty i manikiurzystki, a nerwowe podniecenie u posiadaczy broni ze srebrną amunicją.
Przemiana klasyczna („Wilkołak”)
Rozpoczynamy oczywiście od wilkołaka jak najbardziej klasycznego – tak owłosionym potworem stawał się Lon Chaney.
Przemiana bolesna („Amerykański wilkołak w Londynie”)
Jarek Loretz w swoim tekście o najciekawszych wilkołakach pisze, że przemiana w „Amerykańskim wilkołaku w Londynie” była wręcz bolesna dla widza. Coś w tym jest.
Przemiana sportowa („Nastoletni wilkołak”)
Dla odmiany – przemiana najwyraźniej bezbolesna. Michael J. Fox uzyskuje nadmierne owłosienie podczas meczu koszykarskiego, w krótkiej chwili „pokrycia” go przez zawodników drużyny przeciwnej. To prawie tak jak zmiana opon w pit-stopie, czy – bardziej na czasie – zmiana nart w biegu łączonym.
Przemiana gwiazdorska („Wilk”)
Podobno Jack Nicholson grywa zawsze Jacka Nicholsona. Zdarzało się, że bywał to Nicholson z włosami i zębami ponad normę. A tak mu one wyrastały:
Przemiana muzyczna („Thriller”)
Nie zapomnijmy o inne przemianie gwiazdorskiej, takiej, która bohatera uczyniła „królem popu”. Nie, nie mówię o przemianie z czarnego w białego, ani z mężczyzny w osobę-o-bliżej-nieokreślonej-seksualności. Mowa o jednej z najsłynniejszych przemian w wilkołaka, która zrewolucjonizowała rynek muzyczny, a z MTV uczyniła ikonę.
Przemiana ekspresowa („Knightlore”)
Na koniec przemiana nieco zaskakująca. Nie wiem, czy bezbolesna (w końcu bohater trochę się wygina). Na pewno szybka, wykonywana właściwie w biegu, kilkadziesiąt razy w czasie jednej misji. Tak czy inaczej – przemiana mocno wkurzająca użytkowników ZX Spectrum, gdy przebiegała w momencie, gdy bohater szykował się do jakiejś bardziej skomplikowanej czynności.
koniec
27 lutego 2010
dodajdo

Komentarze

27 II 2010   18:54:18

Jeśli idzie o gry to można by wspomnieć o Goblinsach.

18 VIII 2011   15:38:44

Ciekawe, ale część filmów nie działa.
Udało mi się znaleźć scenę z "Amerykańskiego wilkołaka w Londynie" - http://www.youtube.com/watch?v=Vgh1Wuzubiw

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Najnowsze

Dobry i Niebrzydki: Podręczne z Kairu
Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

8 XII 2017

Czarny kryminał wiecznie żywy – dziś rozmawiamy o przeniesieniu Chandlerowskich schematów do współczesnego Kairu w bardzo dobrym „Morderstwie w hotelu Hilton” Tarika Saleha.

więcej »

Kręgi Gwiezdnych Wojen
Szymon Charko

5 XII 2017

Zbliżająca się wielkimi krokami premiera „Ostatniego Jedi” to dobra okazja, aby spojrzeć jeszcze raz na jego poprzednika i perspektywy na to, jak nowa trylogia będzie wyglądała jako całość. Z dystansu prawie dwóch lat wydaje mi się, że spojrzenie krytyków na ten temat przeoczyło kilka istotnych szczegółów.

więcej »

Z filmu wyjęte: Nasi w Azji
Jarosław Loretz

4 XII 2017

Polskie akcenty trafiają się nie tylko w kinie rodem z USA i Kanady, ale i w produkcjach z bardziej egzotycznych rejonów.

więcej »

Polecamy

Podręczne z Kairu

Dobry i Niebrzydki:

Podręczne z Kairu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Atak paniki
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Coco jest spoko, ale czy to kolejne arcydzieło?
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Czeska babcia w roli Kaja
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Męska wrażliwość nie ma racji bytu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

To nie Ragnarok, tylko Ragnaroczek
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Grimm Girl, czyli diabeł tkwi w szczegółach
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

#MeToo według Kinga
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Ludzie bez duszy, replikanci bez ciała
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Kobieta na rozdrożu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Zobacz też

Z tego cyklu

Wszystko, czego nigdy nie chcielibyście wiedzieć o… Esensji (23)
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Wszystko, czego nigdy nie chcielibyście wiedzieć o… Esensji (22)
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

40 najgorszych okładek płyt 2016 roku
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Wszystko, czego nigdy nie chcielibyście wiedzieć o… Esensji (21)
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Wszystko, czego nigdy nie chcielibyście wiedzieć o… Esensji (20)
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Wszystko, czego nigdy nie chcielibyście wiedzieć o... Esensji (19)
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Wszystko, czego nigdy nie chcielibyście wiedzieć o... Esensji (18)
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

10 najseksowniejszych okładek płyt 2015
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

50 najgorszych okładek płyt 2015 roku
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Wszystko, czego nigdy nie chcielibyście wiedzieć o… „Gwiezdnych wojnach” w Esensji
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Tegoż autora

Dobry i Niebrzydki: Podręczne z Kairu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Orlen Cinergia 2017: Na własną rękę
— Konrad Wągrowski

Dobry i Niebrzydki: Atak paniki
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Orlen Cinergia 2017: Długi film o umieraniu
— Konrad Wągrowski

Esensja czyta: Listopad 2017
— Miłosz Cybowski, Marcin Mroziuk, Beatrycze Nowicka, Joanna Słupek, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski

Orlen Cinergia 2017: Kino drogi po rosyjsku
— Konrad Wągrowski

Ekscentryczny wypoczynek w egzotycznej scenerii
— Konrad Wągrowski

Orlen Cinergia 2017: Niemieccy kowboje i bułgarscy Indianie
— Konrad Wągrowski

Orlen Cinergia 2017: Ludzie na skraju załamania nerwowego
— Konrad Wągrowski

Dobry i Niebrzydki: Coco jest spoko, ale czy to kolejne arcydzieło?
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.