Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
dzisiaj: 29 czerwca 2017
w Esensjopedii w Esensji w Google

Dawnych wspomnień czar

Esensja.pl
Esensja.pl
Idąc na "Kate i Leopold" należy się przygotować na film miły, prosty i rozbawiający oraz niewielką porcję wspomnień o dawnych dobrych czasach, kiedy mężczyźni byli prawdziwsi, a jedzenie smakowało lepiej.

James Mangold
‹Kate i Leopold›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułKate i Leopold
Tytuł oryginalnyKate & Leopold
Dystrybutor SPI
Data premiery22 marca 2002
ReżyseriaJames Mangold
ZdjęciaStuart Dryburgh
Scenariusz
ObsadaMeg Ryan, Natasha Lyonne, Liev Schreiber, Breckin Meyer, Hugh Jackman
MuzykaRolfe Kent
Rok produkcji2002
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania121 min
WWW
Gatunekkomedia
Wyszukaj wKumiko.pl
Wyszukaj w
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Zobacz w
"Kate i Leopold" należy do gatunku komedii romantycznej, popularnego i obrośniętego tradycją, niczym dąb kórnicki mchem. Spotyka się dwoje ludzi płci odmiennych, wiadomo wszystkim od początku, że na końcu parka rozpocznie szczęśliwą i udaną przyszłość, zagadką pozostają jedynie przeszkody na drodze do szczęścia młodej pary i sposoby na ich ominięcie. W omawianym tu filmie takim zabezpieczeniem przed zbyt wczesnym happy endem jest bariera czasowa. Wymarzony On (Hugh Jackman) jest z innych czasów i innego obyczaju, niż jego wybranka Kate McKay (Meg Ryan). Da się w tym układzie żyć, miłość nie takie mury kruszyła, lecz jest jeszcze jeden hak - ukochany Meg Ryan musi w końcu wrócić do swojego rodzimego XIX wieku.
Taka jest osnowa. Dookoła niej lekko biega treść filmu, czasem dowcipna, czasem wzruszająca, elemencik fantastyki (podróże w czasie!) też się pojawi, w sumie - rozrywka przyjemna i dająca dużo radości. Trzeba jednak oddać twórcom, że postanowili popracować mózgiem i dociążyli nieco film porównaniami mentalności i stylu życia czasów dawnych i obecnych. Czy to w dialogu, czy w sposobie zachowania się, książę Leopold deklasuje wszystkich w okolicy swoim naturalnym wdziękiem i obyciem. Jego szarmanckie maniery, przez nas już niestety zarzucone, mają w sobie wielki czar i pozwalają mu na sukcesy towarzyskie, a nawet zawodowe. Wychodzi na to, że postęp i rozwój pozbawił nas czasu na zastanowienie i wielu rytuałów, z pozoru uciążliwych, a w rzeczywistości dodających życiu smaku.
Idąc na "Kate i Leopold" należy się zatem przygotować na film miły, prosty i rozbawiający oraz niewielką porcję wspomnień o dawnych dobrych czasach, kiedy mężczyźni byli prawdziwsi, a jedzenie smakowało lepiej.
koniec
1 kwietnia 2002
dodajdo

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Najnowsze

Esensja ogląda: Czerwiec 2017 (4)
Marcin Mroziuk, Kamil Witek

26 VI 2017

Patronką czwartego czerwcowego odcinka krótkich recenzji filmowych została Scarlett Johansson. Nie może być inaczej, skoro za jednym zamachem oceniamy jej wszystkie tegoroczne produkcje. W ramach dodatku najnowszy Bruce Willis, choć to wisienka raczej średniej jakości...

więcej »

East Side Story: (Nie) chcieć, (nie) żyć, (nie) kochać
Sebastian Chosiński

25 VI 2017

Andriej Zwiagincew dostąpił zaszczytu należnego największym twórcom kina. Gdy na ekrany trafia jego nowy film, widzowie mówią, że wybierają się na „nowego Zwiagincewa”. Tak samo, jak niegdyś chodziło się na „nowego Tarkowskiego”, „nowego Bergmana” czy wciąż jeszcze chodzi się na „nowego Konczałowskiego” (Michałkow wypadł już z tej zaszczytnej listy). Jeśli więc tylko będziecie mieli taką okazję, idźcie na „Niemiłość”, bo to dzieło wybitne.

więcej »

Wunderwaffe z nader skromnym wunder
Jarosław Loretz

21 VI 2017

W „Wonder Woman” próżno szukać cudowności. Na tle poprzednich porażek DC film ogląda się nieźle, ale to trochę za mało, żeby obwołać renesans uniwersum.

więcej »

Polecamy

Życie zaczyna się po sześćdziesiątce

Dobry i Niebrzydki:

Życie zaczyna się po sześćdziesiątce
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Superheroina nie z „Playboya”
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Oliver Twist i wybuchające siusiaki
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Jessica Chastain lobbuje u króla ciepłokluchowego kina
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Denzel jak wino
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Ksenomorfy pod prysznicem
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

W Galaktyce jak w Opolu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Uciec, ale dokąd?
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Co ludzie powiedzą?
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

One woman show
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Zobacz też

Inne recenzje

Krótko o filmach: Kwiecień 2002
— Michał Chaciński, Artur Długosz, Dominik Herman, Eryk Remiezowicz

Tegoż twórcy

Esensja ogląda: Kwiecień 2017 (1)
— Sebastian Chosiński, Piotr Dobry, Gabriel Krawczyk, Marcin Mroziuk, Konrad Wągrowski

Esensja ogląda: Marzec 2017 (4)
— Piotr Dobry, Jarosław Robak, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Esensja ogląda: Luty 2014
— Sebastian Chosiński, Karolina Ćwiek-Rogalska, Piotr Dobry, Grzegorz Fortuna, Jarosław Loretz

Esensja ogląda: Sierpień 2013 (2)
— Sebastian Chosiński, Joanna Pienio, Agnieszka Szady, Kamil Witek

Katana zamiast pazurów
— Jakub Gałka

Mr. Pastisz & Mrs. Parodia
— Ewa Drab

Bez siły lub przemocą
— Łukasz Twaróg

Guitar Man
— Ewa Drab

Nowości: Październik 2003
— Piotr Dobry

Modelowy thriller motelowy
— Piotr Dobry

Tegoż autora

Kronika śmierci niezauważonej
— Eryk Remiezowicz

Zamknąć Królikarnię!
— Eryk Remiezowicz

Książka, która nie dotarła do nieba
— Eryk Remiezowicz

Historia żywa
— Eryk Remiezowicz

Na siłę
— Eryk Remiezowicz

Wpadnij do wikingów
— Eryk Remiezowicz

Gdzie korekta to skarb
— Eryk Remiezowicz

Anielski kryminał
— Eryk Remiezowicz

I po co ten pośpiech?
— Eryk Remiezowicz

Nie zawsze szczęście
— Eryk Remiezowicz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.