Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
dzisiaj: 31 marca 2017
w Esensjopedii w Esensji w Google

Teatr mój widzę ogromny

Esensja.pl
Esensja.pl
Chociaż cierpi na gwałtowny skręt fabularnych kiszek w co najmniej trzech miejscach, „Sing” pozostaje przyjemną, dobrze zaśpiewaną animacją pełną zwierzaków, które z rzadka zaludniają animowane miasta.

Christophe Lourdelet, Garth Jennings
‹Sing›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSing
Dystrybutor UIP
Data premiery6 stycznia 2017
ReżyseriaChristophe Lourdelet, Garth Jennings
Scenariusz
ObsadaMatthew McConaughey, Reese Witherspoon, Seth MacFarlane, Scarlett Johansson, John C. Reilly, Taron Egerton, Tori Kelly, Jennifer Saunders
Głos (wersja polska)Marcin Dorociński, Małgorzata Socha, Małgorzata Walewska, Ewa Farna, Jankes, Jarosław Boberek, Katarzyna Sawczuk, Adam Zdrójkowski
MuzykaJoby Talbot
Rok produkcji2016
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania108 min
WWW
Gatunekanimacja, dramat, komedia
Wyszukaj wKumiko.pl
Wyszukaj w
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Zobacz w
Czy konkurs dla śpiewaków-amatorów może przyciągnąć tłumy widzów i tłumy potencjalnych występujących? Wiemy, że tak – wie o tym również przedsiębiorczy koala Buster Moon, dyrektor teatru w tutejszej zwierzopolii, trochę cwaniak, trochę poplon złotej ery Hollywoodu. Teatr Moona chyli się ku upadkowi finansowemu i materialnemu, gzymsy trzymają się na słowo honoru, a sekretarka, panna Crawly, pozostaje jedyną wierną pracownicą. Stąd też pomysł na przyciągnięcie ludzi do teatru – pomysł wsparty niezręczną literówką, sugerującą, że do wygrania jest dużo więcej niż w rzeczywistości. I tak do „Moon Theatre” zgłaszają się wszyscy ci, którzy marzyli o występach, ale musieli zajmować się liczną rodziną (świnka Rosita), grywali tylko na ulicach (Sinatropodobna mysz Mike), musieli spełniać oczekiwania ojca-gangstera (goryl Johnny) albo nie mieli śmiałości wydobyć z siebie głosu przed większą widownią (słonica Meena).
Już na początku twórcy zasugerują nam, do których bohaterów powinniśmy się przywiązać bardziej, a do których mniej, bo wkrótce znikną z ekranu, przechodząc do ról postaci drugiego i trzeciego planu. Owszem, można to było z pewnością rozegrać subtelniej – ale i „Sing” nie ukrywa, podobnie jak jego główny bohater, że w subtelności bawić się nie będzie. Jeśli emocje zatem, to ogromne, rozdzierające serce. Jeśli komplikacje, to czemu by od razu czegoś nie wysadzić. Scenariuszowi zdarza się osiąść na mieliźnie, nie przekonać nas do racji bohaterów, a mimo to kazać im zrobić coś, czego się po nich nie spodziewaliśmy. W nagrodę dostaniemy jednak kilka dość odważnych jak na ten rodzaj animacji scen. Humor w filmie zapewnią chwyty zgrane i takie, które można już było obejrzeć w kilkudziesięciu innych produkcjach i całkiem świeże, niekiedy zaskakujące gagi sytuacyjne. Warto też wspomnieć o tym, że twórcy przywołują na ekran zwierzęta rzadko grające główne role, w „Singu” znajdziemy zaś całkiem sporą galerię ciekawie wykorzystanych ssaków, gadów i płazów, a nawet obdarzone charyzmą kalmary.
Dobrym z punktu widzenia realizacji zabiegiem jest też i to, że postaci śpiewają piosenki istniejące w świecie pozafilmowym. Oryginalna piosenka jest w „Singu” bodaj tylko jedna. Twórcy bawią się, dopasowując teksty i muzykę do hipotetycznych możliwości wokalnych zwierząt, a że lubimy to, co już słyszeliśmy, możemy przekonać się, jak brzmiałby refren „Kiss from the Roses” śpiewany przez baranka. Sama animacja nie wbija w fotel, miejscami może się wydawać zbyt prosta i nie robiąca tak przekonującego wrażenia jak to, co możemy zobaczyć w najnowszych produkcjach Pixara czy Disneya (za film odpowiedzialne jest Illumination Entertainment, czyli studio, które wypuściło „Jak ukraść księżyc” i „Minionki rozrabiają”). Twórcy robią jednak wiele, by uatrakcyjnić serwowany obraz. Najazdy kamery, kadrowanie czy montaż scen należą do bardziej pomysłowych w animacjach z ostatnich kilku lat.
„Sing” trafił na ekrany polskich kin w dwóch wersjach: oryginalnej i zdubbingowanej. Takie rozwiązanie cieszy zwłaszcza w przypadku filmu, w którym muzyka pełni tak dużą rolę i dobrze jest mieć możliwość podjęcia decyzji co do tego, czy chcemy usłyszeć śpiewających w oryginale czy w wersji polskiej. Zwłaszcza, że istnieją pomiędzy nimi pewne różnice, jeśli chodzi o oddawanie charakteru postaci – dla przykładu Gunther, świnka śpiewająca w duecie z Rositą, w oryginale mówi z niemieckim akcentem, po polsku zaś definiuje go nie tyle akcent, co wtrącane od czasu do czasu niemieckie słówka.
Nie jest to z pewnością najlepsza animacja o zwierzętach, jaką można obejrzeć – ale stanowi bezpretensjonalną i miłą rozrywkę na wieczór, oferując napływ dobrej energii, sympatycznych bohaterów i możliwość zanucenia razem z nimi znanych przebojów. Co czasami w zupełności wystarczy.
koniec
16 stycznia 2017
dodajdo

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Najnowsze

Bez dobrej nowiny
Adrian Jankowski

29 III 2017

„Pokot” Agnieszki Holland został uhonorowany na tegorocznym Berlinale nagrodą im. Alfreda Bauera, która przyznawana jest za „otwieranie nowych horyzontów w sztuce filmowej”. Prawdopodobnie na zawsze pozostanie tajemnicą, jakie to horyzonty reżyserka owym filmem otworzyła? Z ekranu zieje bowiem nudą i pustką, tym boleśniejszą, że opartą na wyjątkowo solidnej i wartej ekranizacji prozie.

więcej »

Esensja ogląda: Marzec 2017 (4)
Piotr Dobry, Jarosław Robak, Agnieszka ‘Achika’ Szady

28 III 2017

Marzec zbliża się do końca, ale udało nam się przygotować w tym miesiącu jeszcze jedną edycję zbioru krótkich recenzji filmowych. Edycję zacną, bo zawierającą teksty o zbiorze niedawnych bądź przyszłych premier kinowych – „Loganie”, „Johnie Wicku 2”, „Ciemniejszej stronie Greya” (na tę recenzję z pewnością czekaliście z niecierpliwością), „Gold” i wchodzącym w piątek do naszych kin „American Honey”.

więcej »

East Side Story: Urok mocno wyblakły
Sebastian Chosiński

26 III 2017

Najlepszy okres w karierze Siergiej Sołowjow przeżywał w latach 70. i 80. ubiegłego wieku. To wtedy powstały jego najwybitniejsze filmy, dzięki którym na trwałe zapisał się w historii kinematografii swojej ojczyzny. Po politycznym przełomie i upadku Związku Radzieckiego wiodło mu się różnie; w każdym razie w ciągu minionego ćwierćwiecza nie nakręcił żadnego obrazu, który na dłużej pozostaje w pamięci. Nie inaczej rzecz ma się z „Tram-pkami” (sic!).

więcej »

Polecamy

Małpa musi się pobrudzić

Dobry i Niebrzydki:

Małpa musi się pobrudzić
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Dysfunkcyjna rodzina w podróży, czyli rzeźnia, która wzrusza
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Zabić jelenia gołymi rękami i wyrecytować Konstytucję przez sen
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

You complete me!
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Oscary intymne i okruchy życia
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

„Wstręt” w baletkach, czyli prawdziwa sztuka rodzi się w bólach
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Pola, łączki, lasy, czyli zaświaty według Jacksona
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

A idź z tym gniotem!
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Krwawa makabra jest dobra
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

To jest bingo!
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Zobacz też

Tegoż twórcy

42
— Ewa Drab

Nie panikuj
— Karina Murawko-Wiśniewska, Michał R. Wiśniewski

Tegoż autora

Kujawski swing
— Karolina Ćwiek-Rogalska

Wszystko będzie dobrze?
— Karolina Ćwiek-Rogalska

O Dannym Collinsie to piosenka
— Karolina Ćwiek-Rogalska

Mafia w rytmie disco
— Karolina Ćwiek-Rogalska

Czy chrzcić Marsjan?
— Karolina Ćwiek-Rogalska

Dokąd oczy poniosą, a scenariusz pozwoli
— Karolina Ćwiek-Rogalska

Tabula rasa
— Karolina Ćwiek-Rogalska

Porażki i sukcesy 2014
— Karolina Ćwiek-Rogalska, Piotr Dobry, Jarosław Robak, Grzegorz Fortuna, Jacek Walewski, Konrad Wągrowski, Krystian Fred, Kamil Witek, Miłosz Cybowski, Adam Kordaś

Truskawki zamiast armat!
— Karolina Ćwiek-Rogalska

Imitacja
— Karolina Ćwiek-Rogalska

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.