Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 23 października 2017
w Esensji w Esensjopedii

Filmy

Magazyn CLXX

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Skapiec.pl

Nowości

kinowe

więcej »

dvd i blu-ray (wybrane)

więcej »

Zapowiedzi

Esensja ogląda: Wrzesień 2017 (2)

Esensja.pl
Esensja.pl
W drugiej wrześniowej edycji „Esensja ogląda” pełen rozrzut: po jednym filmie z kina światowego, VOD oraz DVD/BR.
DVD / BD
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Marcin Mroziuk [70%]
Trzeba przyznać, że Tom Ford prowadząc tutaj równolegle wątki w bardzo udany sposób połączył dramat obyczajowy i thriller. Z jednej strony obserwujemy pracującą w galerii sztuki Susan Morrow (w tej roli naprawdę znakomitą kreację stworzyła Amy Adams). Mogłaby ona wprawdzie uchodzić za kobietę sukcesu, ale wkrótce okazuje się, że praca nie przynosi jej już prawie żadnej satysfakcji, a jej małżeństwo istnieje w zasadzie tylko siłą rozpędu. Zapewne jeszcze całkiem długo bohaterka funkcjonowałaby w taki sposób, ale niespodziewanie otrzymuje przesyłkę z książką napisaną przez jej byłego męża Edwarda Sheffielda. To właśnie wydarzenia przedstawione w tej powieści stanowią drugi watek filmu. Śledzimy tutaj przerażającą historię o brutalnej napaści na jadącą teksańską autostradą rodzinę Hastingsów i późniejszym dążeniu zdesperowanego mężczyzny do wymierzenia sprawiedliwości sprawcom tego okrutnego czynu. Kolejne fragmenty tej opowieści przeplatają się zaś ze scenami ze wspólnego życia Susan i Edwarda, w którym na pewno było znacznie więcej prawdziwego uczucia niż w jej obecnym związku.
Z zainteresowaniem odkrywamy więc kolejne fragmenty przeszłości głównej bohaterki, zastanawiamy się, co uczyni na planie współczesnym, a jednocześnie mocnych wrażeń dostarcza nam obserwowanie działań postaci z powieści Edwarda. Warto zaznaczyć, że poszczególne wątki same w sobie byłyby zaledwie przyzwoicie opowiedzianymi historiami, a dopiero ich połączenie w jedną całość sprawia, że zyskują one nowy wymiar. To właśnie możliwość porównywania przez widzów przeżyć Edwarda Sheffielda i Tony′ego Hastingsa (obu gra świetnie Jake Gyllenhaal) stanowi bowiem o sile oddziaływania tego filmu. Jeżeli do tego dodamy jeszcze dobrze pomyślane zakończenie, to nie powinno być żadnych wątpliwości, że „Zwierzęta nocy” naprawdę warto obejrzeć.
VOD
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Marcin Mroziuk [70%]
Początek filmu równie dobrze pasowałby do komedii romantycznej, gdyż z rozbawieniem obserwujemy pierwsze spotkanie pary głównych bohaterów, do którego dochodzi w męskiej toalecie. Mina wchodzi tam przez pomyłkę, Jude zmaga się z problemami żołądkowymi, a zatrzaśnięte drzwi i oczekiwanie na uwolnienie zapoczątkowują ich związek. Później pojawia się nieplanowana ciąża, a następnie decyzja o ślubie, ale w tym momencie zamiast małżeńskiej sielanki zaczynamy dostrzegać coraz wyraźniejsze symptomy nadciągających kłopotów. Już brak apetytu u Miny w trakcie ciąży mógł budzić zaniepokojenie, ale po narodzinach dziecka postępowanie bohaterki zwyczajnie zagraża jego zdrowiu. Przez kilka miesięcy chłopiec nie opuszcza mieszkania, a wprowadzona przez matkę wegańska dieta w połączeniu z jej nieufnością do lekarzy powodują, że niemowlę jest zwyczajnie niedożywione. W tej sytuacji konflikt między rodzicami jest tylko kwestią czasu, nic wiec dziwnego, że widzowie z napięciem obserwują rozwój wydarzeń.
Fabuła „Złaknionych” nie jest przesadnie skomplikowana, nawet zakończenie nie jest wielkim zaskoczeniem, ale za to twórcy w przemyślany sposób (intrygujące zdjęcia, świetny montaż) zbudowali nieco klaustrofobiczny klimat tej opowieści. Główną siłą tego obrazu są jednak aktorzy – Adam Driver bez trudu zdobywa naszą sympatię dla Jude′a, a Alba Rohrwacher ani przez moment nie szarżuje w roli Miny, a mimo to z każdą kolejna sceną budzi w widzach coraz większe przerażenie. To właśnie ich doskonała gra aktorska sprawia, że ten kameralny film potrafi wywrzeć na widzach tak wielkie wrażenie.
Kino świata
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Jarosław Loretz [70%]
Bardzo oszczędny realizacyjnie dramat wojenny, w którym trudno mówić o jakiejś konkretnej akcji, a który mimo to potrafi utrzymać uwagę do samego końca. W znacznej części jest to zasługa doskonałego Armie Hammera, praktycznie dźwigającego cały film. Sama historia – jak już wspomniałem – jest prościutka. Dwóch żołnierzy zawala misję odstrzelenia terrorystycznego watażki (snajper odmówił strzału przez głowę młodego chłopaka, biorącego właśnie ślub) i musi przejść kilka kilometrów do wioski, gdzie zostaną odebrani przez wojskowy konwój. Trafiają jednak na pole minowe i zgodnie z obawami snajpera, a wbrew przekonaniom obserwatora, obaj trafiają na ładunek. Obserwator ginie niemal od razu, snajper zaś nie zamierza dać się łatwo zabić i postanawia doczekać pomocy. Tyle że ta ma nadejść najwcześniej za 52 godziny. Wszędobylski piach, skoki temperatury, tubylcy, zwierzęta – wszystko działa na jego niekorzyść. Film ma bardzo dobre zdjęcia, rozsądny scenariusz i charyzmatycznego bohatera, któremu kibicujemy do ostatnich chwil. A to całkiem spore dokonanie jak na produkcję, która – de facto będąc kinem wojennym – musi sobie radzić bez rozbuchanych efektów, pędzącej akcji, hałd trupów i sikającej na wszystkie strony krwi.
koniec
21 września 2017
dodajdo

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Najnowsze

East Side Story: Gogol kontra Czarny Jeździec
Sebastian Chosiński

22 X 2017

Nikołaja Gogola nie trzeba przedstawiać nikomu zaznajomionemu z dziewiętnastowieczną literaturą. To nie tylko jej wiekopomny klasyk, ale także – w czasach nam współczesnych – jeden z najchętniej przenoszonych na ekran pisarzy rosyjskich. Najnowszym przedsięwzięciem jest rozpisana na cztery filmy seria „Gogol”, za którą stoją reżyser Jegor Baranow oraz pomysłodawca projektu Aleksandr Cekało. Obraz pierwszy – „Początek” – to swoiste połączenie kryminału z „kozackim” horrorem.

więcej »

Esensja ogląda: Październik 2017 (2)
Marcin Mroziuk, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski

17 X 2017

To druga październikowa edycja filmowych króciaków. W zestawie kino, DVD i VOD.

więcej »

East Side Story: Film jednorazowego użytku
Sebastian Chosiński

8 X 2017

W krótkim odstępie czasu Wiera Storożewa wyreżyserowała dwa pełnometrażowe filmy: skierowany do kin obyczajowy „Do wynajęcia dom z wszystkimi niedogodnościami” oraz telewizyjną noworoczną komedię romantyczną „W strefie dostępu miłości”. Ten ostatni gatunek, jak dotąd, był jej raczej obcy (choć w kilku obrazach zbliżała się do niego) – i tak też powinno pozostać.

więcej »

Polecamy

#MeToo według Kinga

Dobry i Niebrzydki:

#MeToo według Kinga
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Ludzie bez duszy, replikanci bez ciała
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Kobieta na rozdrożu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Brokeback Mountain z punktu widzenia owiec
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Małpowanie uczłowiecza
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Klaun – Frajerzy, do przerwy 0:1
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Homonarodowiec czyta Konstytucję
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Szekspir na Pacyfiku
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Ferris Bueller kontra Władysław Frasyniuk
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Cezar - szympans, który został Mojżeszem
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Zobacz też

Inne recenzje

Esensja ogląda: Grudzień 2016 (6)
— Sebastian Chosiński, Piotr Dobry, Jarosław Robak

Z tego cyklu

Październik 2017 (2)
— Marcin Mroziuk, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski

Październik 2017 (1)
— Jarosław Loretz, Marcin Mroziuk, Marcin Osuch

Wrzesień 2017 (3)
— Jarosław Loretz

Wrzesień 2017 (1)
— Piotr Dobry, Marcin Mroziuk, Marcin Osuch

Sierpień 2017 (1)
— Sebastian Chosiński, Piotr Dobry

Lipiec 2017 (3)
— Sebastian Chosiński, Jarosław Loretz

Lipiec 2017 (2)
— Sebastian Chosiński, Jarosław Loretz

Lipiec 2017
— Sebastian Chosiński, Piotr Dobry, Jarosław Loretz, Anna Nieznaj, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Czerwiec 2017 (5)
— Sebastian Chosiński, Kamil Witek

Czerwiec 2017 (4)
— Marcin Mroziuk, Kamil Witek

Tegoż twórcy

Wrażenie pustki
— Ewa Drab

Co nam w kinie gra: Robin Hood, Samotny mężczyzna
— Piotr Dobry, Urszula Lipińska, Konrad Wągrowski

Tegoż autora

Esensja czyta dymki: Październik 2017
— Marcin Mroziuk, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski

Mała Esensja: Wakacje marzeń z komplikacjami
— Marcin Mroziuk

Ojco- i synobójstwa
— Marcin Mroziuk

W białym domu
— Marcin Mroziuk

Esensja czyta: Wrzesień 2017
— Dominika Cirocka, Dawid Kantor, Anna Kańtoch, Joanna Kapica-Curzytek, Marcin Mroziuk, Beatrycze Nowicka

Esensja czyta dymki: Wrzesień 2017
— Marcin Mroziuk, Marcin Osuch

Mała Esensja: Nie tylko haute couture
— Marcin Mroziuk

Mała Esensja: Krowa może być czasem lekko zakręcona
— Marcin Mroziuk

Mała Esensja: Łamigłówki i sekrety
— Marcin Mroziuk

Mała Esensja: Sztuka patrzenia
— Marcin Mroziuk

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.