Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 18 stycznia 2018
w Esensji w Esensjopedii

Filmy

Magazyn CLXXII

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Skapiec.pl

Nowości

kinowe

więcej »

dvd i blu-ray (wybrane)

więcej »

Zapowiedzi

kinowe

więcej »

Porządny poziom

Esensja.pl
Esensja.pl
"Atlantyda" przede wszystkim komedią, i to obliczoną raczej na dorosłego widza. Takie przynajmniej odniosłem podczas seansu wrażenie - podczas, gdy ja ryczałem ze śmiechu, okoliczne dzieci siedziały skamieniałe i milczące. Żarty podawane są bowiem w oszałamiającym tempie, a pośpieszna gadanina aktorów, choć da się zrozumieć, nie jest zadaniem trywialnym.

Gary Trousdale, Kirk Wise
‹Atlantyda: Zaginiony ląd›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAtlantyda: Zaginiony ląd
Tytuł oryginalnyAtlantis: The Lost Empire
Dystrybutor Syrena
Data premiery23 listopada 2001
ReżyseriaGary Trousdale, Kirk Wise
Scenariusz
MuzykaJames Newton Howard, Diane Warren
Rok produkcji2001
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania96 min
WWW
Gatunekanimacja, przygodowy
Wyszukaj wKumiko.pl
Wyszukaj w
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Zobacz w
Swój porządny poziom filmowej produkcji to jednak wytwórnia Disneya trzyma. Nigdy nie wychodzi się z seansu rozczarowanym, z ustami pełnymi przekleństw opisujących koligacje i zwyczaje reżysera / scenarzysty / innego filmowca. Zawsze znajdą się w disneyowskim filmie fragmenty, które zachwycą - czy będzie to następny skok przez płotek w wyścigu do animacji doskonałej, czy też rozweselający i radosny humor. "Atlantyda" cieszy przede wszystkim tym ostatnim - rozbawia i raduje wieloma zabawnymi scenkami i dialogami. Podobnie jak "Nowe szaty cesarza", jest "Atlantyda" przede wszystkim komedią, i to obliczoną raczej na dorosłego widza. Takie przynajmniej odniosłem podczas seansu wrażenie - podczas, gdy ja ryczałem ze śmiechu, okoliczne dzieci siedziały skamieniałe i milczące. Żarty podawane są bowiem w oszałamiającym tempie, a pośpieszna gadanina aktorów, choć da się zrozumieć, nie jest zadaniem trywialnym.
Fabułka do filmu jest raczej skromna - odkrywcza wyprawa plus perypetie, do tego, rzecz jasna, morał, czyli standard dla filmów animowanych z wiadomej wytwórni. Wizualnie jest nieźle, aczkolwiek specjalnych cudów nie ujrzymy - no, może za wyjątkiem sekwencji podwodnej walki. Miło, sympatycznie, zabawnie.
koniec
1 grudnia 2001
dodajdo

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Najnowsze

East Side Story: Współczesny western górniczy
Sebastian Chosiński

14 I 2018

Nieczęsto zdarza się, aby uznany reżyser zdecydował się stanąć przed kamerą po… ćwierćwieczu milczenia. Mówiąc jednak precyzyjniej: po dwudziestu pięciu latach przerwy w realizacji filmów fabularnych. Bo dokumentalne jednak w tym czasie kręcił. Chodzi o Ormianina Karena Geworkiana, który „Całą naszą nadzieją…” postanowił zabrać głos w dyskusji nad bardzo ważną dla Rosji (choć nie tylko dla niej) kwestią społeczną.

więcej »

Blaski i cienie świata liliputów
Konrad Wągrowski

11 I 2018

Najnowszy film Alexandra Payne’a zaskakuje formą i tematem, ale budzi przy tym raczej mieszane uczucia.

więcej »

6. Konkurs na Recenzję Filmową: Problemy wiekuiste
Jakub Tyszkowski

10 I 2018

Katechizmy trzeba spisać na nowo. Okazuje się, że po śmierci ludzie zamieniają się w duchy – w prześcieradła z wyciętymi na oczy, czarnymi otworami. Uwaga, spoiler, film Davida Lowery′ego nie jest horrorem. W „A Ghost Story” duchy bywają smutne i nigdzie im się nie śpieszy.

więcej »

Polecamy

Partia na party w czasach Brexitu

Dobry i Niebrzydki:

Partia na party w czasach Brexitu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Jak smakują Porgi?
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Chwała na wysokości?
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Podręczne z Kairu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Atak paniki
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Coco jest spoko, ale czy to kolejne arcydzieło?
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Czeska babcia w roli Kaja
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Męska wrażliwość nie ma racji bytu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

To nie Ragnarok, tylko Ragnaroczek
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Grimm Girl, czyli diabeł tkwi w szczegółach
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Zobacz też

Tegoż autora

Kronika śmierci niezauważonej
— Eryk Remiezowicz

Zamknąć Królikarnię!
— Eryk Remiezowicz

Książka, która nie dotarła do nieba
— Eryk Remiezowicz

Historia żywa
— Eryk Remiezowicz

Na siłę
— Eryk Remiezowicz

Wpadnij do wikingów
— Eryk Remiezowicz

Gdzie korekta to skarb
— Eryk Remiezowicz

Anielski kryminał
— Eryk Remiezowicz

I po co ten pośpiech?
— Eryk Remiezowicz

Nie zawsze szczęście
— Eryk Remiezowicz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.