Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
dzisiaj: 29 czerwca 2017
w Esensjopedii w Esensji w Google

Modelowy thriller motelowy

Esensja.pl
Esensja.pl
"Tożsamość" to niezgorzej pomyślany i bardzo sprawnie zrealizowany thriller. Scenarzysta sprytnie nas zmylił początkiem, sugerującym powtórkę z "Dziesięciu małych Indian" czy, Boże uchowaj, "Show", by w konsekwencji mocno zaskoczyć oryginalnym patentem na rozwikłanie intrygi.

James Mangold
‹Tożsamość›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułTożsamość
Tytuł oryginalnyIdentity
Dystrybutor UIP
Data premiery24 października 2003
ReżyseriaJames Mangold
ZdjęciaPhedon Papamichael
Scenariusz
ObsadaAmanda Peet, Alfred Molina, John C. McGinley, Ray Liotta, John Cusack, William Lee Scott, Clea DuVall, Jake Busey, Pruitt Taylor Vince, Rebecca De Mornay
MuzykaAlan Silvestri
Rok produkcji2003
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania90 min
WWW
Gatunekgroza / horror, kryminał
Wyszukaj wKumiko.pl
Wyszukaj w
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Zobacz w
Noc. Rzęsista ulewa, nieprzejezdne drogi, odcięte linie telefoniczne i komórki pozbawione zasięgu. W położonym na odludziu motelu stykają się losy jedenastu osób. Niesympatyczny właściciel przybytku, świeżo upieczone małżeństwo, humorzasta aktoreczka i jej szofer, policjant eskortujący więźnia, para z kilkuletnim synem, panienka lekkich obyczajów - szybko się okazuje, że brak jakichkolwiek koneksji między nimi jest tylko pozorny - ktoś zaczyna ich po kolei mordować.
Równolegle obserwujemy historię seryjnego zabójcy, którego psychiatra, pod pretekstem niepoczytalności, stara się wybronić od krzesła elektrycznego. Oba wątki, przez długi czas jakby zupełnie niepowiązane, zazębią się dopiero na ok. kwadrans przed końcem. Finał będzie nagły i mroczny, tudzież efektowny i w pełni uzasadniony - odetchnąłem z ulgą na brak wszędobylskiego happy endu.
"Tożsamość" to niezgorzej pomyślany i bardzo sprawnie zrealizowany thriller. Scenarzysta sprytnie nas zmylił początkiem, sugerującym powtórkę z "Dziesięciu małych Indian" czy, Boże uchowaj, "Show", by w konsekwencji mocno zaskoczyć oryginalnym patentem na rozwikłanie intrygi. Trochę szkoda, że równą inwencją nie wykazał się w kwestii uśmiercania bohaterów - większość ginie w sposób najbardziej oklepany z możliwych. Na szczęście te drobne uchybienia z powodzeniem rekompensuje świetnie dobrana ekipa aktorska, z Johnem Cusackiem, Rayem Liottą, Alfredem Moliną i Amandą Peet (nie wiem dlaczego o tej uroczej dziewczynie z figlarnym błyskiem w oku, sprawdzającej się zarówno w komediowym jak i dramatycznym repertuarze, nie jest jeszcze należycie głośno) na czele.
Ok., scenariusz cacy, aktorzy cacy, ale nie byłoby tych zachwytów bez odpowiedniego reżysera. James Mangold to nie byle kto. Facet ma na koncie m.in. zrobienie aktora z Sylvestra Stallone′a ("Copland") i doprowadzenie Angeliny Jolie do oscarowej formy ("Przerwana lekcja muzyki") - oba te zadania nie należały z pewnością do najłatwiejszych. Przy "Tożsamości" nie musiał się już tak wysilać, wystarczyło nieco skomplikowaną, pełną retrospekcji fabułę przedstawić w przystępnej, atrakcyjnej formie i dorzucić do tego przyzwoitą dawkę napięcia. Udało się. Patrz pan, panie Ślesicki - a jednak można!
koniec
1 października 2003
dodajdo

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Najnowsze

Esensja ogląda: Czerwiec 2017 (4)
Marcin Mroziuk, Kamil Witek

26 VI 2017

Patronką czwartego czerwcowego odcinka krótkich recenzji filmowych została Scarlett Johansson. Nie może być inaczej, skoro za jednym zamachem oceniamy jej wszystkie tegoroczne produkcje. W ramach dodatku najnowszy Bruce Willis, choć to wisienka raczej średniej jakości...

więcej »

East Side Story: (Nie) chcieć, (nie) żyć, (nie) kochać
Sebastian Chosiński

25 VI 2017

Andriej Zwiagincew dostąpił zaszczytu należnego największym twórcom kina. Gdy na ekrany trafia jego nowy film, widzowie mówią, że wybierają się na „nowego Zwiagincewa”. Tak samo, jak niegdyś chodziło się na „nowego Tarkowskiego”, „nowego Bergmana” czy wciąż jeszcze chodzi się na „nowego Konczałowskiego” (Michałkow wypadł już z tej zaszczytnej listy). Jeśli więc tylko będziecie mieli taką okazję, idźcie na „Niemiłość”, bo to dzieło wybitne.

więcej »

Wunderwaffe z nader skromnym wunder
Jarosław Loretz

21 VI 2017

W „Wonder Woman” próżno szukać cudowności. Na tle poprzednich porażek DC film ogląda się nieźle, ale to trochę za mało, żeby obwołać renesans uniwersum.

więcej »

Polecamy

Życie zaczyna się po sześćdziesiątce

Dobry i Niebrzydki:

Życie zaczyna się po sześćdziesiątce
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Superheroina nie z „Playboya”
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Oliver Twist i wybuchające siusiaki
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Jessica Chastain lobbuje u króla ciepłokluchowego kina
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Denzel jak wino
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Ksenomorfy pod prysznicem
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

W Galaktyce jak w Opolu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Uciec, ale dokąd?
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Co ludzie powiedzą?
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

One woman show
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Zobacz też

Tegoż twórcy

Esensja ogląda: Kwiecień 2017 (1)
— Sebastian Chosiński, Piotr Dobry, Gabriel Krawczyk, Marcin Mroziuk, Konrad Wągrowski

Esensja ogląda: Marzec 2017 (4)
— Piotr Dobry, Jarosław Robak, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Esensja ogląda: Luty 2014
— Sebastian Chosiński, Karolina Ćwiek-Rogalska, Piotr Dobry, Grzegorz Fortuna, Jarosław Loretz

Esensja ogląda: Sierpień 2013 (2)
— Sebastian Chosiński, Joanna Pienio, Agnieszka Szady, Kamil Witek

Katana zamiast pazurów
— Jakub Gałka

Mr. Pastisz & Mrs. Parodia
— Ewa Drab

Bez siły lub przemocą
— Łukasz Twaróg

Guitar Man
— Ewa Drab

Dawnych wspomnień czar
— Eryk Remiezowicz

Krótko o filmach: Kwiecień 2002
— Michał Chaciński, Artur Długosz, Dominik Herman, Eryk Remiezowicz

Tegoż autora

Koniec niewinności
— Piotr Dobry

Walka żywiołów
— Piotr Dobry

Wszyscy jesteśmy Patersonami
— Piotr Dobry

Tam, gdzie diabeł mówi dobranoc
— Piotr Dobry

Magia i mózg
— Piotr Dobry

Solidarni z uchodźcami
— Piotr Dobry

Viva forever!
— Piotr Dobry

Żona gorsza od dyktatora, czyli rzecz o normalnej irańskiej rodzinie
— Piotr Dobry

Nie tylko grecka tragedia, czyli kto ma większego
— Piotr Dobry

Pro-choice, czyli pro-life
— Piotr Dobry

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.