Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 11 grudnia 2017
w Esensji w Esensjopedii

Filmy

Magazyn CLXXI

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Skapiec.pl

Nowości

kinowe

więcej »

dvd i blu-ray (wybrane)

więcej »

Zapowiedzi

kinowe

więcej »

dvd i blu-ray (wybrane)

więcej »

Modelowy thriller motelowy

Esensja.pl
Esensja.pl
"Tożsamość" to niezgorzej pomyślany i bardzo sprawnie zrealizowany thriller. Scenarzysta sprytnie nas zmylił początkiem, sugerującym powtórkę z "Dziesięciu małych Indian" czy, Boże uchowaj, "Show", by w konsekwencji mocno zaskoczyć oryginalnym patentem na rozwikłanie intrygi.

James Mangold
‹Tożsamość›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułTożsamość
Tytuł oryginalnyIdentity
Dystrybutor UIP
Data premiery24 października 2003
ReżyseriaJames Mangold
ZdjęciaPhedon Papamichael
Scenariusz
ObsadaAmanda Peet, Alfred Molina, John C. McGinley, Ray Liotta, John Cusack, William Lee Scott, Clea DuVall, Jake Busey, Pruitt Taylor Vince, Rebecca De Mornay
MuzykaAlan Silvestri
Rok produkcji2003
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania90 min
WWW
Gatunekgroza / horror, kryminał
Wyszukaj wKumiko.pl
Wyszukaj w
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Zobacz w
Noc. Rzęsista ulewa, nieprzejezdne drogi, odcięte linie telefoniczne i komórki pozbawione zasięgu. W położonym na odludziu motelu stykają się losy jedenastu osób. Niesympatyczny właściciel przybytku, świeżo upieczone małżeństwo, humorzasta aktoreczka i jej szofer, policjant eskortujący więźnia, para z kilkuletnim synem, panienka lekkich obyczajów - szybko się okazuje, że brak jakichkolwiek koneksji między nimi jest tylko pozorny - ktoś zaczyna ich po kolei mordować.
Równolegle obserwujemy historię seryjnego zabójcy, którego psychiatra, pod pretekstem niepoczytalności, stara się wybronić od krzesła elektrycznego. Oba wątki, przez długi czas jakby zupełnie niepowiązane, zazębią się dopiero na ok. kwadrans przed końcem. Finał będzie nagły i mroczny, tudzież efektowny i w pełni uzasadniony - odetchnąłem z ulgą na brak wszędobylskiego happy endu.
"Tożsamość" to niezgorzej pomyślany i bardzo sprawnie zrealizowany thriller. Scenarzysta sprytnie nas zmylił początkiem, sugerującym powtórkę z "Dziesięciu małych Indian" czy, Boże uchowaj, "Show", by w konsekwencji mocno zaskoczyć oryginalnym patentem na rozwikłanie intrygi. Trochę szkoda, że równą inwencją nie wykazał się w kwestii uśmiercania bohaterów - większość ginie w sposób najbardziej oklepany z możliwych. Na szczęście te drobne uchybienia z powodzeniem rekompensuje świetnie dobrana ekipa aktorska, z Johnem Cusackiem, Rayem Liottą, Alfredem Moliną i Amandą Peet (nie wiem dlaczego o tej uroczej dziewczynie z figlarnym błyskiem w oku, sprawdzającej się zarówno w komediowym jak i dramatycznym repertuarze, nie jest jeszcze należycie głośno) na czele.
Ok., scenariusz cacy, aktorzy cacy, ale nie byłoby tych zachwytów bez odpowiedniego reżysera. James Mangold to nie byle kto. Facet ma na koncie m.in. zrobienie aktora z Sylvestra Stallone′a ("Copland") i doprowadzenie Angeliny Jolie do oscarowej formy ("Przerwana lekcja muzyki") - oba te zadania nie należały z pewnością do najłatwiejszych. Przy "Tożsamości" nie musiał się już tak wysilać, wystarczyło nieco skomplikowaną, pełną retrospekcji fabułę przedstawić w przystępnej, atrakcyjnej formie i dorzucić do tego przyzwoitą dawkę napięcia. Udało się. Patrz pan, panie Ślesicki - a jednak można!
koniec
1 października 2003
dodajdo

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Najnowsze

East Side Story: Skandal?… Wiele hałasu o nic!
Sebastian Chosiński

10 XII 2017

Nazwisko reżysera Aleksieja Uczitiela i podjęty temat – czyli rzekomy romans cara Mikołaja II Romanowa i primabaleriny petersburskiego Teatru Maryjskiego Krzesińskiej – sprawiały, że po „Matyldzie” można było spodziewać się naprawdę dużo. Niestety, cały potencjał tkwiący w tej opowieści został zmarnowany, utopiony we łzach ckliwego melodramatu, na dodatek prawdopodobnie daleko odbiegającego od prawdy historycznej.

więcej »

Esensja ogląda: Grudzień 2017 (1)
Piotr Dobry, Jarosław Loretz, Marcin Mroziuk

4 XII 2017

W dzisiejszej edycji „Esensja ogląda” trzy tytuły – wydania DVD „Baby Drivera” i nowej „Mumii” oraz „Małi mężczyźni”.

więcej »

East Side Story: Zdążyć przed Amerykanami
Sebastian Chosiński

3 XII 2017

W ostatnich latach nastąpił w Rosji prawdziwy wysyp filmów o podboju kosmosu. Co ciekawe, wszystkie dotyczą epoki… Związku Radzieckiego, co w pewnym sensie potwierdza teorię, że po upadku Kraju Rad w tej dziedzinie ojczyzna Władimira Putina niczego szczególnego już nie dokonała. „Salut 7” Klima Szypienki opowiada o rzeczywistych, bardzo dramatycznych wydarzeniach, jakie miały miejsce w 1985 roku, i jest swoistą odpowiedzią na „Apollo 13” Rona Howarda.

więcej »

Polecamy

Podręczne z Kairu

Dobry i Niebrzydki:

Podręczne z Kairu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Atak paniki
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Coco jest spoko, ale czy to kolejne arcydzieło?
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Czeska babcia w roli Kaja
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Męska wrażliwość nie ma racji bytu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

To nie Ragnarok, tylko Ragnaroczek
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Grimm Girl, czyli diabeł tkwi w szczegółach
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

#MeToo według Kinga
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Ludzie bez duszy, replikanci bez ciała
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Kobieta na rozdrożu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Zobacz też

Tegoż twórcy

Esensja ogląda: Kwiecień 2017 (1)
— Sebastian Chosiński, Piotr Dobry, Gabriel Krawczyk, Marcin Mroziuk, Konrad Wągrowski

Esensja ogląda: Marzec 2017 (4)
— Piotr Dobry, Jarosław Robak, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Esensja ogląda: Luty 2014
— Sebastian Chosiński, Karolina Ćwiek-Rogalska, Piotr Dobry, Grzegorz Fortuna, Jarosław Loretz

Esensja ogląda: Sierpień 2013 (2)
— Sebastian Chosiński, Joanna Pienio, Agnieszka Szady, Kamil Witek

Katana zamiast pazurów
— Jakub Gałka

Mr. Pastisz & Mrs. Parodia
— Ewa Drab

Bez siły lub przemocą
— Łukasz Twaróg

Guitar Man
— Ewa Drab

Dawnych wspomnień czar
— Eryk Remiezowicz

Krótko o filmach: Kwiecień 2002
— Michał Chaciński, Artur Długosz, Dominik Herman, Eryk Remiezowicz

Tegoż autora

Komiksy i klozety, czyli jedna z najmądrzejszych bajek roku
— Piotr Dobry

Koniec niewinności
— Piotr Dobry

Walka żywiołów
— Piotr Dobry

Wszyscy jesteśmy Patersonami
— Piotr Dobry

Tam, gdzie diabeł mówi dobranoc
— Piotr Dobry

Magia i mózg
— Piotr Dobry

Solidarni z uchodźcami
— Piotr Dobry

Viva forever!
— Piotr Dobry

Żona gorsza od dyktatora, czyli rzecz o normalnej irańskiej rodzinie
— Piotr Dobry

Nie tylko grecka tragedia, czyli kto ma większego
— Piotr Dobry

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.