Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
dzisiaj: 21 sierpnia 2017
w Esensjopedii w Esensji w Google

Dziś startuje Stopklatka TV

Esensja.pl
Esensja.pl
Stopklatka TV
Dziś o szóstej rano wystartowała Stopklatka TV, pierwszy bezpłatny kanał filmowy w Polsce. Kinomani czekali na ten moment od jesieni 2013, kiedy rozstrzygnięto konkurs na stację filmową w ramach pierwszego multipleksu cyfrowego. Prezentujemy informację właścicieli kanału.
Stopklatka ma szansę trafić do olbrzymiej widowni. Zasięg techniczny platformy cyfrowej MUX 1 to 95% populacji. Stacja współpracuje też z operatorami kablowymi i satelitarnymi, którzy dotrą z kanałem do około 7,5 mln abonentów. Trwają rozmowy z kolejnymi sieciami kablowymi, dzięki czemu do końca roku liczba ta powinna wzrosnąć do 9 mln.
Kanał stawia na różnorodność. W jego ofercie znajdzie się kino europejskie i hollywoodzkie, autorskie i gatunkowe, klasyczne i współczesne. W pierwszych tygodniach na antenie Stopklatki będzie można obejrzeć zarówno amerykańskie hity, jak i europejskich laureatów festiwali: kultowe „Sin City”, „Wszystko gra” Woody’ego Allena ze Scarlett Johansson czy oscarowe „Życie jest piękne” Roberto Benigniego. Pojawi się też zagraniczna i polska klasyka filmowa.
Gwarancją jakości oferty stacji jest Rada Programowa, którą tworzą autorytety polskiego kina: Andrzej Wajda, Agnieszka Holland i Juliusz Machulski. W piątkowe popołudnia na antenie w specjalnym cyklu prezentowane będą filmy, które rekomendują widzom członkowie Rady. Stopklatka planuje także inne pasma tematyczne.
Poniedziałki należeć będą do filmów historycznych i wojennych. Partnerem tego cyklu jest magazyn „Gazety Wyborczej” – „Ale Historia”. Wtorek to „Wieczór kawalerski”, czyli klasyczne „męskie” gatunki: kryminały, thrillery i kino akcji. W środę za sprawą cotygodniowej porcji komedii rozlegnie się „Śmiech na sali”. Panie powinny zwrócić uwagę na czwartek, kiedy Stopklatka udowodni, że „Kino jest kobietą”. Również w czwartki pojawi się pasmo dokumentalne „Poza fikcją”, tworzone wraz z „Dużym Formatem”, reporterskim dodatkiem GW. Weekend to z kolei czas filmów kultowych, nagradzanych na festiwalach – jednym słowem: hitów.
Poza dbałością o atrakcyjny repertuar firma zapowiada rozwój usług dodanych w drugiej połowie roku: HbbTV i second screen.
Jak wynika z badań, ponad 70% osób podczas oglądania telewizji używa drugiego ekranu do komunikowania się ze znajomymi, korzystania z serwisów społecznościowych, a także wyszukiwania w Internecie dodatkowych informacji na temat oglądanego programu. Dlatego ważna dla naszego kanału będzie integracja z zasobami portalu filmowego stopklatka.pl. Pozwoli nam to prezentować widzom pogłębione informacje o filmie i jego twórcach, newsy ze świata kina i powiązane multimedia. Myślimy też o integracji z funkcjami społecznościowymi, np. poprzez możliwość oceniania filmów – mówi Agnieszka Sadowska, członek zarządu Stopklatka S.A.
Od kilku lat trwa przechodzenie telewizyjnej widowni z kanałów ogólnych do tematycznych. Dodatkowo najszybciej rosnącą kategorią wśród audycji telewizyjnych są filmy i seriale. Na rynku do tej pory istniała jednak znacząca luka:
Abonenci płatnych kanałów filmowych mają w czym wybierać, dlatego oglądanie programów z tej kategorii zajmuje Polakom korzystającym z ofert płatnej telewizji prawie połowę czasu. Natomiast odbiorcy telewizji naziemnej mogli do tej pory czuć niedosyt – mówi Bogusław Kisielewski, prezes zarządu Stopklatka S.A. – Stopklatka naszym zdaniem wypełni tę przestrzeń, oferując widzom wysokiej jakości kontent filmowy w ogólnodostępnym kanale.
Zdaniem prezesa Kisielewskiego w pierwszym roku funkcjonowania pozwoli to stacji osiągnąć ok. 1% udziału w oglądalności. W kolejnych latach wynik ten powinien wzrosnąć do ok. 2-2,5%.
Start Stopklatki wsparty jest szeroką kampanią reklamową, której twarzami zostali Magdalena Cielecka, Jerzy Stuhr i Paweł Małaszyński. W spotach telewizyjnych i kinowych aktorzy próbują opowiedzieć widzom o filmie, który wyjątkowo zapadł im w pamięć. Wychodzi im to niezbyt precyzyjnie, ale za to przezabawnie.
Poza kampanią spotową w kinach i telewizji cała trójka pojawi się także na nośnikach reklamy zewnętrznej, w reklamach prasowych i spotach radiowych. Reklamy Stopklatki TV znajdziemy także na portalu filmowym stopklatka.pl i w serwisach gazeta.pl.
koniec
15 marca 2014
dodajdo

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Najnowsze

Misie - pierwsza edycja nowej nagrody!

2 VIII 2017

Misie to nowa nagroda, w której chodzi o prezentowanie i promowanie dobrej polskiej kultury popularnej. Mamy mnóstwo nagród, festiwali i wyróżnień dla kultury wysokiej. Pokażmy też co ciekawego, godnego uwagi a przede wszystkich trafiającego do odbiorców dzieje się w popkulturze. To idea przyświecająca tym nagrodom, których nazwa pochodzi na równi ze słynnego filmu Barei co z najprostszego zdania, które liczy się w rozrywce „Mi się podoba”.

więcej »

Ogłoszono program 7 edycji Transatlantyk Festival!

5 VII 2017

Blisko 200 filmów na kilkuset pokazach, znakomici goście ze świata kina i muzyki, Master Class Edwarda Nortona, Micheala Seresina i Lucrecii Martel oraz niezwykłe seanse w wyjątkowych warunkach, czyli Kino Kulinarne i Kino Łóżkowe — w piątek 14 lipca w Łodzi startuje siódmy już Transatlantyk Festival. W tym roku potrwa do 21 lipca.

więcej »

Nadchodzi „Król rozrywki”!

28 VI 2017

Oto pierwszy zwiastun biograficznego musicalu opartego na życiu amerykańskiego przedsiębiorcy cyrkowego i impresario P.T. Barnuma.

więcej »

Polecamy

Ferris Bueller kontra Władysław Frasyniuk

Dobry i Niebrzydki:

Ferris Bueller kontra Władysław Frasyniuk
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Cezar - szympans, który został Mojżeszem
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Ucieczka do zwycięstwa
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Baby jest jakiś inny
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Ove chce się zabić
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Gdy zajrzy w oczy widmo korozji…
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Pod skorupą
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Życie zaczyna się po sześćdziesiątce
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Superheroina nie z „Playboya”
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Oliver Twist i wybuchające siusiaki
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.