Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 25 września 2017
w Esensji w Esensjopedii

Filmy

Magazyn CLXIX

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Skapiec.pl

Nowości

kinowe (wybrane)

więcej »

dvd i blu-ray

więcej »

Zapowiedzi

kinowe

więcej »

dvd i blu-ray

więcej »

Węże 2015: „Obce ciało” zgarnia pulę antynagród

Esensja.pl
Esensja.pl
Po raz 4. w historii Akademia Węży przyznała swoje doroczne nagrody. Najgorszym filmem 2014 roku wybrano i najwięcej nagród zdobyło „Obce ciało” w reżyserii Krzysztofa Zanussiego. Uroczysta gala wręczenia nagród odbyła się 1 kwietnia w Teatrze WARSawy. Niektórzy nominowani pojawili się na gali lub zaznaczyli swoją obecność wirtualnie, czym pokazali spory dystans do swojej twórczości.
„Obce ciało” zdeklasowało konkurencję zdobywając w sumie 6 nagród na 12 nominacji. Cztery z nich przypadły w udziale Krzysztofowi Zanussiemu, który zdobył Węże za produkcję Najgorszego filmu roku, w kategorii Żenujący film na ważny temat oraz za Reżyserię i Scenariusz. Dwie pozostałe nagrody dla „Obcego ciała” są udziałem Agnieszki Grochowskiej, którą Akademia nagrodziła w kategorii Występ poniżej talentu oraz za Najbardziej żenująca scenę, w której zabawiała się pejczykiem z męskimi prostytutkami.
Jesteśmy pełni uznania dla dorobku pana Krzysztofa Zanussiego, ale jesteśmy też w Akademii przekonani, że jego ostatni film nie przejdzie do chwalebnej historii polskiej kinematografii. Wiadomo, że reżyser i twórcy widzą swoją pracę i wysiłek inaczej. My konfrontujemy się z gotowym filmem i mimo najszczerszych chęci nie dostrzegamy w „Obcym ciele” obiecywanych wartości, wiarygodnej dyskusji o współczesnej Polsce i jego duchowości w obliczu krwawej korporacyjnej machiny. Starając się być delikatniejszymi i z szacunkiem dla mistrza możemy napisać tylko „Nie tędy droga do serca polskiego widza” – piszą organizatorzy i twórcy Akademii Węży.
„Obce ciało” w kategorii Wielki Wąż – Najgorszy Film Roku pokonało takie filmy, jak: „Dzień dobry, kocham cię”, „Dżej Dżej”, „Facet (nie)potrzebny od zaraz”, „Karol, który został świętym”, „Kochanie, chyba cię zabiłem” i „Zbliżenia”.
Tegoroczna edycja Węży to dwie nagrody dla filmu „Dzień dobry, kocham cię” i w obu ważną rolę odegrała Barbara Kurdej-Szatan. Otrzymała ona Węża za Najgorszą rolę żeńską oraz zaśpiewała piosenkę w Najgorszym teledysku okołofilmowym. Sama aktorka na gali nie mogła się pojawić, ale przesłała organizatorom stosowne podziękowania i pozdrowienia, które zaprezentowano w czasie uroczystości.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Dwa Węże otrzymał w tym roku Borys Szyc, który zdobył uznanie Akademii za Najgorszą rolę męską oraz za Występ w duecie z nawigacją GPS w filmie „Dżej Dżej”. Staje się Borys Szyc ulubieńcem Węży, bowiem ma już na swoim koncie kilka tych nagród. Pierwszą z nich zdobył już podczas pierwszej edycji Węży za rolę w duecie w filmie „1920 Bitwa Warszawska”, kolejne dwie były jego udziałem podczas drugiej edycji nagród za rolę w „Kac Wawa”, w tym ponownie w duecie. W sumie więc Borys Szyc ma już pięć Węży, w tym trzy w kategorii „Najgorszy duet na ekranie”. Niestety po odbiór żadnej z nich osobiście się nie zjawił, nad czym organizatorzy szczerze ubolewają.
Podczas tegorocznej edycji Węży nagrodę otrzymali też twórcy, bardzo udanego w ocenie większości członków Akademii, filmu „Miasto 44”. Obraz poświęcony Powstaniu Warszawskiemu „doceniono” w kategorii Efekt specjalnej troski za „Pocałunek wśród kul”, który wśród członków Akademii wywołał bardzo mieszane uczucia i w ocenie głosujących był sporym zgrzytem w filmie. W nowej kategorii oceniającej starania polskich dystrybutorów w kreatywnym tłumaczeniu tytułów zagranicznych filmów, wyróżnienie powędrowało do firmy Against Gravity za „Uciekiniera z Nowego Jorku”, który w oryginale zatytułowany jest „Song from the Forest”. Węża za Najgorszy plakat otrzymali producenci i dystrybutor filmu „Karol, który został świętym”.
Tegoroczna gala Węży odbyła się w Teatrze WARSawy, a na uroczystości pojawiło się spore grono nominowanych oraz licznie zaproszeni goście ze świata kultury. Ceremonię wręczenia Węży poprowadzili Piotr Kędzierski (Rock Radio), Ewa Makomaska („Dżej Dżej”) oraz w specjalnej roli różowego węża Tomasz Karolak. Swój charakterystyczny kabaretowy styl zaprezentowały Bękarty Stand-Upu (Łukasz „Lotek” Lodkowski i Karol Modzelewski), którzy poświęcili swój występ także polskiej kinematografii. Mocnym uderzeniem było pojawienie się na gali Mietka Masochisty, który na Youtube, w bijącym rekordy popularności autorskim kanale, bezpardonowo rozprawia się z m.in. polską kinematografią.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Sponsorem imprezy była firma BBS Promotion Sp. z o.o., ale galę wsparli też fani Węży, dzięki akcji na polakpotrafi.pl. Dzięki tym staraniom gala miała ciekawą oprawę, a organizatorzy wydarzenia przygotowali dla laureatów Węży niespodzianki w postaci toreb ze specjalnie wyselekcjonowaną zawartością. Producentem wydarzenia była firma Black Rabbit. Transmisję na żywo można było obejrzeć w internecie, na kanale Węży pod adresem YouTube/nagrodyweze
PEŁNA LISTA NAGRODZONYCH
WIELKI WĄŻ – NAJGORSZY FILM ROKU
„Obce ciało” (reż. Krzysztof Zanussi; prod. Janusz Wąchała, Krzysztof Zanussi)
NAJGORSZA REŻYSERIA
Krzysztof Zanussi – „Obce ciało”
NAJGORSZY SCENARIUSZ
Krzysztof Zanussi – „Obce ciało”
ŻENUJĄCY FILM NA WAŻNY TEMAT
„Obce ciało” (reż. Krzysztof Zanussi; prod. Janusz Wąchała, Krzysztof Zanussi)
NAJGORSZA ROLA MĘSKA
Borys Szyc – „Dżej Dżej”
NAJGORSZA ROLA ŻEŃSKA
Barbara Kurdej-Szatan – „Dzień dobry, kocham cię”
WYSTĘP PONIŻEJ TALENTU
Agnieszka Grochowska – „Obce ciało”
NAJGORSZY DUET NA EKRANIE
Borys Szyc i nawigacja GPS – „Dżej Dżej”
NAJBARDZIEJ ŻENUJĄCA SCENA
Zabawy z pejczykiem i męskimi prostytutkami (Agnieszka Grochowska) – „Obce ciało”
EFEKT SPECJALNEJ TROSKI
Pocałunek wśród kul – „Miasto 44”
NAJGORSZY TELEDYSK OKOŁOFILMOWY
Liber feat. Barbara Kurdej Szatan – „Dzień dobry, kocham cię” (do filmu „Dzień dobry, kocham cię”, realizacja: Dream Music)
NAJGORSZY PRZEKŁAD TYTUŁU ZAGRANICZNEGO
„Uciekinier z Nowego Jorku” (Song from the Forest) dystr. Against Gravity
NAJGORSZY PLAKAT
„Karol, który został świętym” (producenci Tomasz Karczewski, Marcin Piasecki, Magdalena Zimecka, Jacek Kulczycki; dystr. Kino Świat)
koniec
1 kwietnia 2015
dodajdo

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Najnowsze

Misie 2017 - wyniki pierwszej edycji nagrody

16 IX 2017

Pierwsza edycja nagród popkulturalnych MISIE stała się faktem. PAW (Popkulturalna Akademia Wszystkiego), która od sześciu lat dzielnie mierzy się z najgorszymi polskimi filmami i przyznaje im doroczne nagrody Węże, tym razem zdecydowała się docenić to, co pozytywnego dzieje się w całej polskiej kulturze popularnej i nagrodzić najciekawsze wydarzenia i tytuły sezonu 2016/2017.

więcej »

Misie - pierwsza edycja nowej nagrody!

2 VIII 2017

Misie to nowa nagroda, w której chodzi o prezentowanie i promowanie dobrej polskiej kultury popularnej. Mamy mnóstwo nagród, festiwali i wyróżnień dla kultury wysokiej. Pokażmy też co ciekawego, godnego uwagi a przede wszystkich trafiającego do odbiorców dzieje się w popkulturze. To idea przyświecająca tym nagrodom, których nazwa pochodzi na równi ze słynnego filmu Barei co z najprostszego zdania, które liczy się w rozrywce „Mi się podoba”.

więcej »

Ogłoszono program 7 edycji Transatlantyk Festival!

5 VII 2017

Blisko 200 filmów na kilkuset pokazach, znakomici goście ze świata kina i muzyki, Master Class Edwarda Nortona, Micheala Seresina i Lucrecii Martel oraz niezwykłe seanse w wyjątkowych warunkach, czyli Kino Kulinarne i Kino Łóżkowe — w piątek 14 lipca w Łodzi startuje siódmy już Transatlantyk Festival. W tym roku potrwa do 21 lipca.

więcej »

Polecamy

Małpowanie uczłowiecza

Dobry i Niebrzydki:

Małpowanie uczłowiecza
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Klaun – Frajerzy, do przerwy 0:1
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Homonarodowiec czyta Konstytucję
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Szekspir na Pacyfiku
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Ferris Bueller kontra Władysław Frasyniuk
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Cezar - szympans, który został Mojżeszem
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Ucieczka do zwycięstwa
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Baby jest jakiś inny
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Ove chce się zabić
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Gdy zajrzy w oczy widmo korozji…
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.