Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 24 listopada 2017
w Esensji w Esensjopedii

Ogłoszono program 7 edycji Transatlantyk Festival!

Esensja.pl
Esensja.pl
Blisko 200 filmów na kilkuset pokazach, znakomici goście ze świata kina i muzyki, Master Class Edwarda Nortona, Micheala Seresina i Lucrecii Martel oraz niezwykłe seanse w wyjątkowych warunkach, czyli Kino Kulinarne i Kino Łóżkowe — w piątek 14 lipca w Łodzi startuje siódmy już Transatlantyk Festival. W tym roku potrwa do 21 lipca.

‹Transatlantyk Festival 2017›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
CyklTransatlantyk
MiejsceŁódź
Od14 lipca 2017
Do21 lipca 2017
„Siła kobiet płynie z połączenia pierwotnej odwagi i odpowiedzialności. To najważniejsze wartości” — mówi Jan A.P. Kaczmarek, dyrektor festiwalu. #siłakobiety jest hasłem tegorocznego Transatlantyku, a motyw ten odnajdziemy w wielu zaplanowanych w programie wydarzeniach.
W piątek, 14 lipca podczas Gali Otwarcia w Teatrze Wielkim w Łodzi w Wielkim Czytaniu Kobiet wezmą udział znane i cenione Polki – wśród nich m.in.: aktorki Zofia Wichłacz, Agnieszka Żulewska i Justyna Wasilewska, pisarki Sylwia Chutnik i Katarzyna Bonda, projektantka Joanna Klimas, reżyserki Joanna Kos-Krauze i Maria Sadowska. Spotkaniem z silnymi kobietami będą także dwie z tegorocznego cyklu retrospektyw – Zbliżenia: argentyńskiej reżyserki Lucrecii Martel, która jest gościem specjalnym festiwalu, oraz Barbary Sass. W programie festiwalu zaprezentowane zostaną również filmy o kobietach i tworzone przez kobiety oraz warsztaty dla profesjonalistek z branży filmowej.
Transatlantyk Panorama
Sekcja Panorama to przegląd najważniejszych premier, z filmami nagradzanymi na światowych festiwalach. Jest wśród nich wyróżniony Złotą Kamerą w Cannes obraz „Montparnasse i dziewczyna” Léonor Sérraille, a także „W czterech ścianach życia” Philippe’a van Leeuwe’a — laureat Nagrody Publiczności w sekcji Panorama i Nagrody Specjalnej na festiwalu w Berlinie, „Syn Sofii” Eleny Psikou (nagroda Best International Narrative Feature na nowojorskim Tribeca Film Festival) oraz „Moja szczęśliwa rodzina” reżyserskiego duetu Nana Ektvimishvili i Simon Gross (nagrodzona m.in. w Hongkongu, Seattle, Sofii i Lecce). W programie także głośny film „Pięćdziesiąt wiosen Aurory” Blandine Lenoir z Agnes Jaoui oraz „Neruda” twórcy „Jackie” Pablo Larraine’a. Tegoroczna Panorama to również ciekawe tytuły prosto z Hollywood. Właśnie w Łodzi na Transatlantyku po raz pierwszy w Polsce pokazana zostanie „Dunkierka”, najnowszy film Christophera Nolana z Tomem Hardym i Cillianem Murphym. Widzowie festiwalu obejrzą też kryminalne „Nocne życie” w reżyserii Bena Afflecka oraz „Wind River” autorstwa nominowanego do Oscara Taylora Sheridana (w roli głównej Jeremy Renner).
Transatlantyk Docs
Ta sekcja to autorski wybór najciekawszych filmów dokumentalnych z Polski i zagranicy. W programie m.in. polska premiera „Napalmu” w reżyserii legendy światowego dokumentu, Claude’a Lanzmanna („Shoah”), który powracając po latach do Korei Północnej kręci film o przenikaniu się mitologii narodowych z osobistymi. Poza tym w programie m.in. dokumentalna biografia Whitney Houston „Whitney. Być sobą?” w reżyserii Nicka Broomfielda, „Abu: ojciec” Arshada Khana, w którym reżyser kieruje oko kamery na swojego umierającego ojca, oraz „Chavela” Dareshy Kyi i Catherine Gund o niezwykłej Chaveli Vargas, kochance Fridy Kahlo i muzie Pedro Almodovara.
Transatlantyk Distribution Award
W tym roku po raz pierwszy wręczona zostanie Transatlantyk Distribution Award w wysokości 40 tysięcy zł. Jej laureata wybierze festiwalowa publiczność, a o nagrodę powalczy blisko 50 filmów. W konkursie biorą udział wszystkie tytuły pokazywane premierowo w sekcjach Panorama i Docs. Po festiwalu Transatlantyk Distribution Award trafi do dystrybutora, który zdecyduje się na wprowadzenie zwycięskiego tytułu do kin.
Nagroda Młodych Krytyków
Z kolei jury złożone ze zwycięzców konkursu organizowanego w ramach Festiwalu Krytyków Sztuki Filmowej Kamera Akcja wręczy własne wyróżnienie najlepszemu debiutującemu reżyserowi. Zwycięzca zostanie wybrany spośród autorów filmów prezentowanych w tym roku w sekcji Panorama.
Konkurs Polskich Krótkich Metraży
Druga edycja konkursu skierowanego do twórców polskiego kina krótkometrażowego. W tym roku do ścisłego finału zakwalifikowało się 29 z ponad 200 zgłoszonych tytułów. Organizatorzy nie uznają gatunkowych granic — w konkursie mogą wziąć udział zarówno filmy fabularne, jak i dokumenty, animacje czy obrazy eksperymentalne. Wszystkie tytuły oceni międzynarodowe jury w składzie: Eric Wojcik — selekcjoner Międzynarodowego Festiwalu Filmów Krótkometrażowych w Clermont-Ferrand, Michael Pattison — krytyk filmowy, znany m.in. z „Sight & Sound”, MUBI i rogerebert.com oraz reżyserka Kinga Dębska („Moje córki krowy”, „Hel”). Zwycięzca otrzyma Złotą Arkę za najlepszy film krótkometrażowy oraz 10 tysięcy złotych, natomiast laureaci drugiej i trzeciej nagrody dostaną odpowiednio 7 i 5 tysięcy złotych.
Zbliżenie: Retrospektywy wybitnych twórców kina
Po raz pierwszy na Transatlantyku odbędą się aż trzy przeglądy filmowe, poświęcone ważnym postaciom kina ostatnich lat. Gościem specjalnym festiwalu będzie Lucrecia Martel, która właśnie na Transatlantyk Festival zostanie uhonorowana prestiżową jubileuszową nagrodą Międzynarodowej Federacji Krytyków Filmowych FIPRESCI 92. Ceremonia wręczenia nagrody odbędzie się w czwartek 20 lipca podczas gali zorganizowanej przed projekcją filmu Martel „Kobieta bez głowy”. Uroczystość poprzedzi Master Class z reżyserką, podczas którego artystka odpowie na pytania widzów, zdradzając im metody swojej pracy twórczej. W sekcji Zbliżenie: Lucrecia Martel zobaczymy też dwa inne obrazy tej autorki — „Bagno” (nominacja do Złotego Niedźwiedzia i Nagroda im. Alfreda Bauera na Berlinale 2001) i nominowaną do Złotej Palmy w Cannes w roku 2004 „Świętą dziewczynę”.
W piątek 21 lipca z widzami spotka się Edward Norton. Będzie to pierwsza wizyta aktora w Polsce. Z tej okazji Transatlantyk przypomni trzy ważne tytuły z jego filmografii: „Fight Club” („Podziemny krąg”) w reżyserii Davida Finchera, obsypanego Oscarami „Birdmana” Alejandro Gonzáleza Iñárritu i „Lęk pierwotny” — debiut Nortona z 1996 roku, za który dostał on swoją pierwszą nominację do Oscara.
Trzecią retrospektywą w tegorocznej sekcji Zbliżenie jest przegląd filmów Barbary Sass, w ramach którego zobaczymy „Krzyk”, „Dziewczęta z Nowolipek”, „Rajską jabłoń” i „Pokuszenie”. Projekcjom towarzyszyć będą spotkania z aktorkami Sass: Magdaleną Cielecką, Martą Klubowicz, Marią Ciunelis i Dorotą Stalińską. W rozmowie z widzami weźmie również udział mąż zmarłej przed dwoma laty reżyserki, wybitny polski operator filmowy Wiesław Zdort.
Historie kina: Debiuty mistrzów
W ramach nowej sekcji Historie Kina Transatlantyk zabiera widzów w podróż po historii X Muzy. W tym roku jej tematem są wyjątkowe debiuty reżyserskie. „Jest tak wiele genialnych filmów w historii kina. Moment, kiedy ogarnia nas zachwyt, olśnienie filmem – to chwile, na które czekam. Nasza nowa sekcja HISTORIE KINA jest właśnie po to, aby dzielić się z widzami tymi wyjątkowymi przeżyciami” – mówi Joanna Łapińska, dyrektor programowa festiwalu. W programie m.in. „Siódmy kontynent” Michaela Haneke, „Amores Perros” Alejandro Gonzáleza Iñárritu, „Noc myśliwego” Charlesa Laughtona, „The Gold Diggers” Sally Potter i „Badlands” Terrence’a Malicka.
Transatlantyk Kino Kulinarne
Już po raz siódmy wyruszymy na Transatlantyku w filmowy rejs szlakiem wyznaczonym przez wielkich mistrzów kuchni. W ramach wyjątkowo lubianej przez widzów sekcji Kino Kulinarne pokazane zostaną znakomite dokumenty o tematyce kulinarnej i okołokulinarnej — obrazy poświęcone jedzeniu, kuchni, ale też osobiste i przez to fascynujące historie życia wielkich gwiazd z kulinarnego świata. Kluczem do Kina Kulinarnego jest idea zdrowej żywności, wolnej od chemii i GMO, wytwarzanej w opozycji do masowej, przemysłowej produkcji, a jednocześnie idea niespiesznego spotkania i rozmowy. Warto dodać, że Kino Kulinarne to autorski cykl Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Berlinie, a Transatlantyk ma wyłączność na jego prezentację w Polsce.
Nad programem cyklu od 7 lat czuwa twórca i wieloletni kurator tej sekcji na Berlinale, Thomas Struck. Tegoroczna edycja potrwa aż 5 dni — od soboty 15 lipca do środy 19 lipca. W jej ramach zobaczymy filmy: „Soul” duetu Àngel Parra, José Antonio Blanco (szef kuchni: legendarny Modest Amaro, gość specjalny: Daria Pawlewska, redaktor naczelna magazynu „KUKBUK”), „Monsieur Mayonnaise” Trevora Grahama (szef kuchni: Robert Skubisz, goście specjalni: Philippe Mora, australijski reżyser i bohater filmu, oraz Trevor Graham, producent i reżyser), „Boginie jedzenia” Vérane Frédiani (szef kuchni: Katarzyna Daniłowicz, gość specjalny: Małgorzata Minta, dziennikarka kulinarna, autorka bloga Minta Eats), „Boone” Christophera LaMarca (szefowie kuchni: Tomasz Purol i Mariusz Pieterwas, gość specjalny: Grzegorz Łapanowski) i „Andre — The Voice Of Wine” Marka Tchelistcheffa (szef kuchni: Sebastian Krauzowicz, gość specjalny: Michael Seresin, wybitny operator filmowy, a przy okazji jeden z największych nowozelandzkich producentów win).
Transatlantyk Kino Łóżkowe
Kilkadziesiąt wieloosobowych łóżek z baldachimami, pod którymi wświetlane są znakomite filmy — Kino Łóżkowe to jedno z ulubionych miejsc widzów Transatlantyku! W tym roku komfortowe seanse odbywają się od 13 do 21 lipca w łódzkim Pasażu Schillera, a jedną z największych niespodzianek programu jest wieczorny pokaz legendarnego filmu Ridleya Scotta „Obcy — 8. pasażer Nostromo” — 21 lipca o 21.00. Dla tych, którzy potrzebują dodatkowej zachęty, ciekawostka: w roku 2015 amerykański magazyn „BuzzFeed” uznał Kino Łóżkowe festiwalu Transatlantyk za jedno z 10 najwspanialszych kin plenerowych na świecie.
Filmowy Klan Urwisów
Ważną częścią festiwalu są pokazy dla najmłodszych. W tym roku w ramach Filmowego Klanu Urwisów zobaczymy tytuły przywiezione przez selekcjonerów z najciekawszych festiwali na świecie, dobrane tak, by jak najmocniej zakorzenić w małych widzach miłość do kina. W programie m.in. „Kacper i Emma na safari”, „Jak ukraść psa” i „Abulele”. Po każdym filmie na dzieci czekają warsztaty artystyczne, prowadzone przez doświadczonych animatorów. Małych kucharzy z pewnością zainteresują natomiast zajęcia kulinarne pod hasłem „Urwisy poznają przepisy”, prowadzone przez studio Book&Cook.
Kino Klasy B i Inne Szaleństwa, Sezon, Polówka, Awangarda, VR
Tradycją festiwalu są nocne seanse pod znakiem Kina Klasy B i Innych Szaleństw w ramach najbardziej niepokornej sekcji Transatlantyku. W tym roku w rozkładzie jazdy m.in. nowe filmy Alexa De la Iglesii („Bar”) i Alice Lowe („Stan niebłogosławiony”).
Sekcja pod nazwą Sezon przypomni najważniejsze premiery sezonu 2016/17, m.in. „Powidoki” Andrzeja Wajdy (ostatni film mistrza polskiego kina, opowiadający o słynnym malarzu Władysławie Strzemińskim), „Przełęcz ocalonych” Mela Gibsona (niesamowita historia Desmonda Dossa, pacyfisty, który podczas II wojny światowej uratował życie dziesiątkom żołnierzy), „Sztukę kochania: Historię Michaliny Wisłockiej” Marii Sadowskiej (biografia słynnej autorki książek o seksie i wielki przebój polskich kin), „Las, 4 rano” Jana Jakuba Kolskiego (opowieść o pracowniku agencji reklamowej, który nagle decyduje się uciec ze świata napędzanego przez pieniądz i zamieszkać w… lesie) oraz nagrodzonego trzema Oscarami „Moonlight” Barry’ego Jenkinsa, nastrojowy film o dojrzewaniu młodego mieszkańca z biednej dzielnicy opanowanej przez gangi.
Wyjątkową formułę będzie miało w tym roku kino plenerowe, organizowane wspólnie z łódzkim festiwalem Polówka. Pod hasłem Girl Power! zobaczymy 10 filmów o wyjątkowych kobietach — m.in. „Wroga Numer Jeden” Kathryn Bigelow, „Wspomnienie lata” Adama Guzińskiego i „Historię Marii” Jeana-Pierre’a Ameris. Poza tym na seansach pod chmurką także nominowana do Złotej Palmy w Cannes „Młodość” Paolo Sorrentino czy poruszający, obsypany nagrodami „Pokój” Lenny’ego Abrahamsona.
Filmy realizowane techniką VR (Virtual Reality – pol. wirtualna rzeczywistość) cieszyły się ogromną popularnością przed rokiem, dlatego po raz drugi przyjrzymy się najciekawszym produkcjom tego nurtu. Wyświetlimy je w dziewięciu blokach, a każdy z nich będzie poświęcony innemu zagadnieniu, m.in. science-fiction czy teledyskom, tworzonym właśnie w technice VR.
W tym roku Transatlantyk ma też niespodziankę dla miłośników kina eksperymentalnego — z okazji Roku Awangardy w przestrzeniach OFF Piotrkowska odbędzie się przegląd filmów awangardowych. Kolekcję krótkometrażowych, awangardowych realizacji, wybranych przez kuratorkę sekcji, Annę Dąbrowską, pokażemy w ramach obchodów Roku Awangardy w Polsce.
Goście
Poza Lucrecią Martel i Edwardem Nortonem Transatlantyk odwiedzi w tym roku Jean-Michel Bernard, wybitny kompozytor, którego utwory pamiętamy choćby z filmu Martina Scorsese „Hugo i jego wynalazek” czy „Jak we śnie” i „Ratunku, awaria” Michela Gondry’ego. Podczas festiwalu będzie można posłuchać muzyki Bernarda na żywo — 20 lipca o godz. 20.00 odbędzie się specjalny koncert w Teatrze Nowym im. Kazimierza Dejmka (ul. Więckowskiego 15). Wstęp wolny.
Na zaproszenie festiwalu do Łodzi przyjedzie również znakomity operator filmowy Michael Seresin („Harry Potter i Więzień Azkabanu”, „Wojna o Planetę Małp”), autor zdjęć do 9 filmów Alana Parkera, m.in. „Ptaśka”, „Harry’ego Angela” i „Midnight Express”. Widzowie spotkają się z nim podczas Master Class (19 lipca, godzina 17, Multikino Silver Screen, sala 10), które poprowadzi Nick Holdsworth, dziennikarz The Hollywood Reporter. Z kolei wybitna polska montażystka Milenia Fiedler poprowadzi spotkanie z Anne-Sophie Bion, która montowała m.in. oscarowego „Artystę” – na to wydarzenie zapraszamy 18 lipca o godzinie 13.30 (Multikino Silver Screen sala 9).
Gala Otwarcia / Gala Zamknięcia
Wyjątkowo zapowiada się w tym roku otwarcie festiwalu, z zaplanowanym „Wielkim Czytaniem Kobiet” w reżyserii Marii Sadowskiej. W trakcie wieczoru znane i cenione artystki przeczytają fragmenty dzieł polskiej i światowej literatury, przygotowane przez Michała Nogasia i filmowe dialogi wybrane przez Michała Oleszczyka. Wszystko to w interakcji z muzyką Jana A.P. Kaczmarka w wykonaniu HollyŁódzkiej Orkiestry Filmowej i chóru Vivid Singers pod batutą Moniki Wolińskiej. Solistką będzie Joanna Jakubas (sopran). To wszystko już w piątek 14 lipca o godzinie 20.00 w ramach Gali Otwarcia festiwalu, w łódzkim Teatrze Wielkim (Plac Dąbrowskiego).
W piątek 21 lipca o godzinie 20.00, w tym samym miejscu rozpocznie się Gala Zamknięcia, na której poznamy laureatów wszystkich festiwalowych nagród. Muzyczną gwiazdą wieczoru będzie zespół Kwadrofonik, laureat Paszportu Polityki 2014 w kategorii „Muzyka poważna”. Galę swoją obecnością uświetni gość specjalny festiwalu, Edward Norton.
Międzynarodowe konkursy kompozytorskie
Jak co roku w programie Transatlantyku znalazły się konkursy dla młodych kompozytorów: Transatlantyk Instant Composition Contest™ oraz Transatlantyk Film Music Competition™.
Pierwszy to jedyny na świecie konkurs kompozycji natychmiastowej, wymagający od uczestników szybkości w podejmowaniu artystycznych decyzji i zdolności do improwizacji. Młodzi twórcy mają za zadanie obejrzeć wybrany dla nich fragment filmu, po czym na oczach jury i publiczności komponują do niego muzykę. Nieco inny charakter ma Film Music Competition™, gdzie od uczestników oczekuje się zarówno starannego dopracowania kompozycji, jak i oryginalności myśli.
Na tegorocznym Transatlantyku posłuchamy kompozycji 10 finalistów. Łączna pula nagród w obu konkursach wynosi ponad 82 tysiące złotych. Dodatkową nagrodą jest wyróżnienie przyznawane przez festiwal i Stowarzyszenie Autorów ZAiKS dla najlepszego młodego polskiego kompozytora, który weźmie udział w Transatlantyk Film Music Competition™. Nagroda wynosi 20 tysięcy złotych. Po każdej prezentacji irlandzki dziennikarz Tim Burden przeprowadzi krótką rozmowę z młodym kompozytorem.
Warsztaty / Transatlantyk EDU
Podobnie jak w latach poprzednich Transatlantyk to także wyjątkowe warsztaty i spotkania. Coffee With… jest inspirującą platformą komunikacji profesjonalistów z debiutantami. Spotkania w ramach tego cyklu odbywają się przez cały festiwal, a każde z nich trwa około 30 minut.
„Siła kobiet w sztuce”, „Design krytyczny — projektowanie na przekór” czy „Być jak Beyonce — przejawy współczesnego feminizmu” to tylko niektóre z tematów wykładów organizowanych przez festiwal we współpracy z Uniwersytetem SWPS. Wszystkie spotkania odbywają się w Kinie Łóżkowym, codziennie od 14 do 21 lipca o godzinie 18.00. Wspólnie z redakcjami radia TOK FM i tygodnika Polityka organizujemy również cykl debat, poświęconych m.in. aktorstwu oraz głównemu tematowi festiwalu: #siłakobiety. Więcej szczegółów ujawnimy wkrótce.
Zainteresowanych dyskusją na temat współczesnej krytyki filmowej serdecznie zapraszamy na spotkanie z Klausem Ederem sekretarzem generalnym Międzynarodowej Federacji Krytyków Filmowych FIPRESCI i cenioną dziennikarką filmową Grażyna Torbicka. (18 lipca o godzinie 15.30 w Multikinie Silver Screen, sala 5.)
Jak co roku zapraszamy też na Talking Piano – wyjątkowe spotkanie widzów z kompozytorem, który opowie o swojej pracy i dokonaniach, ilustrując rozmowę specjalnie przygotowanymi na tę okazję utworami, które wykona na żywo przy fortepianie. Spotkanie odbędzie się 19 lipca o godzinie 19.00 w Teatrze Nowym im. Kazimierza Dejmka, a jego bohaterem będzie kompozytor, laureat Oscara Jan A.P. Kaczmarek.
Miejsca festiwalowe
Głównym kinem festiwalowym jest w tym roku Multikino (Silver Screen) (ul. Piłsudskiego 5). Część projekcji gości też u siebie Muzeum Kinematografii (Plac Zwycięstwa 1).
Seanse Kina Łóżkowego odbywają się specjalnie zaaranżowanej przestrzeni w Pasażu Schillera, pokazy Polówki — na terenie EC1 (ul. Targowa 1/3 — przegląd Girl Power!), w Muzeum Włókiennictwa (ul. Piotrkowska 282), na terenie parku Podolskiego, Parku Na Zdrowiu, Nowej Fabrycznej, Parku Julianowskiego i dachu Sukcesji (al. Politechniki 1).
Konkursy kompozytorskie, koncert Jeana-Michela Bernarda i Talking Piano odbędą się w Teatrze Nowym im. Kazimierza Dejmka (ul. Więckowskiego 15).
Miejscem gali otwarcia, gali finałowej i Master Class z Edwardem Nortonem będzie Teatr Wielki (Plac Dąbrowskiego).
Festiwalowy klub, podobnie jak przed rokiem, mieści się na terenie kompleksu OFF Piotrkowska (ul. Piotrkowska 138/140) w klubach DOM i Spaleni Słońcem. Klub będzie czynny codziennie od godziny 20.00 do rana.
Od 13 do 21 lipca w godzinach 10.00-21.00 na trzecim piętrze Multikina (Silver Screen) Łódź (ul. Piłsudskiego 5) działać będzie Biuro Prasowe.
Bilety
SEANSE FILMOWE W MULTIKINIE (Silver Screen)
Pojedyncze bilety w cenie 7 zł ( z wyłączeniem seansów Kina kulinarnego). Bilety od 4 lipca dostępne poprzez www.transatlantyk.org; www.multikino.pl oraz w kasach biletowych w godzinach pracy kina (od 10.00 do kwadransa po rozpoczęciu ostatniego seansu).
Pakiety 7×7 nie są imienne, można je wymienić na 7 biletów na dowolne seanse odbywające się w Multikinie pod warunkiem dostępności miejsc. Pula pakietów jest ograniczona.
SEANSE W MUZEUM KINEMATOGRAFII (KINO KINEMATOGRAF)
Pojedyncze bilety w cenie 7 zł można kupić w kasach Muzeum Kinematografii od 10 lipca.
Bilety można też kupić na www.transatlantyk.org od 4 lipca.
KINO KULINARNE
Bilety na seans filmowy połączony z kolacją w cenie 200 pln można kupić tylko przez www.transatlantyk.org od 9 czerwca. Pokaz filmowy odbywa się w Multikinie (sala 8, godz. 18.30), po którym widzowie zostaną przewiezieni na wyjątkową kolację w Hali Maszyn EC1.
GALĘ OTWARCIA I GALA ZAMKNIĘCIA (TEATR WIELKI W ŁODZI)
Bilety w cenie 35 zł można kupić tylko przez www.transatlantyk.org od 4 lipca 2017 r.
KINO ŁÓŻKOWE (W PASAŻU SCHILLERA)
Bilety na seans w cenie 30 zł można kupić tylko przez www.transatlantyk.org od 13 czerwca 2017r. Bilet dotyczy łóżka i umożliwia wstęp do łóżka maksymalnie trzem osobom.
WYDARZENIA OTWARTE BEZ KONIECZNOŚCI ODBIORU BEZPŁATNYCH WEJŚCIÓWEK:
  • Pokazy filmów z sekcji POLÓWKA
  • Międzynarodowy Konkurs Kompozytorski Transatlantyk Film Music Competition™ w Teatrze Nowym im. K Dejmka w Łodzi
  • Międzynarodowy Konkurs Kompozytorski Transatlantyk Instant Composition Contest™ w Teatrze Nowym im. K Dejmka w Łodzi
  • Master Class w Multikinie
  • Warsztaty dla dzieci po filmach „Urwisy Poznają Przepisy”
  • SPOTKANIA, Q&A
  • Debaty TOK FM
  • Debaty Salonu POLITYKI
NA TE WYDARZENIA KONIECZNE JEST ODEBRANIE BEZPŁATNEJ WEJŚCIÓWKI LUB REJESTRACJA:
  • Koncert Jean-Michela Bernarda (Talking Piano)
  • Czasoprzestrzenie VR
  • Coffee with…
  • Masterclass z Edwardem Nortonem w Teatrze Wielkim w Łodzi
  • Wykłady Uniwersytetu SWPS w Kinie Łóżkowym
Bezpłatne wejściówki na wydarzenia można odbierać w Biurze Festiwalowym (Plac Wolności 5) od 4 lipca codziennie w godzinach 9-17 lub w Centrum Akredytacyjnym w Multikinie poziomie P3 od 13 lipca codziennie od 10:00 do 15 minut po godzinie rozpoczęcia ostatniego seansu.
Odbiór Akredytacji prasowych: od 13 lipca Biuro Prasowe Multikino (Silver Screen) poziom P3. Godziny pracy Biura Prasowego: 10.00 – 21.00.
Organizatorem festiwalu Transatlantyk jest Fundacja Transatlantyk Festival.
Partnerem Głównym Festiwalu jest Miasto Łódź.
Partnerami Festiwalu są Łódzkie Centrum Wydarzeń, EC1 — Miasto Kultury, Narodowe Centrum Kultury Filmowej, Łódź Film Commission, Województwo Łódzkie, Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi, Teatr Nowy im. K. Dejmka.
Sponsorami Festiwalu są Skoda i VOX.
koniec
5 lipca 2017
dodajdo

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Najnowsze

Nowe zwiastuny „Króla Rozrywki”

16 XI 2017

Jak można było sie tego spodziewać plakaty i piosenki z filmu Michaela Gracey’ego zwiastowały nowe zwiastuny.

więcej »

Nowe plakaty i piosenki z „Króla Rozrywki”

4 XI 2017

Na niecałe dwa miesiące przed premierą prezentujemy pięc nowych plakatów musicalu o P.T. Barnumie. Bonusowo – dwa utwory z filmu.

więcej »

Nowy zwiastun i plakat „Czarnej Pantery”

16 X 2017

Marvel przypomina, że już niedługo czeka nas filmowa wyprawa do Wakandy.

więcej »

Polecamy

Coco jest spoko, ale czy to kolejne arcydzieło?

Dobry i Niebrzydki:

Coco jest spoko, ale czy to kolejne arcydzieło?
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Czeska babcia w roli Kaja
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Męska wrażliwość nie ma racji bytu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

To nie Ragnarok, tylko Ragnaroczek
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Grimm Girl, czyli diabeł tkwi w szczegółach
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

#MeToo według Kinga
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Ludzie bez duszy, replikanci bez ciała
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Kobieta na rozdrożu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Brokeback Mountain z punktu widzenia owiec
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Małpowanie uczłowiecza
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.