Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 18 grudnia 2017
w Esensji w Esensjopedii

Dla wytrwałych

Esensja.pl
Esensja.pl
Chyba najlepiej opisać „Brains. Ogród japoński” porównując ten tytuł do logicznej gry online. Z tą różnicą, że tutaj wszystko dzieje się na planszy, a podpowiedzi musimy szukać w dołączonej do pudełka broszurce. No i rosnący poziom skomplikowania zagadek zupełnie nie przystaje do łatwości, z jaką można się rozprawić z większością gier online.

Dziękujemy wydawnictwu Rebel.pl za udostępnienie egzemplarza gry na potrzeby recenzji.

Reiner Knizia, dodaj recenzję / link
‹Brains: Ogród japoński›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułBrains: Ogród japoński
Data produkcjiIII kwartał 2016
Autor
Wydawca Lacerta
Dystrybutor Lacerta
EAN5908445421471
Info1 osoba; od 8 lat
WWW
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wKumiko.pl
Wyszukaj wMatras.pl
Wyszukaj w
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Zobacz w
Seria gier „Brains”, której autorem jest Reiner Knizia (prócz „Ogrodu japońskiego” wydano także „Mapę skarbów”) oferuje dokładnie to, co zapowiada, czyli pięćdziesiąt łamigłówek utrzymanych w całkiem ciekawej szacie graficznej. W przypadku „Ogrodu japońskiego” są to klimaty dalekowschodnie. Dla wnikliwego obserwatora będzie jednak jasne, że tak naprawdę cała ta otoczka nie ma większego znaczenia, bo gra jest czysto logiczna. Fakt, że mamy tu do czynienia z stworzeniem ścieżek, które muszą przebiegać przez określoną liczbę pól, mostków czy sąsiadować z pagodą, to jedynie przykrywka.
Ale chociaż trzeba zaliczyć „Brains. Ogród japoński” do rodzaju gier, w których mechanika nie ma zupełnie nic wspólnego z tematyką, to jednak trzeba oddać sprawiedliwość autorowi i powiedzieć, że mimo wszystko mamy tu do czynienia z wciągającą zabawą. Do rąk dostajemy dwadzieścia pięć dwustronnych plansz ogrodów oraz siedem jednostronnych kafelków. To właśnie z nich będziemy tworzyć tytułowe ogrody, stosując się do przedstawionych na planszach wymogów. Jedne ścieżki muszą się ze sobą łączyć (i rzadko kiedy łączą się w najprostszy możliwy sposób), inne muszą przebiegać przez kilka kafelków… Gra oferuje prawdziwe bogactwo różnych możliwości i układów, raz po raz zaskakując nas swoją pomysłowością (kiedy mimochodem odkryjemy ten właściwy, symetryczny lub szczególnie poplątany układ).
Zaczynając od najłatwiejszych, bo składających się zaledwie z jednego pola, stopniowo przechodzimy do bardziej złożonych plansz. Naturalnie wraz z naszymi postępami rośnie też liczba zmiennych, które trzeba uwzględnić, a co za tym idzie, rośnie też poziom trudności. Nawet jeśli szybko możemy zacząć dostrzegać pewne prawidłowości charakteryzujące poszczególne plansze i dość łatwo jesteśmy w stanie zdecydować, które kafelki zupełnie się nie nadają do wypełnienia postawionego przed nami zadania, to jednak każda nowa zagadka stanowi prawdziwe wyzwanie. Czasami potrzeba odrobiny szczęścia, by wpaść na właściwe rozwiązanie. Jeśli jednak zupełnie nic nam nie przychodzi do głowy, możemy sięgnąć do książeczki z podpowiedziami. Osobiście preferuję odłożenie wtedy gry do pudełka i wrócenie do niej po jakimś czasie. Nie tylko wydłuża to jej żywotność, ale też znacząco zwiększa satysfakcję płynącą z zabawy.
Pisząc tę recenzję z niemałą satysfakcją ukończyłem planszę numer 30. I muszę przyznać, że mimo późnej godziny korci mnie, żeby zmierzyć się z kolejną. Myślę że można śmiało określić „Brains. Ogród japoński” jedną z lepszych dostępnych na rynku gier jednoosobowych. Zdecydowanie warto, choć to zabawa tylko dla wytrwałych, których nie zepsuły wszechobecna prostota gierek online i innych zabaw spod znaku user friendly.
koniec
21 września 2016
dodajdo

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Najnowsze

Szybko myśl, szybko mów
Agata Hanak

2 XII 2017

„Szybkie słówka”, to kolejna na naszym rynku gra testująca refleks i myślenie na czas. Czy przy szybko przesypującym się piasku klepsydry będziemy w stanie wymyślić właściwe słowa, nie powielając przy tym odpowiedzi przeciwników?

więcej »

Z planszą wśród zwierząt
Agata Hanak

30 XI 2017

Większość z nas wie jak wygląda bocian czy niedźwiedź i gdzie można je spotkać. Trudniej byłoby pewnie z bardziej egzotycznymi gatunkami. Zapraszam do recenzji gry, która sprawdzi naszą wiedzę na temat zwierząt.

więcej »

Podróż na północ
Agata Hanak

25 X 2017

Właśnie ukazała się kolejna samodzielna gra z popularnej serii „Wsiąść do pociągu: Kraje Północy” – przeznaczona wyłącznie dla 2-3 osób. Tym razem przyjdzie nam przemierzać mroźną Skandynawię, jak zwykle mozolnie budując połączenia kolejowe.

więcej »

Polecamy

Owernia latem w szczegółach

Online:

Owernia latem w szczegółach
— Wojciech Gołąbowski

W zgodzie ze schematami
— Miłosz Cybowski

Strzelając do zombie
— Miłosz Cybowski

Latający baloniasty kot
— Miłosz Cybowski

W podróż przez cały rok
— Wojciech Gołąbowski

Jeszcze raz to samo, ale lepiej
— Miłosz Cybowski

W kółko to samo
— Miłosz Cybowski

Ubodzy komandosi
— Miłosz Cybowski

Złe korporacje i nielegalny handel
— Miłosz Cybowski

Liniowa skradanka
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Tegoż twórcy

Logiczna zmiana nastroju
— Marcin Mroziuk

Ilu piratów, tyle map
— Miłosz Cybowski

Uczłowieczanie przez granie
— Marcin Mroziuk

Łupieżcza wyprawa
— Jacek Jaciubek

Mała Esensja: Na złamanie karku
— Jacek Jaciubek

Mała Esensja: Najważniejsze jest złoto
— Miłosz Cybowski

W poszukiwaniu liczby doskonałej
— Miłosz Cybowski

Mała Esensja: Klepnij insekta
— Jakub Małecki

Moje ping jest lepsze niż twoje pang
— Miłosz Cybowski

Małpki cokolwiek niemrawe
— Joanna Kapica-Curzytek

Tegoż autora

Alternatywy 1920
— Miłosz Cybowski

Niestraszna naukowość
— Miłosz Cybowski

Fantasy z elementami sf
— Miłosz Cybowski

Wariacja na temat
— Miłosz Cybowski

Inspiracja nadeszła ze wschodu
— Miłosz Cybowski

Biografia? Nie do końca
— Miłosz Cybowski

Bestia zdecydowanie nie najlepsza
— Miłosz Cybowski

Ilu piratów, tyle map
— Miłosz Cybowski

Punkty nie mają znaczenia
— Miłosz Cybowski

Steam-science-fiction
— Miłosz Cybowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.