Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
dzisiaj: 19 lutego 2017
w Esensjopedii w Esensji w Google

Gry

Magazyn CLXIII

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Hobbity.pl DriveThruRPG.com Skapiec.pl

Nowości

growe

więcej »

Zapowiedzi

growe

więcej »

Ilu piratów, tyle map

Esensja.pl
Esensja.pl
“Brains. Mapa skarbów” to druga odsłona serii zagadek logicznych dla jednej osoby. Można by się spodziewać, że będzie to po prostu to samo, co dostaliśmy w „Ogrodzie japońskim”, ale w zmienionej stylistyce. Nic bardziej mylnego!

Dziękujemy wydawnictwu Rebel.pl za udostępnienie egzemplarza gry na potrzeby recenzji.

Reiner Knizia
‹Brains: Mapa skarbów›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułBrains: Mapa skarbów
Autor
Wydawca Lacerta
Dystrybutor Lacerta
Info1 osoba; od 8 lat
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wKumiko.pl
Wyszukaj wMatras.pl
Wyszukaj w
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Zobacz w
Choć zasady pozostają te same (wciąż mamy plansze z polami do wypełnienia oraz kafelki, które musimy umieszczać tak, by wszystkie wymagania się zgadzały), to jednak o jakiejkolwiek powtarzalności nie może być mowy. Zarówno „cele” poszczególnych plansz, jak również ścieżki i elementy przedstawione na poszczególnych kafelkach, są zupełnie inne od tych znanych z poprzedniej odsłony zagadek.
Innymi słowy – jeśli zdążyliśmy już oswoić się z zasadami oraz możliwościami oferowanymi przez „Ogród japoński”, to przyjdzie nam w przypadku „Mapy skarbów” uczyć się wszystkiego od nowa. Co samo w sobie nie jest niczym złym, bo oznacza, że tak naprawdę dostajemy do rąk zupełnie nową grę i możemy być pewni, że żadna z zagadek nie będzie się powtarzać.
O dwóch rzeczach należy jednak wspomnieć. Po pierwsze estetyka „Mapy skarbów” jest nie tylko niekiedy mało czytelna, ale też najzwyczajniej w świecie brzydka. Brak tutaj poczucia dążenia do pewnej symetrii oraz zaangażowania w tworzenie ładnego ogrodu, jaki towarzyszył nam, nawet jeśli zupełnie podświadomie, w poprzedniej odsłonie. Po drugie, w związku z nie zawsze czytelnym wyglądem poszczególnych kafelków, niektóre z zadań (szczególnie te związane z poprowadzeniem ścieżki przez jezioro) potrafią dać się we znaki. I choć to wciąż kawałek solidnej logicznej gry, będę do niej wracał z o wiele mniejszym entuzjazmem niż do „Ogrodu japońskiego”.
koniec
9 stycznia 2017
dodajdo

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Najnowsze

Średniowieczne potyczki
Agata Hanak

17 II 2017

Troyes to miasto w północno-wschodniej Francji położone nad Sekwaną. Zostało wybrane przez Sébastiena Dujardina, swoją drogą Belga, na miejsce akcji gry planszowej.

więcej »

Kradzież popłaca
Agata Hanak

7 I 2017

Klejnotu Cesarzy dzień i noc pilnuje straż pałacowa. Wydaje się, że nawet mysz się nie prześlizgnie – złodziei czeka więc nie lada wyzwanie ¬– kradzież cennego rubinu. Zaczyna się więc wyścig po trupach do celu, a czas mija nieubłaganie. Zwycięzca może być tylko jeden.

więcej »

Gnom jaszczurowi wilkiem
Jakub Małecki

30 XII 2016

Świat jest za mały dla wszystkich chętnych. Na razie na szczęście tylko na planszy. W grze „Small World Podziemia” mroczne rasy walczą o przestrzeń do życia. Któremu z dowódców uda się poprowadzić armie do zwycięstwa i stworzyć podwaliny pod przyszłe imperium?

więcej »

Polecamy

Owernia latem w szczegółach

Online:

Owernia latem w szczegółach
— Wojciech Gołąbowski

W zgodzie ze schematami
— Miłosz Cybowski

Strzelając do zombie
— Miłosz Cybowski

Latający baloniasty kot
— Miłosz Cybowski

W podróż przez cały rok
— Wojciech Gołąbowski

Jeszcze raz to samo, ale lepiej
— Miłosz Cybowski

W kółko to samo
— Miłosz Cybowski

Ubodzy komandosi
— Miłosz Cybowski

Złe korporacje i nielegalny handel
— Miłosz Cybowski

Liniowa skradanka
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Tegoż twórcy

Dla wytrwałych
— Miłosz Cybowski

Uczłowieczanie przez granie
— Marcin Mroziuk

Łupieżcza wyprawa
— Jacek Jaciubek

Mała Esensja: Na złamanie karku
— Jacek Jaciubek

Mała Esensja: Najważniejsze jest złoto
— Miłosz Cybowski

W poszukiwaniu liczby doskonałej
— Miłosz Cybowski

Mała Esensja: Klepnij insekta
— Jakub Małecki

Moje ping jest lepsze niż twoje pang
— Miłosz Cybowski

Małpki cokolwiek niemrawe
— Joanna Kapica-Curzytek

Mała Esensja: Walka o przestrzeń
— Marcin Mroziuk

Tegoż autora

Punkty nie mają znaczenia
— Miłosz Cybowski

Steam-science-fiction
— Miłosz Cybowski

Dla wytrwałych
— Miłosz Cybowski

Nudny kosmos
— Miłosz Cybowski

Nie taka znowu pusta powieść
— Miłosz Cybowski

Historia się powtarza
— Miłosz Cybowski

Niezbędnik mężczyzny
— Miłosz Cybowski

Jak nie pisać o historii
— Miłosz Cybowski

O zaletach pozytywizmu
— Miłosz Cybowski

Zrozumieć wiek XX
— Miłosz Cybowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.