dzisiaj: 24 sierpnia 2017
w Esensji w Google

Komentarze

Magazyn CLXVIII

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Skapiec.pl

Nowości

książkowe (wybrane)

więcej »

dvd i blu-ray (wybrane)

więcej »

komiksowe

więcej »

Zapowiedzi

książkowe (wybrane)

więcej »

kinowe (wybrane)

więcej »

komiksowe

więcej »

growe

więcej »

Komentarze


Komentarze do: Wszystkie Obiektów Tekstów
z działu: Wszystkie Twórczość Książki Film Komiksy Gry Varia Muzyka
[1] 2 3 80 »


tekton, 17-08-2017 13:02:
Robienie takich zestawień jest kompletnym niewypałem a wręcz powiem więcej, sytuacja mi się kojarzy z imprezą na której jeden koleś nagminnie narzuca swoją muzykę innym imprezowiczom, którzy mają go już serdecznie dość.


freynir, 15-08-2017 19:59:
Oglądając podany powyżej teledysk znalazłem na yt dzieło, którego nie będzie można obejrzeć na żywo nigdy więcej:
https://m.youtube.com/watch?v=uVmSqcW-zcA
Czyli Omega plus Skrzek grający "Dziwny jest ten świat"

Kerebron, 15-08-2017 18:33:
"pomyśleć, że z takim przyjęciem spotkała się grupa, która nie miała jeszcze na koncie żadnej płyty" - wtedy nie słuchało się tego, co się miało podobać, tylko tego, co się podobało.

Nagrody przyznane w taki sposób, aby nikt nie miał wątpliwości, że kapituła wyznaje "słuszne" i "postępowe" wartości - patrz nagroda dla słabiutkich, tanich prowokacji w stylu "Klątwy" i "Inwazji".

freynir, 14-08-2017 17:14:
@Misiek- i o to chodzi. Te nagrody nie mają na celu wyróżnienia twórców. One mają zwrócić twoją uwagę na utwory, które mógłbyś pominąć w natłoku zdarzeń.
PS- redakcja proszona o edycję- do Legend Polskich można wstawić przynajmniej 2 linki- jeden do recenzji na stronie Esensji, drugi bezpośrednio do filmu.

Misiek, 13-08-2017 21:29:
Jedna nagroda była głupia, druga też. Nie ma co się dziwić, znająć tego co to organizuje


Łukasz aka blackbird, 21-07-2017 14:22:
Piękne wspomnienia, nagrywałem ten koncert na mini discu, i sam o dziwo byłem zaskoczony jakością "która mi wyszła". Siedzałem z kolegą w szóstym rzędzie i starałem się nie ruszać ażeby nie wzbudzić jakiś podejrzeń ochrony (-:
Przepiekny koncert


Beatrycze, 12-07-2017 13:02:
Fakt, prawdę znają chyba tylko sami zainteresowani, a i tego nie można być do końca pewnym, bo podejrzewam, że jak strony są zwaśnione, to każda pamięta i interpretuje wydarzenia trochę inaczej. zapewne solidarność jajników przeze mnie przemawia, że jakoś przekonała mnie ta wersja z Anette pokrzywdzoną ;P).
Inna sprawa, że robić halo o udział w filmie... to przecież też na niekorzyść wokalistki, bo podejrzewam, że największą popularność przyniosły Anette właśnie występy z Nightwishem.
Ja chyba bardziej słucham poszczególnych kawałków, niż pełnych albumów, więc trudno mi wartościować. Te nowsze w każdym razie na pewno nie są gorsze od tych z Tarją, wydają mi sie bardziej różnorodne. Swego czasu cyba najczęściej słuchałam piosenek z "Once".

Marcin T.P. Łuczyński, 12-07-2017 11:22:
Sytuacja ze zwolnieniem Anette była trochę bardziej skomplikowana. Ona się pochorowała zaraz na początku trasy w zasadzie, do tego stopnia, że rzygającą zawieziono do szpitala. Okazało się, że nie może kontynuować. Zespół miał do dyspozycji albo anulować całą trasę i odwołać wszystkie koncerty - koszmarny koszt - albo wziąć zastępstwo. Poszli w to drugie rozwiązanie.
A rozstali się przy tej okazji z Anette na dobre, a nie tymczasowo, bo to podobno była tylko kropla dopełniająca całość. Tyle wiem z wypowiedzi Troya, który o tym pisał u siebie na Facebooku. Żadnych szczegółów żadna ze stron nie podała. Ale kosa była tak ostra, że gdy wypuszczono dokument "Please Learn the Setlist in 48 Hours", trzeba było wyciąć wszystkie ujęcia, na których było ją widać, bo się nie zgodziła na pokazywanie swojego wizerunku. Dlatego ten film momentami wygląda wyjątkowo dziwnie.
Nawiasem: ja uwielbiam albumy z Anette. Żadnego albumu z Tarją nie słuchałem tak często jak "Dark Passion Play" i "Imaginaerum". Moim zdaniem to były ich najlepsze krążki do momentu wydania "Endless Forms Most Beautiful"


M3n747, 06-07-2017 19:55:
Ów fragment koncertu pochodził z wydawnictwa "Live aus Berlin", które jest wciąż dostępne na DVD (choćby na oficjalnej stronie zespołu).

Beatrycze, 05-07-2017 19:45:
Racja, na pontonie nie "pływał" wokalista. Źle zapamiętałam, a - jak to czasem bywa - skoro wydawało mi się, że pamiętam, to już tego nie szukałam, a swojego własnego nagrania z koncertu nie mam już jak odtworzyć (bo chyba samą kasetę możeliwe że z sentymentu trzymam gdzieś w pudle).
Podobno jednym z pierwszych pomysłów na klip do "Sonne" było wykorzystanie w nim materiałów video ze zrzutu bomb na Hiroshimę i Nagasaki. W sumie trochę szkoda, że pomysł porzucono, bo otworzyłoby to nowe pole do interpretacji, a i tekst o nadchodzącym słońcu, które powala i pali, pasuje jak ulał.
Co do wykonywania "Seemann" na koncertach, to z tego, co mi wiadomo, ponton pływający po ludzkim morzu był raczej stałym elementem show i pływał w nim nie Till, a Flake (klawiszowiec i naczelny "błazen" zespołu). Gdzieś czytałem, że pomysł ten zarzucono po jednym z koncertów, kiedy seemanna ściągnięto z pontonu i rozebrano do naga, ale ile w tym prawdy, tego nie wiem.

Róża to rocznik 1962. Chodził do SP 78. Ktos wie w którym roku zmarł?


El Lagarto, 17-06-2017 22:44:
"No właśnie, a udane połączenie metalu/rocka z rapem to się chyba tylko w przypadku Body Count udało, ew. Stuck Mojo lub RATM"
Hmmm... czy ktoś słyszał kiedyś o Red Hot Chili Peppers, Faith No More, Beastie Boys...albo grupie Kazik na Żywo? a mógłbym wymienić jeszcze parę innych A może to są po prostu tak niszowe kapele, że nikt z czytelników tego artykułu o nich nie słyszał?
No właśnie, a udane połączenie metalu/rocka z rapem to się chyba tylko w przypadku Body Count udało, ew. Stuck Mojo lub RATM.
Oprócz tego problem z tzw. nu metalem był taki, że tak naprawdę trudno było go zdefiniować jako gatunek, a do tego worka, w okresie o którym wspominałem wyżej wrzucano wszystko co nie było którąś z odmian klasycznego bądź ekstremalnego metalu, krzywdząc tą łatka wiele świetnych zespołów jak np. Deftones, które z nu metalem miało tyle wspólnego co Alice in Chains z grungem ;)

arianrod, 12-06-2017 20:21:
Jak dla mnie - tu nie chodzi o to, czy ich muzyka jest bardziej komercyjna i przychylna radiu czy nie. Chodzi o to że jest zła. I to bez względu na to, czy właśnie "wracają do korzeni" czy grają bardziej popowo czy wymyślą coś tam jeszcze innego. Po prostu, jedyne co nu-metal z siebie wydał to cała masa shitu.
Ja to jednak nie rozumiem tej niechęci do nu metalu. Nie jestem jakimś ortodoksyjnym fanem stylu, ale przecież w/w zespoły mają albumy, które nie brzmią jak przychylne stacjom radiowym popłuczyny: Korn "Follow the Leader", Limp Bizkit "Chocolate Starfish and the Hot Dog Flavored Water", a Linkin Park "Meteora".
W alternatywnej rzeczywistości, gdzie LP, Limp Bizkit, Korn i reszta wciskanego na siłę pod koniec lat 90tych i początku nowego tysiąclecia mariażu kiepskiego, przyjaznego radiu rocka z jeszcze bardziej kiepskimi rapsami wydawała się dobrym pomysłem ;)

arianrod, 09-06-2017 21:27:
"Przez lata nasłuchali się, jacy to ich idole są beznadziejni, ale przynajmniej posiadali mocne kontrargumenty, którymi mogli wesprzeć obronę – dobre lub bardzo dobre albumy." Taaa... Chyba w alternatywnej rzeczywistości.

50 NAJLEPSZYCH PŁYT POLSKIEGO ROCKA
1. SZTYWNY PAL AZJI – EUROPA I AZJA (1987)
2. HEY – FIRE (1993)
3. KULT – POSŁUCHAJ TO DO CIEBIE (1987)
4. MYSLOVITZ – MIŁOŚĆ W CZASACH POPKULTURY (1999)
5. PIDŻAMA PORNO – ZŁODZIEJE ZAPALNICZEK (1997)
6. DŻEM – DETOX (1991)
7. COMA – PIERWSZE WYJŚCIE Z MROKU (2004)
8. HEY – HO! (1994)
9. T. LOVE – KING (1992)
10. WILKI – WILKI (1992)
11. DŻEM – NAJEMNIK (1989)
12. ODDZIAŁ ZAMKNIĘTY – ODDZIAŁ ZAMKNIĘTY (1983)
13. LADY PANK – LADY PANK (1983)
14. O.N.A. – MODLISHKA (1995)
15. PERFECT – PERFECT (1981)
16. REPUBLIKA – NOWE SYTUACJE (1983)
17. KULT – OSTATECZNY KRACH SYSTEMU KORPORACJI (1998)
18. COMA – HIPERTROFIA (2008)
19. PIDŻAMA PORNO – MARCHEW W BUTONIERCE (2001)
20. KOBRANOCKA – SZTUKA JEST SKARPETKĄ KULAWEGO (1987)
21. T. LOVE – PRYMITYW (1994)
22. DŻEM – CEGŁA (1985)
23. O.N.A. – BZZZZZ (1996)
24. IRA – MÓJ DOM (1991)
25. LADY PANK – TACY SAMI (1988)
26. WILKI – PRZEDMIEŚCIA (1993)
27. KULT – TATA KAZIKA (1993)
28. PERFECT – UNU (1982)
29. T. LOVE – POCISK MIŁOŚCI (1991)
30. TILT – TILT (1988)
31. BREAKOUT – BLUES (1971)
32. MAANAM – NOCNY PATROL (1983)
33. MAANAM – MAANAM (1981)
34. REPUBLIKA – NIEUSTANNE TANGO (1984)
35. AKURAT – POMARAŃCZA (2006)
36. HEY – ? (1995)
37. COMA – CZERWONY ALBUM (2011)
38. KULT – YOUR EYES (1991)
39. CHŁOPCY Z PLACU BRONI – KRZYŻ (1991)
40. DEZERTER – PRAWO DO BYCIA IDIOTĄ (2010)
41. EDYTA BARTOSIEWICZ – SEN (1994)
42. LUXTORPEDA – MYWASWYNAS (2016)
43. SZTYWNY PAL AZJI – SZPAL (2001)
44. ARMIA – POCAŁUNEK MONGOLSKIEGO KSIĘCIA (2003)
45. DEZERTER – ILE PROCENT DUSZY? (1994)
46. MYSLOVITZ – MYSLOVITZ (1995)
47. ODDZIAŁ ZAMKNIĘTY – TERAPIA (1993)
48. RÓŻE EUROPY – POGANIE! KOCHAJ I OBRAŻAJ (1992)
49. BREAKOUT – NA DRUGIM BRZEGU TĘCZY (1969)
50. PIDŻAMA PORNO – STYROPIAN (1998)

[1] 2 3 80 »

Polecamy

Ferris Bueller kontra Władysław Frasyniuk

Dobry i Niebrzydki:

Ferris Bueller kontra Władysław Frasyniuk
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Cezar - szympans, który został Mojżeszem
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Ucieczka do zwycięstwa
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Baby jest jakiś inny
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Ove chce się zabić
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Gdy zajrzy w oczy widmo korozji…
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Pod skorupą
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Życie zaczyna się po sześćdziesiątce
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Superheroina nie z „Playboya”
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Oliver Twist i wybuchające siusiaki
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Copyright © 2000-2017 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.