Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
dzisiaj: 16 sierpnia 2017
w Esensjopedii w Esensji w Google

Komiksy

Magazyn CLXVIII

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Skapiec.pl

Nowości

komiksowe

więcej »

Zapowiedzi

komiksowe

więcej »

Kadr, który…: Eksplodująca obora

Esensja.pl
Esensja.pl
Januszowi Chriście świetnie wychodziło przedstawianie panikujących zwierząt: koń Hegemona, który podskakuje do góry jak na trampolinie, krowa ze strachu przed Milusiem wspinająca się na dąb… A w dzisiejszym „Kadrze, który” mamy całą gromadę krów.
Kliknij aby powiększyć
Kliknij aby powiększyć
Jest to kolejny kadr z magazynu Relax, dlatego paleta kolorystyczna jest ograniczona. Co ciekawe, wybierając kadr do zeskanowania zauważyłam, że wszystkie rysunki w tej historyjce wyglądają na pokolorowane flamastrami – i to bynajmniej nie specjalistycznymi tzw. kopikami, występującymi w dziesiątkach kolorów i dającymi efekt zbliżony do akwareli, lecz najzwyklejszymi flamastrami dla dzieci (szczególnie ten zjadliwy gencjanowy fiolecik doskonale pamiętam z mazaków mojego dzieciństwa: potrafił przebić na drugą stronę kartki z zeszytu).
Historyjka przedstawia początki pobytu Milusia w Mirmiłowie – towarzysko nastawiony smok zwiedza kolejno kurnik, oborę i chlewik, wywołując dziką panikę zwierząt, które próbują wydostać się wszystkimi możliwymi otworami, a w braku takowych – wprost przez ściany i dach. Zawsze bardzo lubiłam sposób, w jaki Christa rysuje krowy i konie: ich poczciwe pyski potrafią wyrażać najrozmaitsze emocje.
Kliknij aby powiększyć
Kliknij aby powiększyć
Zwierzaki, jak już wspomniałam, czasem wykonują na kartach komiksu akrobacje niemożliwe dla czworonogów – ale za to bardzo śmieszne. Tu mamy właśnie taki przykład, kiedy to krowy przedzierające się przez ściany i strzechę obory przyjmują zabawne pozy. Dynamiki dodają obłoczki i przypominające eksplozję kreski, które unaoczniają widzowi, że szopa trzęsie się w posadach.
Komiks jest humorystyczny, więc nikt nie oczekuje fotograficznego realizmu rysunków, zwróćmy jednak uwagę, jak kilkoma kreskami autor zaznacza fakturę drewna (wystarczy rysunek słojów na końcach bali) czy słomy, nie zapomina również o zaznaczeniu wcięć na belkach w miejscach, gdzie wymaga tego konstrukcja budynku. Dzięki takim szczegółom komiks nabiera plastyczności, bo choć większość czytelników nie zwróci uwagi na te detale, z pewnością pozostanie im ogólne wrażenie czegoś dobrze narysowanego.
koniec
12 marca 2011
dodajdo

Komentarze

13 III 2011   13:26:02

I czegoś zabawnego. Bo w zasadzie w każdej historii z cyklu "Kajko i Kokosz" humoru nie brakuje. W powyższej historii był jeszcze zabawny rysunek krowy trzymającej się kurczowo pnia drzewa ze 3 metry nad ziemią i komentującego sytuację Kokosza słowami "Głupie bydlę, wspięła się na dąb". Ale nie dziwne, skoro chcieli podrzucić ją bestii (Milusiowi) w nadziei, że może ta się uspokoi, jeśli sobie trochę podeżre.

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Najnowsze

Nie przegap: Lipiec 2017
Esensja

31 VII 2017

Wakacje często oznaczają również odpoczynek od sieci. Tym bardziej warto się przekonać czy nie przegapiliście w lipcu jakiejś ciekawej recenzji.

więcej »

Kadr, który…: Zaproszenie do jamy
Wojciech Gołąbowski

20 VII 2017

Drugi album z cyklu „Wilczych tropów” jest powrotem twórców do postaci ppor. Mariana Bernaciaka „Orlika”. Ale opowiada też smutne dzieje wielu innych żołnierzy.

więcej »

Kadr, który…: Samotni
Wojciech Gołąbowski

13 VII 2017

Kolejne spotkanie z “Zygmuntem” Sławomira Zajączkowskiego i Krzysztofa Wyrzykowskiego jest zarazem spotkaniem bohatera tytułowego z jego odpowiednikiem z grona Berlingowców.

więcej »

Polecamy

Zaproszenie do jamy

Kadr, który…:

Zaproszenie do jamy
— Wojciech Gołąbowski

Samotni
— Wojciech Gołąbowski

Vahanara!
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Wymarsz o świcie
— Wojciech Gołąbowski

Wróg czy przyjaciel?
— Marcin Osuch

O zmierzchu na Wieprzu
— Wojciech Gołąbowski

Scena łóżkowa
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Pożoga
— Wojciech Gołąbowski

Pędzą konie
— Wojciech Gołąbowski

Rozstrzelany pociąg
— Wojciech Gołąbowski

Zobacz też

Z tego cyklu

Zaproszenie do jamy
— Wojciech Gołąbowski

Samotni
— Wojciech Gołąbowski

Vahanara!
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Wymarsz o świcie
— Wojciech Gołąbowski

Wróg czy przyjaciel?
— Marcin Osuch

O zmierzchu na Wieprzu
— Wojciech Gołąbowski

Scena łóżkowa
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Pożoga
— Wojciech Gołąbowski

Pędzą konie
— Wojciech Gołąbowski

Rozstrzelany pociąg
— Wojciech Gołąbowski

Tegoż autora

Esensja czyta: Lipiec 2017
— Dominika Cirocka, Miłosz Cybowski, Jarosław Loretz, Beatrycze Nowicka, Katarzyna Piekarz, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Weekendowa Bezsensja: Wszystko, czego nigdy nie chcielibyście wiedzieć o… Esensji (23)
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Esensja ogląda: Lipiec 2017
— Sebastian Chosiński, Piotr Dobry, Jarosław Loretz, Anna Nieznaj, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Niech drozd spoczywa w spokoju
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Kosmiczne jaja
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Esensja czyta: Marzec 2017
— Dawid Kantor, Daniel Markiewicz, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski

Esensja ogląda: Marzec 2017 (4)
— Piotr Dobry, Jarosław Robak, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Weekendowa Bezsensja: Wszystko, czego nigdy nie chcielibyście wiedzieć o… Esensji (22)
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Chaps #754: CHAPS-MAN
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Plaża Omaha, czyli żegnaj, baśni
— Adam Kordaś, Magdalena Kubasiewicz, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.