Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
dzisiaj: 24 czerwca 2017
w Esensjopedii w Esensji w Google

Kadr, który…: Namnożone namorzyny

Esensja.pl
Esensja.pl
…aż się ciśnie na usta „i mangowe mangrowce”, ale oczywiście komiksy Tadeusza Baranowskiego z japońszczyzna nie mają nic wspólnego. Są natomiast niewyczerpanym źródłem inspiracji do minirecenzji w naszym cyklu.
Tadeusz Baranowski jest moim zdaniem najwybitniejszym na świecie twórcą w zakresie wykorzystania materii komiksu jako elementu narracji. Szczególnie szalone pod tym względem są przygody profesorka Nerwosolka i Entomologii Motylkowskiej: kadry są zwiewane przez przeciąg („autor znów zostawił otwarte okno”), zjadane przez mola książkowego czy wycierane gumką przez samych bohaterów. Ciąg rysunków z Entomologią błądzącą w gąszczu namorzyn jest właśnie takim pomysłem. Bohaterka z trudem przeciska się między kadrami, co w zestawieniu z narysowaną na nich roślinnością daje efekt iście klaustrofobicznej ciasnoty. Po uważnym obejrzeniu można dostrzec, że jest to jeden duży obrazek podzielony na kilka mniejszych, co jest zabiegiem bardzo lubianym przez tego autora – kiedyś już się nad tym rozwodziłam. W „Antresolce profesorka Nerwosolka” jest ich zresztą mnóstwo, by wspomnieć choćby ten pocięty na kawałki przez rybę-piłę.
koniec
12 stycznia 2017
dodajdo

Komentarze

12 I 2017   08:57:58

Namorzyny mangrowcami, jak ich namnożyło na Morzu Mangrowym, ale te świece ]-). Oryginalne pewnie zaparafinowały...

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Najnowsze

Kadr, który…: Wróg czy przyjaciel?
Marcin Osuch

22 VI 2017

A dokładnie dwa kadry, które jak to w komiksie tworzą historię. Jest to historia spotkania w odległym zakątku kosmosu, a pochodzi z epizodu „Zemsta” serii „W służbie galaktycznej”.

więcej »

Kadr, który…: O zmierzchu na Wieprzu
Wojciech Gołąbowski

15 VI 2017

Historyczne komiksy z IPN-u, rysowane przez Krzysztofa Wyrzykowskiego do scenariuszy Sławomira Zajączkowskiego, zachwycają przedstawieniem przyrody. W „Wyzwoleniu” jest to między innymi rzeka Wieprz.

więcej »

Kadr, który…: Scena łóżkowa
Agnieszka ‘Achika’ Szady

8 VI 2017

W naszym cyklu gościliśmy już kadr z tego komiksu, aczkolwiek z innego albumu.

więcej »

Polecamy

Wróg czy przyjaciel?

Kadr, który…:

Wróg czy przyjaciel?
— Marcin Osuch

O zmierzchu na Wieprzu
— Wojciech Gołąbowski

Scena łóżkowa
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Pożoga
— Wojciech Gołąbowski

Pędzą konie
— Wojciech Gołąbowski

Rozstrzelany pociąg
— Wojciech Gołąbowski

W ciemnym, zabagnionym lesie
— Wojciech Gołąbowski

Pędzący Niedźwiedź (ale nie Indianin)
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Hrabia narozrabia?
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Przynęta
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Zobacz też

Z tego cyklu

Wróg czy przyjaciel?
— Marcin Osuch

O zmierzchu na Wieprzu
— Wojciech Gołąbowski

Scena łóżkowa
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Pożoga
— Wojciech Gołąbowski

Pędzą konie
— Wojciech Gołąbowski

Rozstrzelany pociąg
— Wojciech Gołąbowski

W ciemnym, zabagnionym lesie
— Wojciech Gołąbowski

Pędzący Niedźwiedź (ale nie Indianin)
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Hrabia narozrabia?
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Przynęta
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Tegoż autora

Kosmiczne jaja
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Esensja czyta: Marzec 2017
— Dawid Kantor, Daniel Markiewicz, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski

Esensja ogląda: Marzec 2017 (4)
— Piotr Dobry, Jarosław Robak, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Weekendowa Bezsensja: Wszystko, czego nigdy nie chcielibyście wiedzieć o… Esensji (22)
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Chaps #754: CHAPS-MAN
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Plaża Omaha, czyli żegnaj, baśni
— Adam Kordaś, Magdalena Kubasiewicz, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski

Chińscy elfowie i komputerowe orki
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Przygody Czarnego Kapturka w krainie sepii
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Gaijin z rapierem i zwinnopalca lisica
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Na bezludnym statku
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

W trakcie

zobacz na mapie »
Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.