Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 22 października 2017
w Esensji w Esensjopedii

Szranki i konkury

Esensja.pl
Esensja.pl
Po rozwiązaniu rozwiązanie zagadki kryminalnej Kyouma Mabuchi i Mira wracają do swoich codziennych zajęć. Z tej rutyny szybko wyrywa jednak naszych bohaterów pojawienie się w Centrali 47 księcia o wdzięcznym przydomku Afrykańska Bryza. Postanawia on mianowicie zorganizować specyficzne zawody dla zbieraczy.

Yuji Iwahara
‹Dimension W #5›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułDimension W #5
Scenariusz
Data wydania27 marca 2017
RysunkiYuji Iwahara
PrzekładMateusz Makowski
Wydawca Waneko
CyklDimension W
ISBN978-83-8096-081-7
Format212s. 125×175mm
Cena19,99
Gatunekmanga, SF
WWW
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wKumiko.pl
Wyszukaj w
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Zobacz w
Książę Salva Ene Tibesti to dwudziestotrzyletni dyrektor Centrali 60 leżącej na terenie Afryki oraz prezes „Islero”, czyli największej na świecie firmy produkującej roboty. To właśnie on nosi przydomek Afrykańska Bryza. Jego pojawienie się nie zwiastuje jednak nic dobrego ani ożywczego. Korzystając ze swej pozycji oraz wpływów w NTE rzuca on wyzwanie wszystkim zbieraczom i zwołuje ich na Wyspę Wielkanocną. Od czasu tajemniczej katastrofy to miejsce znajduje się w tak zwanej „Pustce Możliwości”. Oznacza to, że energia wymiaru W na samej wyspie i w jej okolicach spadła niemal do zera, co czyni tę wyspę martwą. Żadna forma życia nie jest w stanie się tam utrzymać. Jednak afrykański książę uważa, że ktoś tam się ukrywa i chce, by najlepsi zbieracze, konkurując ze sobą o wyznaczoną przez niego nagrodę, zajęli się wytropieniem tej osoby.
To wyzwanie staje się nie tylko okazją do zaprezentowania galerii ciekawych zbieraczy z całego świata, ale także do tego, by przyjrzeć się nieco przeszłości głównego bohatera. Autor ujawnia zatem kilka ważnych szczegółów z przeszłości Kyoumy Mabuchiego. Dzięki tej retrospekcji nieco lepiej rozumiemy niechęć Bestii do ogniw i wszystkiego, co się z nimi wiąże. Yuji Iwahara nie odkrywa jednak jeszcze wszystkich kart i tajemniczy zbieracz nadal pozostaje postacią zagadkową. Dzięki temu opowieść nadal intryguje, choć chwilami jest trochę przegadana. Szczególnie w sekwencjach, w których pojawiają się nowe zawiłości dotyczące wymiaru W trudno się chwilami połapać. Jeśli chodzi o stronę graficzną, to wszystko pozostaje bez zmian. Charakterystyczna kreska Iwahary pozostaje w zgodzie z mangową stylistyką, ale jednocześnie ma w sobie coś europejskiego. Gęste szrafowanie, sposób prowadzenia linii, czy coś w rysach twarzy bohaterów (oczywiście tych mniej mangowych) niezmiennie kojarzy mi się ze stylistyką Andreasa, co stanowi rzecz jasna ogromną zaletę tych rysunków.
Piąty tom „Dimension W” stanowi zaledwie wprowadzenie do nowego rozdziału tej opowieści, ale niesie ze sobą zapowiedź nowych atrakcji. Trzeba bowiem przyznać, że rozgrywka na Wyspie Wielkanocnej, w której stawką ma być przybliżenie się rozwiązania tajemnicy energii wymiaru W i zniknięcia doktora Yurizakiego, zapowiada się bardzo interesująco. Dla autora będzie to też doskonała okazja do wprowadzenia kilku nowych postaci oraz powrotu tych dobrze znanych. Na szczególną uwagę zasługują oczywiście zbieracze, którzy staną do rywalizacji zorganizowanej przez księcia Salvę. Na razie poznaliśmy tylko ich imiona i mieliśmy okazję przyjrzeć się ich posępnym obliczom, ale już niebawem zapewne przekonamy się na co ich stać. Zobaczymy również, jaką rolę w tej rywalizacji odegra Kyouma Mabuchi, dla którego powrót na Wyspę Wielkanocną może okazać się przełomowy.
koniec
31 lipca 2017
dodajdo

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Najnowsze

Marvel: Warlock raz jeszcze
Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

21 X 2017

Wybłagany u wydawcy pierwszy tom serii Jima Starlina „Warlock” szczęśliwie ukazał się na łamach Wielkiej Kolekcji Komiksów Marvela. Szybko, bo już dwa numery później przygotowano jego kontynuację.

więcej »

Stare ale jare
Marcin Osuch

20 X 2017

Wydawnictwo Taurus zachęcone sukcesem „Valeriana” sięgnęło po kolejną klasyczną serię komiksu frankobelgijskiego. „Luc Orient” ma już swoje lata, ale czyta się go całkiem sprawnie.

więcej »

Gazeciary
Agnieszka ‘Achika’ Szady

19 X 2017

Komiks Briana K. Vaughana i Chrisa Chianga „Paper Girls” nie bez kozery porównywany jest do serialu „Stranger Things”. Grupka dzieciaków na rowerach i nadprzyrodzone tajemnice, a wszystko to w scenerii lat 80., czyli w czasach, kiedy przeciętny redaktor Esensji sam był w wieku głównych bohaterek.

więcej »

Polecamy

Warlock raz jeszcze

Marvel:

Warlock raz jeszcze
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Człowiek pociągający za sznurki
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Pogromca – moja miłość
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Mroczna strona Marvela
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

I ty możesz zostać arachnoidem
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Oto wizja wpadki
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Głos suwerena wysłuchany
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Ogniu krocz za mną
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Film jednak lepszy
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Dwie twarze X-Men
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Zobacz też

Tegoż twórcy

Duchy przeszłości
— Paweł Ciołkiewicz

Zabójstwo w Hotelu Yasogami
— Paweł Ciołkiewicz

Punkty, punkty, punkty
— Paweł Ciołkiewicz

Energia dla wszystkich!
— Paweł Ciołkiewicz

Tegoż autora

Superbohaterska nostalgia
— Paweł Ciołkiewicz

Anonimowi bohaterowie
— Paweł Ciołkiewicz

Zakazany owoc
— Paweł Ciołkiewicz

Liczy się tylko wysiłek
— Paweł Ciołkiewicz

Między młotem a kowadłem
— Paweł Ciołkiewicz

Pieniądz rządzi światem
— Paweł Ciołkiewicz

O czterech takich…
— Paweł Ciołkiewicz

Kultura i natura
— Paweł Ciołkiewicz

Wszyscy jesteśmy zabójcami
— Paweł Ciołkiewicz

Miłość w czasach internetu
— Paweł Ciołkiewicz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.