Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
dzisiaj: 28 czerwca 2017
w Esensjopedii w Esensji w Google

Torpedo w celu

Esensja.pl
Esensja.pl
Druga część „Torpedo” (zawierająca 3 albumy z oryginalnych wydań) nie zaskakuje – zawiera dokładnie to samo, co pierwszy wydany w Polsce tom. Krótko mówiąc – zgrabne historie kryminalne z USA lat 30., w których głównym bohaterem jest nienadzwyczaj inteligentny i niespecjalnie moralny hitman włoskiego pochodzenia Luca Torelli, zwany Torpedo.

Enrique Sánchez Abulí, Jordi Bernet
‹Torpedo #2›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułTorpedo #2
Scenariusz
Data wydaniamarzec 2010
RysunkiJordi Bernet
Wydawca Taurus Media
CyklTorpedo
ISBN978-83-60298-48-0
Cena45,00
Gatunekkryminał
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl: 36,97 zł
Wyszukaj wKumiko.pl
Wyszukaj w
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Zobacz w
Podobnie jak w części pierwszej największym atutem serii są bardzo dobre scenariusze, które z jednej strony posługują się gangsterskimi kliszami, z drugiej strony, potrafią je kreatywnie i ciekawie przetwarzać i nasycają niezłej próby czarnym humorem. Motywem przewodnim tego zbioru (choć też ten pomysł pojawiał się w poprzednim tomie) jest parodiowanie dzieł kultury, dotykających tamtego okresu. Wystarczy zresztą tylko spojrzeć na tytuły rozdziałów: „Zagraj z nią jeszcze raz, Sam”, „West Sad Story”, czy „Tym cięższy jego upadek”. Większą rolę niż wcześniej odgrywa przyja… partner Torpedo – Rascal. Poznamy historię ich znajomości, trudne docieranie się i złożoność relacji. Szukając różnic w stosunku do poprzedniego tomu, warto nadmienić, że ostatnia opowieść – „Cena, że aż strach” jest wyraźnie dłuższa niż zwykle, bardziej złożona fabularnie i wypełnia cały album oryginalnego wydania (czyli 1/3 recenzowanego tomu). Jest przy tym też najlepsza - z radością więc powitam przejście na dłuższe historie w kolejnych częściach cyklu.
Powiedzieć o Torpedo, że jest pozbawiony norm moralnych, to jak powiedzieć, że lew bywa drapieżnikiem. Luca Torelli to skurwiel, jakich mało – nie waha się zastrzelić swego pracodawcy, który płaci mu za ochronę, gdy okazuje się, że to przyniesie mu więcej korzyści; kobiety wykorzystuje na każdy możliwy sposób i nie ma oporów przed posyłaniem im kulek. Przy okazji recenzowania poprzedniego tomu pisałem, że pomimo niezbyt miłego sposobu bycia głównego bohatera, czytelnik kibicuje Torpedo. Po drugim tomie nie jestem już tego taki pewien, ponieważ pragnienie, by ktoś dał bohaterowi solidny wycisk pojawia się niejednokrotnie. Najwyraźniej jednak autorzy domyślili się uczuć czytelnika, bo parę razy Luca dostaje solidnie w skórę, a część historii kończy się w sposób niekoniecznie przez tytułowego bohatera odbierany jako happy end. Dobre i to.
Oczekując na tom kolejny nadmienię, że „Torpedo” to świetny materiał na ekranizację. Może niekoniecznie dla pełnometrażowego filmu, ale stylowy i przewrotny serial telewizyjny mógłby się udać z tego materiału. Zwłaszcza, że telewizja jest ostatnio odważniejsza („Soprano”, „Dexter”) i do oglądania gorszych bandziorów potrafiła ludzi zachęcić.
koniec
20 kwietnia 2010
dodajdo

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Najnowsze

„Boskość” niejedno ma oblicze
Sebastian Chosiński

28 VI 2017

Mogłoby się wydawać, że w dwunastu poprzednich tomach Jeremiah i Kurdy Malloy przemierzyli już całą postapokaliptyczną Amerykę Północną wzdłuż i wszerz. Ale nic z tego! W albumie trzynastym, zatytułowanym, „Strike”, dotarli do miejsca, w którym ich jeszcze nie było. I w którym pewnie nigdy nie chcieliby się znaleźć. Wiedząc oczywiście co kryje się pod pozorem panującej w nim nieskrępowanej zabawy…

więcej »

Zamknięty świat „Fistaszków”
Marcin Osuch

27 VI 2017

„Mafalda” zwana argentyńskimi „Fistaszkami” uwielbiała Beatelsów1), przejmowała się kwestią głodu i innymi problemami współczesnego jej świata. W jaki sposób do tych spraw podchodził Charlie Brown i jego paczka? Nijak. I absolutnie nie można z tego czynić zarzutu.

więcej »

Łaska Sybilli
Paweł Ciołkiewicz

26 VI 2017

Świat przedstawiony w mandze „Inspektor Akane Tsunemori” na pierwszy rzut oka wydaje się idealny. Oto spełniły się marzenia naukowców – ludzka psychika nie ma już przed okiem badacza żadnych tajemnic. Da się ją wymierzyć, wyrazić liczbowo, a wynik pomiaru staje się skutecznym narzędziem oceny jednostek. Czy jednak naprawdę o to chodziło?

więcej »

Polecamy

Wróg czy przyjaciel?

Kadr, który…:

Wróg czy przyjaciel?
— Marcin Osuch

O zmierzchu na Wieprzu
— Wojciech Gołąbowski

Scena łóżkowa
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Pożoga
— Wojciech Gołąbowski

Pędzą konie
— Wojciech Gołąbowski

Rozstrzelany pociąg
— Wojciech Gołąbowski

W ciemnym, zabagnionym lesie
— Wojciech Gołąbowski

Pędzący Niedźwiedź (ale nie Indianin)
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Hrabia narozrabia?
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Przynęta
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Zobacz też

Tegoż twórcy

Głupi ma szczęście
— Konrad Wągrowski

Esensja czyta dymki: Lipiec 2011
— Esensja

Esensja czyta dymki: Maj 2011
— Esensja

Wpuszczeni w kanał
— Konrad Wągrowski

Gwałcić i być gwałconym
— Konrad Wągrowski

Gwałty, morderstwa, kazirodztwa
— Konrad Wągrowski

Był sobie cyngiel
— Konrad Wągrowski

Tegoż autora

Piosenki Wojciecha Młynarskiego
— Przemysław Ciura, Wojciech Gołąbowski, Adam Kordaś, Marcin T.P. Łuczyński, Konrad Wągrowski

Prawdziwe życie Luke’a Skywalkera
— Konrad Wągrowski

Noga i jej chłopiec
— Konrad Wągrowski

Poetycka makabreska
— Konrad Wągrowski

Wampiry w kosmosie
— Konrad Wągrowski

Plaża Omaha, czyli żegnaj, baśni
— Adam Kordaś, Magdalena Kubasiewicz, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski

Leszy i jego drużyna
— Konrad Wągrowski

Remanent filmowy 2016
— Sebastian Chosiński, Gabriel Krawczyk, Jarosław Loretz, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Ciemna strona Rebelii
— Konrad Wągrowski

Bawiąc – uczyć
— Konrad Wągrowski

W trakcie

zobacz na mapie »
Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.