Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
dzisiaj: 20 sierpnia 2017
w Esensjopedii w Esensji w Google

Słuchaj i patrz: Samotność to taka straszna trwoga

Esensja.pl
Esensja.pl
Już dłuższy czas nie proponowałam żadnej animacji, pora zatem to naprawić.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Na animację stworzoną do „The raven that refused to sing” natrafiłam dzięki Sebatianowi Chosińskiemu, który na naszych łamach zrecenzował album Stevena Wilsona i w tejże recenzji zamieścił również klip. Pomyślałam, że warto go przypomnieć w tym cyklu. W swojej recenzji Sebastian przedstawił dokładniej sylwetkę muzyka, znanego przede wszystkim ze swoich dokonań z grupą Porcupine Tree, zainteresowanych zachęcam do lektury artykułu.
Powróćmy jednak do samego klipu, wyreżyserowanego przez Jess Cope i Simona Cartwrighta, którzy stworzyli także teledysk do innego utworu Wilsona „Drag ropes” (tym razem wykorzystując kukiełki inspirowane techniką wykorzystywaną w jawajskim teatrze cieni). Choć – pewnie Sebastian się ze mną nie zgodzi, skoro płytę ocenił na 90% – sama piosenka wydaje mi się cokolwiek smętna i bez wyrazu, animacja wyciska mi łzy z oczu i nie jest to metafora ani wyolbrzymienie. Autorzy opowiadają historię tak przeraźliwej, rozpaczliwej samotności, że potrafi ona chwycić za gardło.
Na deser pozwalam sobie dorzucić przykład odwrotny. Przepiękna piosenka (z tego właśnie powodu odczuwam od jakiegoś czasu nieprzepartą chęć podzielenia się nią), która doczekała się mdłego klipu. Choć młodziutka, śliczna Tori Amos ma niezwykły magnetyzm, rozświetla sobą cały teledysk. Amos napisała w niej o swoim ojcu. Rzecz także o bliskich, o stracie i upływie czasu, choć nie aż tak depresyjna, jak ta przytoczona wyżej.
koniec
9 sierpnia 2017
dodajdo

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Najnowsze

Non omnis moriar: Wszystko ma swój kres
Sebastian Chosiński

19 VIII 2017

Muzyczna archeologia? Jak najbardziej. Ale w pełni uzasadniona. W myśl Horacjańskiej sentencji: „Nie wszystek umrę” chcemy w naszym cyklu przypominać Wam godne ocalenia płyty sprzed lat. Albumy, które dawno już pokrył kurz, a ich autorów pamięć ludzka najczęściej wymazała ze swoich zasobów. Dzisiaj po raz piąty (i prawdopodobnie ostatni) Grupa Niemen.

więcej »

Słuchaj i patrz: Tam, gdzie jabłkom wyrastają włosy
Beatrycze Nowicka

16 VIII 2017

Zaczynam sądzić, że mam jakąś słabość do Skandynawów i latających obiektów. Wygląda też na to, że sporo w tym cyklu historii o duchach. Za to muzyka inna niż dotychczas była prezentowana.

więcej »

Non omnis moriar: Koncertowe przygody Grupy Niemen
Sebastian Chosiński

12 VIII 2017

Muzyczna archeologia? Jak najbardziej. Ale w pełni uzasadniona. W myśl Horacjańskiej sentencji: „Nie wszystek umrę” chcemy w naszym cyklu przypominać Wam godne ocalenia płyty sprzed lat. Albumy, które dawno już pokrył kurz, a ich autorów pamięć ludzka najczęściej wymazała ze swoich zasobów. Dzisiaj po raz czwarty Grupa Niemen.

więcej »

Polecamy

„Wszystko płynie” w wersji szkockiej

Tu miejsce na labirynt…:

„Wszystko płynie” w wersji szkockiej
— Sebastian Chosiński

Wizje niebezpieczne, wizje nawiedzone
— Sebastian Chosiński

Uczta niezbyt wyborna
— Sebastian Chosiński

Pod okiem nowojorskiego „cadyka”
— Sebastian Chosiński

Gdy napięcie rośnie…
— Sebastian Chosiński

Pożegnanie z legendą
— Sebastian Chosiński

Kandydaci do PEN-Clubu
— Sebastian Chosiński

W piekielnym ogniu płonące dusze…
— Sebastian Chosiński

Powrót do Ziemi Obiecanej
— Sebastian Chosiński

Z głowami w gwiazdach…
— Sebastian Chosiński

Zobacz też

Inne recenzje

50 najlepszych płyt 2013 roku
— Esensja

Tu miejsce na labirynt…: Kruk krukowi, czyli Muzyczna opowieść niesamowita
— Sebastian Chosiński

Po płytę marsz: Luty 2013
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Z tego cyklu

Tam, gdzie jabłkom wyrastają włosy
— Beatrycze Nowicka

Ona ma siłę
— Beatrycze Nowicka

I precz przepędź wszystkie moje sny
— Beatrycze Nowicka

M jak morderca
— Beatrycze Nowicka

Stary człowiek i statki na niebie
— Beatrycze Nowicka

Królewna
— Beatrycze Nowicka

Twarze wycięte z gazet
— Beatrycze Nowicka

Wypłyń na niebo
— Beatrycze Nowicka

Noir
— Beatrycze Nowicka

Z gitarą po świt
— Beatrycze Nowicka

Tegoż twórcy

Esensja słucha: Październik 2011
— Sebastian Chosiński, Piotr ‘Pi’ Gołębiewski, Bartosz Makświej, Michał Perzyna

Tegoż autora

O dziewczynie, która chciała wiedzieć
— Beatrycze Nowicka

Moda na krzesanie, odcinki 403-492
— Beatrycze Nowicka

Percepcja jest rzeczywistością
— Beatrycze Nowicka

Ocalić
— Beatrycze Nowicka

Powrót do Czerwonego Londynu
— Beatrycze Nowicka

Wehikuł czasu
— Beatrycze Nowicka

Esensja czyta: Lipiec 2017
— Dominika Cirocka, Miłosz Cybowski, Jarosław Loretz, Beatrycze Nowicka, Katarzyna Piekarz, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Świat zabawek mechanicznych
— Beatrycze Nowicka

Szpieg z krainy zabójców bogów
— Beatrycze Nowicka

Wideoklip albo Lilo, której nie było
— Beatrycze Nowicka

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.