Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
dzisiaj: 27 czerwca 2017
w Esensji w Google

Ulotna trwałość horyzontu w Radomiu

MCS „Elektrownia”
Jacek Jagielski, Ulotna trwałość horyzontu | Prace z lat ‌1984–2017 | Wernisaż wystawy: 3 lutego 2017 roku, godz. 17.00 | Wystawa czynna do 23 kwietnia 2017 roku
Jacek Jagielski, Rydwan, 2001
Jacek Jagielski, Rydwan, 2001
Wystawa prac Jacka Jagielskiego – artysty związanego ze środowiskiem poznańskim – jaką Mazowieckie Centrum Sztuki Współczesnej „Elektrownia” w Radomiu i Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku zaprezentują na początku lutego 2017 roku, jest kolejnym krokiem na drodze artystycznej współpracy pomiędzy instytucjami. Projekt realizowany pod wspólnym szyldem obejmie dwie równoległe odsłony twórczości artysty, w Radomiu i Orońsku. Ekspozycja będzie miała charakter retrospektywy. Złożą się na nią prace zrealizowane w latach 1984–2016; od najstarszych, powstałych tuż po studiach do najnowszych, które na wystawie będą miały swoją premierę. W sumie ponad dwadzieścia obiektów i realizacji przestrzennych, z czego trzy, wymagające odrębnej przestrzeni pokazane zostaną w „Elektrowni” w Radomiu.
‌Jagielski zaprezentuje intrygujące, hybrydalne przedmioty, które cechuje skondensowana, wyrazista forma i doskonale zbalansowana kompozycja. Są to trudne do określenia konstrukcje, sytuacje pozornie nierealne, niepraktyczne, nieistniejące w życiu codziennym, a jednocześnie oczywiste, mówiące kategoriami, jakie znamy, obrośnięte kulturowymi i personalnymi kodami. Mówią o człowieku, choć bez człowieka – artysta nie pokazuje w ogóle postaci ludzkiej, a tylko przedmioty, które są formą dla ciała ludzkiego albo, którymi człowiek się posługuje. Jagielski zaprezentuje obiekty skompilowane z materii tradycyjnych, jak – ceramika, kamień, metal, drewno, z elementami gotowymi – fragmenty mebli, lustra, ptasie pióra, czerwony dywan, laska. Konstruowane na zasadzie specyficznych zestawień i subtelnych transformacji, kontrastów i napięć pomiędzy materiałami, z użyciem prostych reguł fizyki – jego prace zdają kłam naszym zmysłom, pozwalają ulec złudzeniu, że prawo grawitacji nie istnieje. Trwają w zawieszeniu, naprężeniu lub delikatnie balansują. Ważną część obiektów artysty stanowią tytuły prac. To one wyznaczają kierunek ich różnorakich interpretacji, otwierają całe ciągi metaforycznych skojarzeń, skłaniają do intelektualnej refleksji.
‌Obiekty Jacka Jagielskiego są czymś miedzy abstrakcją a rzeczywistością, czymś miedzy zrozumiałym a jedynie odczuwanym. „Forma ich wykonania – jak pisała Eulalia Domanowska, Dyrektorka CRP w Orońsku – przywodzi na myśl rozmaite inspiracje sztuką modernizmu: oszczędna forma kojarzy się z minimal artem, użycie przedmiotów gotowych z dadaizmem, poetyckie skojarzenia z surrealizmem, ruch z mobilną rzeźbą”.
koniec
15 lutego 2017
Mazowieckie Centrum Sztuki „Elektrownia” w Radomiu
26-600 Radom, ul. Kopernika 1
tel. +48 048 383 60 77
fax +48 048 383 60 78
dodajdo

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Najnowsze

16. Artystyczna Podróż Hestii w Warszawie
Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie

27 VI 2017

Artystyczna Podróż Hestii | wystawa prac finalistów 16. edycji konkursu | 27.06 – 09.07.2017 | wernisaż 27 czerwca 2017 (wtorek), 19:00

więcej »
Obserwacja na odległość, 2017, wideo, 11 części, 51 min, reżyseria: Miri Segal, produkcja: Program Magisterski na Wydziale Sztuki Hamidrasha Beit Berl College, część 11: Bezalel Ben Chaim, Chana Manhaimer, Sondaż satysfakcji

Polska ↔ Izrael w Krakowie
Mocak

26 VI 2017

Polska ↔ Izrael | Miejsce: Galeria Re | Data wystawy: 30.06.2017 – 24.09.2017 | Wernisaż: 29.06.2017 godz. 18 | Artyści: Anton Avramov, Guy Aon, Shulamit Bialy, Bezalel Ben Chaim, Ronit Citri, Alina Dekel, Karin Dolin, Nurit Gal, Carmit Hassine, Sima Kirschner, Gadi Kozich, Chana Manhaimer, Lilah Markman, Roni Oren, Jacqueline Pearl, Avner Pinchover, Moshe Roas, Dafna Talmon | Kuratorzy: Agnieszka Sachar, Maayan Sheleff | Współpraca: Miri Segal

więcej »
Aleksandra Śmigielska z cyklu „Ona w kwiatach”

Dotknąć we Wrocławiu
Muzeum Współczesne Wrocław

25 VI 2017

DOTKNĄĆ. ALEKSANDRA ŚMIGIELSKA | 30.6.17–7.8.17 | Wernisaż: 30.6.17 (piątek), godz. 18.00, przestrzeń wokół windy na poziomie 1, wstęp bezpłatny

więcej »

Polecamy

Symetria asymetryczna, cz. 63

Symetria asymetryczna:

Symetria asymetryczna, cz. 63
— Adam Kordaś

Symetria asymetryczna, cz. 62
— Adam Kordaś

Symetria asymetryczna, cz. 61
— Adam Kordaś

Symetria asymetryczna, cz. 60
— Adam Kordaś

Symetria asymetryczna, cz. 59
— Adam Kordaś

Symetria asymetryczna, cz. 58
— Adam Kordaś

Symetria asymetryczna, cz. 57
— Adam Kordaś

Symetria asymetryczna, cz. 56
— Adam Kordaś

Symetria asymetryczna, cz. 55
— Adam Kordaś

Symetria asymetryczna, cz. 54
— Adam Kordaś

Zobacz też

Tegoż autora

MCS „Elektrownia”
— Dancing Flowers w Radomiu

MCS „Elektrownia”
— Sztuka (Nie)zidentyfikowana w Radomiu

MCS „Elektrownia”
— Wiesław Jelonek 43/69 w Radomiu

MCS „Elektrownia”
— ‌Widzialne i doświadczalne w Radomiu

MCS „Elektrownia”
— Rozgrywki w Radomiu

MCS „Elektrownia”
— Przegląd instalacji w Radomiu

MCS „Elektrownia”
— Krzywe Koło na papierze w Radomiu

MCS „Elektrownia”
— Sztuka a transcendencja w Radomiu

MCS „Elektrownia”
— Kino na trawie w Radomiu

MCS „Elektrownia”
— Horyzont wolności w Radomiu

Wkrótce

zobacz na mapie »

W trakcie (wybrane)

zobacz na mapie »
Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.