Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
dzisiaj: 19 sierpnia 2017
w Esensji w Google

Węgrzyn w Warszawie

Galeria Schody
Bogna Otto Węgrzyn – wystawa plakatu – odsłona 15. z kolekcji Włodka Orła | 25.02-08.03.2017
Artystka swojej epoki
Włoski filozof Remo Bodei twierdzi, że w obliczu rewolucji technologicznych, po upadkach reżimów czy w wyniku wielkich i niespodziewanych zmian ludzie zaczynają szukać nowych form tożsamości, przekształcają przeszłość, modyfikują wspólną kulturę.
Bogna Otto-Węgrzyn zaczynała swoją karierę właśnie w trakcie jednego z takich przełomów. Bo początek lat 90. – to nie tylko upadek komunistycznego reżimu, ale nadejście rewolucji cyfrowej. Ta ostatnia zaczęła zmieniać polską scenę projektowania graficznego, zdominowaną dotąd przez techniki odręczne, malarstwo i rysunek. Bogna Otto-Węgrzyn wbrew panującej wciąż tradycji zdecydowała się sięgnąć po niecieszącą się wówczas prestiżem w środowisku uznanych projektantów grafikę wektorową, którą uczyniła nie tylko narzędziem, lecz również środkiem wyrazu. Artystka ze stylistyki komputerowej i grafiki wektorowej zapragnęła uczynić pole swoich eksperymentów, a także rodzaj twórczego manifestu. Tak jak przed nią futuryści czy dadaiści, graficzka postanowiła, że jej warsztat będzie odzwierciedleniem czasów, w których żyje.
„Plakat żyje” jest jednym z takich projektów-manifestów, próbą zmierzenia się ze stylistyką komputerową, a także z możliwościami i ograniczeniami grafiki wektorowej. Bycie artystką swojej epoki graficzka realizuje również poprzez podejmowanie aktualnych tematów z życia politycznego i społecznego w formie tzw. plakatów autorskich. Takim przykładem jest projekt „Transmisja”, który powstał po obejrzeniu przez autorkę debaty telewizyjnej na temat konfliktów zbrojnych czy „Rewolucja”, który komentuje temat rewolucji technologicznej. Plakaty autorskie projektantki mają coś z ducha dadaistycznej stylistyki Raoula Haussmana czy kolaży Romana Cieślewicza, ale najważniejszy pozostaje w nich silny, autorski komunikat. Przemieszczając się płynnie z terenów gatunków uznanych na peryferia sztuki Bogna Otto-Węgrzyn stworzyła rozpoznawalny styl, który wciąż ewoluuje wraz ze zmieniającą się rzeczywistością.
Katarzyna Matul
Bogna Otto-Węgrzyn – absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, Wydziału Grafiki w Katowicach – dyplom 1990. Stypendystka Ministerstwa Kultury i Sztuki. Zajmuje się głównie projektowaniem plakatu, ilustracją i projektowaniem edytorskim. Jako grafik projektant przez kilkanaście lat współpracowała z agencjami reklamowymi i studiami projektowymi, jako ilustrator – z pismami o tematyce kulturalnej i społecznej (m.in. „Przekrój„, „Foyer„.)
Od 2004 r. jest wykładowcą Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach.
Od momentu ukończenia studiów realizuje prace wielotorowo, opracowując zarówno praktyczne zlecenia z dziedziny projektowania edytorskiego i ilustracji, jak i własne projekty z pogranicza praktyki projektowej i działań artystycznych. Projektowane przez Bognę Otto-Węgrzyn plakaty i ilustracje uczestniczyły w kilkudziesięciu krajowych i zagranicznych wystawach i były kilkakrotnie nagradzane.
koniec
28 lutego 2017
Galeria Schody
Warszawa, Nowy Świat 39
tel. 22/ 828-89-43
Czynne: pon-pt 13-18
dodajdo

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Od: 2017-02-25
Do: 2017-03-08
Galeria Schody, Warszawa, Nowy Świat 39

Najnowsze

Günter Grass we Wrocławiu
Muzeum Pana Tadeusza

18 VIII 2017

Günter Grass. Kolekcja gdańska w drodze | 08.08.2017 – 17.09.2017

więcej »

Tarasewicz w Supraślu
Akademia Supraska

17 VIII 2017

Galeria Arsenał i Akademia Supraska mają zaszczyt zaprosić na wystawę | Leon Tarasewicz | 04.08.2017 – 15.09.2017 | Miejsce: Akademia Supraska, ul. Klasztorna 1, Supraśl | Kuratorka: Magdalena Godlewska-Siwerska

więcej »

Płaszczyzna w Warszawie
Galeria Bardzo Biała

16 VIII 2017

Surface | Płaszczyzna. Punkt wyjścia, czy może raczej cel? Galeria Bardzo Biała ma przyjemność zaprosić Państwa na otwarcie wystawy zbiorowej artystów z Warszawy, Wrocławia i Lublina. Wernisaż 04.08.2017, wystawa czynna do 10.09.2017.

więcej »

Polecamy

Symetria asymetryczna, cz. 64

Symetria asymetryczna:

Symetria asymetryczna, cz. 64
— Adam Kordaś

Symetria asymetryczna, cz. 63
— Adam Kordaś

Symetria asymetryczna, cz. 62
— Adam Kordaś

Symetria asymetryczna, cz. 61
— Adam Kordaś

Symetria asymetryczna, cz. 60
— Adam Kordaś

Symetria asymetryczna, cz. 59
— Adam Kordaś

Symetria asymetryczna, cz. 58
— Adam Kordaś

Symetria asymetryczna, cz. 57
— Adam Kordaś

Symetria asymetryczna, cz. 56
— Adam Kordaś

Symetria asymetryczna, cz. 55
— Adam Kordaś

Zobacz też

Tegoż autora

Galeria Schody
— Omnikotencja w Warszawie

Galeria Schody
— Pejzaże zapamiętane w Warszawie

Galeria Schody
— Obrazki z drogi w Warszawie

Galeria Schody
— Figura wstążki w Warszawie

Galeria Schody
— Współrzędne barwy w Warszawie

Galeria Schody
— Marian Nowiński w Warszawie

Galeria Schody
— Portrety Ciszy w Warszawie

Galeria Schody
— Dwa światy braci Jura w Warszawie

Galeria Schody
— Woda i Kamień w Warszawie

Galeria Schody
— Pod niebem w Warszawie

W trakcie (wybrane)

zobacz na mapie »
Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.