Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 24 listopada 2017
w Esensji w Esensjopedii

Omnikotencja w Warszawie

Galeria Schody
Zapraszamy na kolejną wystawę w ramach cyklu Bogusław Deptuła prezentuje artystów w Galerii Schody. Tym razem od 17 do 29 maja będzie można zobaczyć obrazy Bogny Gniazdowskiej. Kurator wystawy: Bogusław Deptuła.
Kocikarawanseraj, olej 2017 , 80x80 cm
Kocikarawanseraj, olej 2017 , 80x80 cm
„Omnikotencja”, to przewrotny tytuł mojej najnowszej wystawy, więcej mówi on o właścicielach, aniżeli o namalowanych zwierzętach. Z płócien patrzą i prężą się w najrozmaitszych pozach, koty ras i maści wszelkich, stare, młode, bezpańskie jak i pysznie pańskie. Stroją miny, marszczą wąsy, przenikają wzrokiem. Są to psychologiczne portrety kotów, a zarazem portrety ludzi, którzy je kochają. Bowiem każdy z obrazów ma w sobie osobistą historię miłości człowieka do kota. Ma opowieść pojedynczą i najważniejszą z osobna.
Jestem, absolwentką warszawskiej ASP w pracowni profesora Stefana Gierowskiego, z uporem konsekwentnie od 1990 roku maluję obrazy. Maluję przede wszystkim z fotografii, patrząc i przekształcając w sobie, to co widzę.
„Omnikotencja” jest moją 22 wystawą indywidualną. Były już martwe natury, przedmioty, portrety byli ludzie malowani ze starych zdjęć, scenki rodzajowe oraz wymyślone, oniryczne pejzaże. Wiele z moich obrazów łączy charakterystyczny sposób analizowania rzeczywistości. Rozszczepiam to co mnie frapuje, na mniejsze fragmenty, by scalić potem, jak obrazki w kalejdoskopie, w poliptyki. Opowiadam historię, która jest za plecami, w tle, z tyłu głowy. Historię każdą z osobna, historię pamięci wrażenia. Zestawiam ją w jedno długie niekończące się pasmo malarstwa.
Fauni, olej 2015, 54x72 cm
Fauni, olej 2015, 54x72 cm
Tym razem tematem moich rozważań są koty. Koty, które w moim w życiu odgrywały zawsze niepoślednią rolę. Były one towarzyszami najpierwszych zabaw chorowitego dziecka, powiernikami dziewczyńskich sekretów, przyjaciółmi od narodzin do bolesnych odejść. Teraz są tęsknotą za nieobecnym. Koty, to od zawsze, mój ulubiony obiekt dyskretnych, domowych obserwacji. Są one dla mnie źródłem niewyczerpanym. Wielokrotnie wracam do nich i odnajduję, w tak pozornie błahym i miękkim temacie, pretekst do analiz, studiów kolorystycznych, kompozycyjnych; punkt wyjścia do zastanowienia się, mimo że maluję figuratywnie, nad fenomenem abstrakcji.
Do kilkudziesięciu lat drugim nurtem moich działań jest osobiste i bardzo intymne zmaganie się ze słowem, są to wiersze. Piszę od lat, dla siebie, od roku dzielę się nimi z innymi; w tomie wierszy „Mój wybór” i kilkakrotnie na łamach Kwartalnika Artystycznego.
Wiersze o kotach są dopełnieniem wystawy, glossą do namalowanych obrazów, moim głosem.
Bogna Gniazdowska 2017
Bogna Gniazdowska – malarka i poetka, absolwentka warszawskiej ASP, dyplom z wyróżnieniem w pracowniach profesora Stefana Gierowskiego i profesora Ryszarda Winiarskiego w 1990 roku. Stypendystka Ministra Kultury w 1991 roku. Miała ponad 21 wystaw indywidualnych, brała udział w ponad 50 pokazach zbiorowych w kraju i za granicą. Jest współautorką (Z Olgą Wolniak) filmu „Od tego nie uciekniesz”, i autorką trzech filmów animowanych „Limeryków Aliteracyjnych”. Była w 2013 roku kuratorką pierwszej wystawy indywidualnej laureatów APH, w Warszawie. W 2016 wydała tomik wierszy „Mój wybór” (wyd. „Convivo”) oraz publikowała wiersze w „Kwartalniku Artystycznym” (3/2016 [87], 4/2016 [92]).
koniec
18 maja 2017
Galeria Schody
Warszawa, Nowy Świat 39
tel. 22/ 828-89-43
Czynne: pon-pt 13-18
dodajdo

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Od: 2017-05-17
Do: 2017-05-29
Galeria Schody, Warszawa, Nowy Świat 39

Najnowsze

Bufet pod Kombinatem w Krakowie
Dzieje Nowej Huty

19 XI 2017

Bufet pod Kombinatem | Swoista podróż do życia codziennego nowohucian przez pryzmat lokali gastronomicznych | Wystawę można oglądać od 26 października 2017 do 8 kwietnia 2018 roku.

więcej »
fot. Jolanta Marcolla, Światło, 1981

Własny pokój w Zielonej Górze
BWA Zielona Góra

18 XI 2017

Jolanta Marcolla – Własny pokój | Otwarcie wystawy 24.11 godz. 19:00 | godz. 19:30 pokaz filmów Arton Review. Wokół Formy Filmowej | Barbara Kozłowska / Paweł Kwiek / Jolanta Marcolla / Agnieszka Lasota / Laura Pawela / Amanda Wieczorek | Po pokazie zapraszamy na panel z udziałem Jolanty Marcolli | Wystawa czynna do 17.12.2017.

więcej »
Zdjęcie promujące wydarzenie: Sofi Żezmer Terra Incognita /Snapshots – dzięki uprzejmości Marta Shefter Gallery

Looking Glass w Orońsku
Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku

17 XI 2017

Sofi Żezmer LOOKING GLASS | Otwarcie wystawy w sobotę, 18 listopada 2017 roku, o godz. 14.00 w Galerii „Oranżeria” | Wystawa czynna do 7 stycznia 2018 roku | Kurator: Leszek Golec

więcej »

Polecamy

Symetria asymetryczna, cz. 67

Symetria asymetryczna:

Symetria asymetryczna, cz. 67
— Adam Kordaś

Symetria asymetryczna, cz. 66
— Adam Kordaś

Symetria asymetryczna, cz. 65
— Adam Kordaś

Symetria asymetryczna, cz. 64
— Adam Kordaś

Symetria asymetryczna, cz. 63
— Adam Kordaś

Symetria asymetryczna, cz. 62
— Adam Kordaś

Symetria asymetryczna, cz. 61
— Adam Kordaś

Symetria asymetryczna, cz. 60
— Adam Kordaś

Symetria asymetryczna, cz. 59
— Adam Kordaś

Symetria asymetryczna, cz. 58
— Adam Kordaś

Zobacz też

Tegoż autora

Galeria Schody
— Novakivska w Warszawie

Galeria Schody
— Pejzaże zapamiętane w Warszawie

Galeria Schody
— Węgrzyn w Warszawie

Galeria Schody
— Obrazki z drogi w Warszawie

Galeria Schody
— Figura wstążki w Warszawie

Galeria Schody
— Współrzędne barwy w Warszawie

Galeria Schody
— Marian Nowiński w Warszawie

Galeria Schody
— Portrety Ciszy w Warszawie

Galeria Schody
— Dwa światy braci Jura w Warszawie

Galeria Schody
— Woda i Kamień w Warszawie

Wkrótce

zobacz na mapie »

W trakcie (wybrane)

zobacz na mapie »
Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.