Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 20 stycznia 2022
w Esensji w Esensjopedii

Pasolini

Abel Ferrara
‹Pasolini›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPasolini
Dystrybutor Stowarzyszenie Nowe Horyzonty
Data premiery1 kwietnia 2016
ReżyseriaAbel Ferrara
ZdjęciaStefano Falivene
Scenariusz
ObsadaWillem Dafoe, Maria de Medeiros, Riccardo Scamarcio, Giada Colagrande, Chiara Caselli, Valerio Mastandrea, Luca Lionello, Adriana Asti
Rok produkcji2014
Kraj produkcjiBelgia, Francja, Włochy
Czas trwania84 min
Gatunekbiograficzny, dramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Opis dystrybutora
Kontrowersyjny reżyser Abel Ferrara składa hołd jednemu z mistrzów włoskiego kina. „Pasolini” sytuuje się daleko od konwencjonalnej biografii. Film jest rekonstrukcją ostatnich godzin życia twórcy „Dekameronu”. Bohatera poznajemy w momencie, gdy skończył realizację skandalizującego „Salo, czyli 120 dni Sodomy” i przymierza się już do prac nad nowym filmem. Spotyka młodego chłopaka, którego zabiera na plażę w Ostii. Feralna podróż kończy się tragiczną śmiercią reżysera. Wbrew oczekiwaniom niektórych Ferrara nie zajmuje się teoriami spiskowymi krążącymi wokół tego wydarzenia. Swoim zwyczajem łączy sacrum z profanum i przedstawia Pasoliniego jako autodestrukcyjnego geniusza i świeckiego męczennika. Sekwencje z życia tytułowego bohatera mieszają się na ekranie ze scenami inspirowanymi jego niedokończonym scenariuszem – „Porno-Teo-Kolossal”. W „Pasolinim” pojawia się także grono dawnych współpracowników reżysera, z gwiazdą wielu jego filmów Ninneto Davolim na czele.
Teksty w Esensji
Filmy – Publicystyka      

Utwory powiązane
Filmy      





Oceń lub dodaj do Koszyka w

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Copyright © 2000-2022 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.