Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 6 maja 2021
w Esensji w Esensjopedii

Karol: Człowiek, który został Papieżem (Karol, un uomo diventato Papa)

Giacomo Battiato
‹Karol: Człowiek, który został Papieżem›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułKarol: Człowiek, który został Papieżem
Tytuł oryginalnyKarol, un uomo diventato Papa
Dystrybutor Vue Movie Distribution
Data premiery17 czerwca 2005
ReżyseriaGiacomo Battiato
ZdjęciaGiovanni Mammolotti
Scenariusz
ObsadaPiotr Adamczyk, Małgorzata Bela, Raoul Bova, Szymon Bobrowski, Hristo Shopov, Olgierd Łukaszewicz, Radosław Pazura, Michał Anioł, Anna Radwan-Gancarczyk, Matt Craven, Roma Gąsiorowska, Kinga Preis, Mateusz Damięcki, Grażyna Szapołowska, Anna Cieślak, Mikołaj Grabowski, Jacek Lenartowicz, Mariusz Jakus, Roman Gancarczyk, Wenanty Nosul, Edward Linde
MuzykaEnnio Morricone
Rok produkcji2005
Kraj produkcjiFrancja, Kanada, Niemcy, Polska, Włochy
Czas trwania164 min
WWW
Gatunekdramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Opis dystrybutora
Film odznacza się pokorą, z jaką potraktowano temat, prostotą i przejrzystością wizji twórczej, powściągliwością w wyrażaniu uwielbienia dla głównego bohatera oraz świadomością, jak mocno jego osobista historia życia jest powiązana z historią Polski. Z tej właśnie świadomości wypływa idea, aby osobowość i wewnętrzny rozwój przyszłego Papieża ukazać na tle dwóch totalitaryzmów, z którymi miał do czynienia i przeciwko którym nie wahał się przyjąć postawy, co na zawsze naznaczyło jego duszę.
Utwory powiązane
Filmy      



Tetrycy o filmie [5.00]

MC – Michał Chaciński [3]
Podtytuł: Film telewizyjny, który został filmem kinowym. W telewizyjności tego filmu tkwią jego największe problemy, a przeniesienie go na wielki ekran tylko bezwzględnie wydobywa te problemy na wierzch. Film jest źle nakręcony, pełen śmiesznie prymitywnych scen i dialogów, pełen uproszczeń, fatalnie zdubbingowany. Muzyka Morricone też brzmi w nim tandetnie. Jedynie Adamczyk, mimo że gra znanym zestawem swoich chwytów, wyciąga wszystko o jeden poziom wyżej i to z jego powodu nie żałuję seansu. Zdołał pokazać człowieka, który hoduje w sobie odwagę do przeciwstawienia się naciskowi, jakąś radośc życia i niezłomność. To rola zasługująca na lepszy film, albo chociaż na lepszego reżysera.

PD – Piotr Dobry [7]
U krytyka ten film nie ma szans – jest momentami nachalnie pompatyczny, niekiedy w dość tani sposób manipuluje emocjami, leży realizacyjnie – bardzo przeciętna reżyseria, słaba muzyka Morricone, kiepski dubbing, efekty specjalne jak z „Wolfensteina 3D”, Radosław Pazura. U człowieka ten film szanse ma spore – bo sama niewiarygodna historia losów Wojtyły interesuje, wciąga, trzyma w napięciu; bo Adamczyk jest bardzo wiarygodny jako papież i potrafi wzruszyć; bo spośród paru miernych ról wybijają się jednak wyraziste kreacje Raoula Bovy, Matta Cravena, Hristo Shopova. Patrząc racjonalnie, nie sposób uznać „Karola” za dobry film, ale racjonalnie wielu rzeczy nie można.

Oceń lub dodaj do Koszyka w

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Copyright © 2000-2021 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.