Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 6 grudnia 2021
w Esensji w Esensjopedii

Pułapka (Hard Candy)

David Slade
‹Pułapka›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPułapka
Tytuł oryginalnyHard Candy
Dystrybutor Vue Movie Distribution
Data premiery3 listopada 2006
ReżyseriaDavid Slade
ZdjęciaJo Willems
Scenariusz
ObsadaPatrick Wilson, Ellen Page, Sandra Oh, Jennifer Holmes, Gilbert John
MuzykaHarry Esscott, Molly Nyman
Rok produkcji2005
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania103 min
WWW
Gatunekdramat, thriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Opis dystrybutora
Czternastoletnia Hayley Stark czatuje z Jeffem Kohlerem, przemiłym i eleganckim artystą fotografikiem. Z pozoru niewinne słowa są śmiertelnie niebezpieczną grą. Jeff proponuje spotkanie w kawiarni, dziewczynka zgadza się i już wkrótce zamykają się za nią masywne drzwi mieszkania dwukrotnie starszego od niej mężczyzny.
Teksty w Esensji
Filmy – Recenzje      
Przemysław Ćwik ‹Jajka niespodzianki›

Utwory powiązane
Filmy      




Tetrycy o filmie [6.00]

PD – Piotr Dobry [5]
Pierwszy kwadrans jest intrygujący i obiecujący, ale potem film zmienia się w coś w rodzaju wspólnego mokrego snu Wojciecha Wierzejskiego i ograniczonej feministki, czyli revenge movie z głębią „Hostelu”, przewidywalny, pełen nieprawdopodobieństw, z przekazem cofającym cały mozolnie budowany ruch emancypacyjny kobiet o 200 lat wstecz. Ellen Page z początku wyśmienicie odgrywa niewinną lolitkę, ale gdy scenarzysta zmienia ją w przeintelektualizowaną, wszystkowiedzącą psychopatkę, film przeobraża się w nieznośną paradę komunałów („To, że dziewczyna zachowuje się jak kobieta, jeszcze nie znaczy, że nią jest”), a sama Page wpada w tak groteskową manierę oratorską, że zaczyna się tęsknić za minimalizmem Charlesa Bronsona, który tę samą robotę wykonałby bez jednego mruknięcia. Za to od strony formalnej „Pułapka” jest bez zarzutu – te wszystkie dezorientujące ujęcia, które znamy z ostatnich filmów Tony’ego Scotta, budząca uznanie zabawa ładnie saturowanymi barwami, niektóre kadry jakby żywcem wyjęte z wystawy pop-artu. To może się podobać. Natomiast jeśli chcecie obejrzeć naprawdę mądry film o pedofilii, który nie jest tylko wykalkulowanym na wzbudzenie taniej sensacji thrillerem, sięgnijcie po „Zły dotyk” Nicole Kassell.

KS – Kamila Sławińska [7]
Auć! Ostra rzecz. Trochę jak ultrafeministyczna współczesna wersja Czerwonego Kapturka, a trochę jak zły sen o niewinnych z pozoru dzieciach, w których drzemią potwory. Może nie wszystko w tej fabule do końca trzyma się kupy, ale duszna atmosfera udziela się bardzo szybko - a prasowe doniesienia o prawdziwych młodocianych psychopatkach każą uwierzyć, że taka małolata z piekła rodem jest jak najbardziej prawdopodobna. Brawa dla autorów scenariusza za oparcie się łatwiźnie jasnego zakończenia (ileż emocjonujących dyskusji czeka widzów po seansie - więc jak to jest z bohaterem, był winien, czy nie był?) i dla młodziutkiej odtwórczyni głównej roli, Ellen Page, za na długo zapadającą w pamięć, przejmującą kreację.

KW – Konrad Wągrowski [6]
Może rzeczywiście jako wypowiedź na ważny temat (pedofilia) ten film jest zbyt naciągany i naiwny, ale jako thriller sprawdza się zupełnie nieźle. Doskonałe - zarówno od strony scenariusza jak i użytych środków artystycznych pierwsze pół godziny, potem niestety nieco słabiej, ale jednak dość nieprzewidywalnie. Niezła, zapadająca w pamięć Ellen Page. Mimo wszystko - o dobry kwadrans za długo, końcówka również niezbyt przekonująca.

Oceń lub dodaj do Koszyka w

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Copyright © 2000-2021 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.