Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 4 marca 2021
w Esensji w Esensjopedii

Legalna blondynka (Legally Blonde)

Robert Luketic
‹Legalna blondynka›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułLegalna blondynka
Tytuł oryginalnyLegally Blonde
Dystrybutor Syrena
Data premiery1 lutego 2002
ReżyseriaRobert Luketic
ZdjęciaAnthony B. Richmond
Scenariusz
ObsadaAli Larter, Luke Wilson, Reese Witherspoon, Selma Blair, Raquel Welch
MuzykaRolfe Kent
Rok produkcji2001
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania96 min
WWW
Gatunekkomedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Opis dystrybutora
Elle to typowa blondynka z Kalifornii, która spodziewa się, iż Warner oświadczy się jej podczas najbliższej randki. Zamiast tego chłopak zrywa znajomość argumentując, iż jako student Harvardu, przyszły prawnik i polityk musi znaleźć sobie dziewczynę mniej frywolną. Elle nie zamierza się jednak łatwo poddać. Rzuca naukę w szkole mody, aby dołączyć do Warnera w szacownej uczelni i udowodnić mu, jak i całej reszcie świata na co ją stać.
Teksty w Esensji
Filmy – Recenzje      
Artur Długosz ‹Pozostać sobą›

Utwory powiązane
Filmy      






Tetrycy o filmie [5.60]

MC – Michał Chaciński [6]
Zabawny głupawy film. Nie ma sensu oceniać tego typu produkcji pod kątem logiki scenariusza, czy wiarygodności psychologicznej. Liczą się poszczególne scenki i umiejętność sprzedania przez aktorów swoich niewiarygodnych postaci. Akurat w tym filmie liczy się również scenografia i kostiumy, bo mnóstwo gagów bazuje tylko na nich i muszę przyznać, że zadziałało to wyjątkowo przyzwoicie (hmm, nowy gatunek - komedia scenograficzno-kostiumowa?). Do tego Reese Witherspoon kolejny raz pokazuje, że jest jedną z bardziej utalentowanych aktorek młodego pokolenia.

PD – Piotr Dobry [5]
Sympatyczna komedia familijna z banalnym, choć zawsze aktualnym przesłaniem – liczy się to, co w środku, nie to, co na zewnątrz. Plus szczypta niepoprawnych politycznie gagów. Całość słodka, ale o dziwo nie przesłodzona.

WO – Wojciech Orliński [7]
Już drugi raz poszedłem na film tylko dlatego, że główny bohater używa mekintosza (pierwszy raz to 'What Women Want') i nie żałuję. Bałem się, że będzie to tylko ekranizacja dowcipow o blondynkach, tymczasem film zdecydowanie nie jest aż tak jednowymiarowy - robi sobie również jaja z przemądrzałych intelektualistów ('mam magistra z literatury rosyjskiej, doktorat z biochemii, mówi się też że 'Krótka Historia Czasu' Hawkinga to plagiat z mojego wypracowania z czwartej klasy') oraz z Hollywood (fajne są żarty o Coppoli i o chorobie lokomocyjnej na 'Blair Witch Project'). Lekka i bezpretensjonalna komedia, jak ktoś ma nastrój na takową - w sam raz. Ale nic ponad to.

KS – Kamila Sławińska [5]
I pomyśleć, że Reese Whiterspoon to ta sama dziewczyna, która zmasakrowała Kiefera Sutherlanda we Freeway! W tej roli nie jest może intelektualistką, ale ma swój rozum i umie się nim posłużyć nie gorzej niż pilnikiem do paznokci. Film, jak należy się domyślać, jest odpowiedzią na serię dowcipów, w których jasnowłose niewiasty przyklejały znaczki do faksów. Riposta zgrabna, lekka, ale zabawna i z wdziękiem. Nic wielkiego, ale ogląda się przyjemnie.

KW – Konrad Wągrowski [5]
Idealny film do telewizji na święta Bożego Narodzenia lub Wielkanoc emitowany około 18-tej - nawet reklamy mu nie zaszkodzą. Inaczej mówiąc - bezpretensjonalna komedia, z paroma fajnymi chwytami, smiesznymi gagami, sympatyczną bohaterką i zestawem raczej mocno oklepanych pomysłów scenariuszowych. Da się obejrzeć.

Oceń lub dodaj do Koszyka w

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Copyright © 2000-2021 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.