Nightwatching
Peter Greenaway
‹Nightwatching›

WASZ EKSTRAKT: 0,0 %  |
---|
Zaloguj, aby ocenić |
---|
|
Tytuł | Nightwatching |
Dystrybutor | Monolith Plus |
Data premiery | 2 listopada 2007 |
Reżyseria | Peter Greenaway |
Zdjęcia | Reinier van Brummelen |
Scenariusz | Peter Greenaway |
Obsada | Martin Freeman, Emily Holmes, Michael Teigen, Eva Birthistle, Agata Buzek, Toby Jones, Maciej Marczewski, Jodhi May, Richard McCabe, Rafał Mohr, Krzysztof Pieczyński, Nathalie Press, Andrzej Seweryn, Maciej Zakościelny, Ania Antonowicz |
Muzyka | Włodzimierz Pawlik |
Rok produkcji | 2007 |
Kraj produkcji | Francja, Holandia, Kanada, Niemcy, Polska, Wielka Brytania |
Czas trwania | 141 min |
Gatunek | dramat |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Opis dystrybutora
Akcja filmu dzieje się w bardzo trudnym dla Rembrandta okresie jego życia. Powstał wówczas jeden z jego najlepiej znanych obrazów, "Nocna straż", a sam malarz stracił żonę i trojkę swoich dzieci. Opowieść ukazuje intrygi, które towarzyszyły powstawaniu obrazu, sugerując, że kryje się w nim zakodowana informacja o morderstwie...
Utwory powiązane
‹Lumiere i spółka›
–
Theo Angelopoulos,
Vicente Aranda,
J.J. Bigas Luna,
John Boorman,
Youssef Chahine,
Alain Corneau,
Costa-Gavras,
Raymond Depardon,
Francis Girod,
Peter Greenaway,
Lasse Hallström,
Hugh Hudson,
Gaston Kaboré,
Abbas Kiarostami,
Cédric Klapisch,
Andriej Konczałowski,
Spike Lee,
Claude Lelouch,
Sarah Moon,
Idrissa Ouedraogo,
Arthur Penn,
Lucian Pintilie,
Helma Sanders-Brahms,
Jerry Schatzberg,
Nadine Trintignant,
Fernando Trueba,
Liv Ullmann,
Régis Wargnier,
Wim Wenders,
Yoshishige Yoshida,
Yimou Zhang,
Jaco van Dormael,
Merzak Allouache,
Gabriel Axel,
Michael Haneke,
James Ivory,
Patrice Leconte,
David Lynch,
Ismail Merchant,
Claude Miller,
Jacques Rivette
Są tacy, co to lubią jeździć nad morze zimą. Są tacy, co to lubią kanapkę z szynką smarować jeszcze dżemem. Są tacy, co to lubią oglądać teatr w kinie. A ja jestem prosty chłopak i jak chcę obejrzeć teatr, to idę do teatru.
Artysta wizjoner opowiada o artyście genialnym i niepokornym. Greenaway maluje film światłem, tak jak robił to w swoich obrazach Rembrandt. Najsłabszą częścią filmu jest kryminalny wątek związany z tajemnicą obrazu „Nightwatching”, choć deszyfracyjna pedanteria jest imponująca. Wszystko inne to czysta magia kina, kina, które jest sztuką inscenizacji i mistrzowskiej umowności. Dosłowność i naturalizm mieszają się tu z metafizyką. Rembrandt to zarazem geniusz i prostak, gruboskórny wrażliwiec, którego dosyć łatwo wyprowadzić w pole, gdy wcześniej zachwiana została jego równowaga uczuciowa.