Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 27 października 2021
w Esensji w Esensjopedii

Hostel 2 (Hostel: Part II)

Eli Roth
‹Hostel 2›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułHostel 2
Tytuł oryginalnyHostel: Part II
Dystrybutor UIP
Data premiery22 czerwca 2007
ReżyseriaEli Roth
ZdjęciaMilan Chadima
Scenariusz
ObsadaLauren German, Bijou Phillips, Roger Bart, Richard Burgi, Vera Jordanova, Heather Matarazzo, Stanislav Ianevski, Jay Hernandez, Jordan Ladd, Ruggero Deodato
MuzykaNathan Barr
Rok produkcji2007
Kraj produkcjiUSA
CyklHostel
Czas trwania93 min
WWW
Gatunekgroza / horror
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Opis dystrybutora
Trzy Amerykanki studiują sztukę w Rzymie. Dziewczyny postanawiają wyrwać się na weekend do odludnego miejsca, aby odpocząć. Wybierają Słowację. Czy to miejsce okaże się tym o czym marzyły...
Teksty w Esensji
Filmy – Recenzje      
Dawid Klimczak ‹Rzeźnia nr 2›

Utwory powiązane
Filmy (6)       [rozwiń]






Tetrycy o filmie [6.00]

PD – Piotr Dobry [6]
Z tą zamianą płci bohaterów to był dobry pomysł – co prawda dziewczyny są tutaj tak samo tępe jak chłopaki w pierwowzorze, ale mimo wszystko budzą większą empatię. Poza tym na historię patrzymy oczyma już nie tylko ofiar, lecz również oprawców, co czyni rzecz znacznie ciekawszą (co bynajmniej nie oznacza, że mądrzejszą). Jest też „Hostel 2” dużo bardziej perwersyjny od oryginału – nie spotkałem się jeszcze w mainstreamowym horrorze z tak naturalistyczną sceną odcinania penisa – naprawdę robi wrażenie, podobnie jak scena, gdzie naga Monika Malacova (lat 48) kąpie się w krwi zarzynanej jednocześnie dziewczyny. Powracają także zwyrodniałe słowackie dzieciaki – tym razem m.in. grają w nogę świeżo odciętą głową jednej z bohaterek. No i, koniec końców, „lecterowy” epizod Ruggero Deodato jest dużo lepszy niż nijakie cameo Takashiego Miike z jedynki. Słowem, do wielkości temu wciąż bardzo daleko, niemniej pod każdym względem przebija swego dennego poprzednika.

MW – Michał Walkiewicz [6]
Nie wieszałem psów na jedynce tylko przez wzgląd na nieopatrzone biusty Barbary Nedeljakovej i Jany Kaderabkovej. Z drugiego eurotripu Rotha zapamiętam przede wszystkim nogi Very Jordanovej. Moim mistrzem sequeli jest James Cameron, więc nie trawię kontynuacji, które, zamiast dookreślać fabularnie poprzednika i igrać z ustalonym już schematem, pogrążają się w formule „szybciej, mocniej, głośniej”. W kontynuacji „Hostelu” dużo czasu ekranowego poświęca się perspektywie sadystycznych oprawców, co zakrawa na pewne novum. Z drugiej strony, jest to wątek, który nietrudno sobie dopowiedzieć. Ale znów – w obrębie tej niepotrzebnej, a bardzo rozbudowanej partii filmu, krystalizuje się kilka dobrych scen (choćby „licytacja” turystek i finał). Reasumując moje mętne wywody, powiem tylko, że fani tej rzeźni poczują się jeszcze lepiej niż poprzednio, a przeciwnikom na pewno przybędzie piany na ustach.

Oceń lub dodaj do Koszyka w

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Copyright © 2000-2021 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.