Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 7 lipca 2022
w Esensji w Esensjopedii

Wszyscy twoi święci (A Guide to Recognizing Your Saints)

Dito Montiel
‹Wszyscy twoi święci›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułWszyscy twoi święci
Tytuł oryginalnyA Guide to Recognizing Your Saints
Dystrybutor Solopan
Data premiery15 czerwca 2007
ReżyseriaDito Montiel
ZdjęciaEric Gautier
Scenariusz
ObsadaDianne Wiest, Robert Downey Jr., Shia LaBeouf, Melonie Diaz, Julia Garro, Eleonore Hendricks, Channing Tatum, Chazz Palminteri, Martin Compston, Scott Michael Campbell, Rosario Dawson, Eric Roberts
MuzykaJonathan Elias, Jimmy Haun, David Wittman
Rok produkcji2006
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania98 min
WWW
Gatunekdramat, sensacja
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Opis dystrybutora
Bohaterem jest człowiek, który jest przekonany, że przed śmiercią z powodu przedawkowania narkotyków, karą więzienia i innymi nieszczęściami, które dotknęły jego kolegów, uchroniła go opieka czuwających nad nim świętych.
Teksty w Esensji
Filmy – Publicystyka      

Utwory powiązane
Filmy      




Tetrycy o filmie [6.33]

PD – Piotr Dobry [6]
Film nie jest specjalnie oryginalny – podczas seansu nie opuszczało mnie wrażenie, że podobne historie, motywy, ba – nawet pojedyncze sceny – widywałem już kiedyś u Spike’a Lee, Scorsesego, Larry’ego Clarka. Oczywiście trudno mieć do autora pretensje, że ma takie, a nie inne wspomnienia z okresu dorastania w nowojorskich slumsach, ale z drugiej strony – równie trudno zachwycić się opowieścią, która toczy się po wyżłobionych koleinach. Niemniej jednak, mimo iż brak tu większych emocji, to jest niełatwy do uzyskania autentyzm, jest doborowa obsada z Downeyem na czele, jest ponadprzeciętna (choć Montiel momentami uartystycznia nieco na siłę prostą przecież jak konstrukcja cepa historię) reżyseria i jest fajne cameo Erica Robertsa na dokładkę. Czyli w sumie debiut w żadnym razie nie powalający, ale udany.

KS – Kamila Sławińska [8]
Bardzo sobie cenię tego typu filmy o dorastaniu – pokazujące, jak bardzo środowisko, dzielnica, sąsiedztwo z młodości bywają istotne w tym, kim się jest jako dorosły, ukształtowany człowiek. Ten skromny film ma jeszcze jedną wartą uwagi cechę: opowiada o Nowym Jorku w sposób, w jaki mało kto potrafi o nim opowiadać. Wielkie Jabłko z filmu Dito Montiela to nie olśniewająca, bajkowa metropolia, zamieszkana przez modelki i finansistów – ale prawdziwe miasto. Nowojorska Astoria lat 80., jaką pokazuje Montiel, to nie tylko sztafaż, to prawdziwe, żywe miejsce. Miejsce, które ma swoje cudowności, ale i swoje problemy, jak cały Nowy Jork – złożona z małych ojczyzn, skomplikowana, wielokulturowa całość, której największa wartość leży w różnorodności, z której każdy może wybrać cos dla siebie. Nawet ci, co nie doceniają takich etnograficznych smaczków, zasmakują w ładne napisanych i zagranych postaciach. Zwłaszcza Shia LaBeouf wypadł znakomicie.

KW – Konrad Wągrowski [5]
Wydaje się, że historia powstania tego filmu jest dużo ciekawsza niż sam film. Dito Montiel, który rzeczywiście wyszedł z takiej dzielnicy, jak na filmie, najpierw piszę o tym powieść, a potem realizuje na jej podstawie całkiem solidnie zrobiony fillm. Solidnie zrobiony, dobrze zagrany – ale w jakiś sposób mało angazujący emocjonalnie. Chyba po prostu, że problemy młodzieży z amerykańskich blokowisk są stanowczo zbyt odległe, abym mógł zrozumieć tę nutę nostalgii ciągnącą bohatera do ponurej przecież krainy dzieciństwa, które niezbędna jest dla przejęcia się filmem.

Oceń lub dodaj do Koszyka w

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Copyright © 2000-2022 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.