Księżna
(The Duchess)
Saul Dibb
‹Księżna›

WASZ EKSTRAKT: 0,0 %  |
---|
Zaloguj, aby ocenić |
---|
|
Tytuł | Księżna |
Tytuł oryginalny | The Duchess |
Dystrybutor | Best Film |
Data premiery | 9 stycznia 2009 |
Reżyseria | Saul Dibb |
Zdjęcia | Gyula Pados |
Scenariusz | Jeffrey Hatcher, Anders Thomas Jensen, Saul Dibb |
Obsada | Keira Knightley, Ralph Fiennes, Hayley Atwell, Charlotte Rampling, Simon McBurney, Richard McCabe, Dominic Cooper, John Shrapnel, Patrick Godfrey |
Muzyka | Rachel Portman |
Rok produkcji | 2008 |
Kraj produkcji | Francja, Wielka Brytania, Włochy |
Czas trwania | 110 min |
WWW | Strona |
Gatunek | dramat, historyczny |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Opis dystrybutora
Fabuła będzie opowiadać o księżnej Georgianie, nazywanej przez historyków "księżną Dianą" swoich czasów, która wiodła ekstrawaganckie, rozwiązłe życie, pełne politycznych i miłosnych intryg. Stając się jedną z najbardziej wpływowych osób w Wielkiej Brytanii, jednocześnie zaczęła popadać w ogromne długi spowodowane jej zamiłowaniem do hazardu.
Teksty w Esensji
Filmy – Recenzje

Kaman… Takie ładne kostiumy, a taka lichota pod spodem. Zaznaczę, że bynajmniej nie o Keirę mi się rozchodzi.
Role Knightley i Fiennesa są wybitne, a paralele do CV księżnej Diany efektowne, ale bardziej istotnym znajduję, że ten soczysty XVIII-wieczny dramat kostiumowy każe pomyśleć również o losach wielu anonimowych kobiet w milczeniu przeżywających podobne tragedie. W pieprzonym XXI wieku!
Popowa wersja „Niebezpiecznych związków”. Ralph Fiennes daje popis aktorstwa w roli powściągliwego arystokraty. Keira Knightley, jak zawsze doskonale odnajdująca się w strojach z epoki, bryluje u jego boku, choć moim zdaniem – szczególnie w drugiej części filmu – jej luzacki styl bycia i młodzieńczy wygląd niespecjalnie przystają do życiowych perypetii bohaterki.
MW – Michał Walkiewicz [5]
Tak tak, pochylmy się nad losem wielu anonimowych kobiet i przy okazji nie zapomnijmy o tych, które pustkę egzystencjalną wypełniają meblami z Ikei. Wybacz, Piotrze, ale jakoś nie przekonują mnie takie sugestie (to jednak inna epoka, inne obyczaje i inne powody cichych tragedii). Fantazyjne ciuchy to za mało na soczysty dramat, a mina złapanej we wnyki łani nie wystarczy na wybitną rolę.
KW – Konrad Wągrowski [6]
Historia lady Dżi – skojarzenia z księżną Dianą i księciem Karolem są tu absolutnie nieuniknione. Poza tym to solidne, ładnie zrobione kino kostiumowe, w którym doskonale odnajdują się Keira Knightley (dawniejsze epoki jej służą – wspomnijcie choćby „Dumę i uprzedzenie”) i świetny jak zwykle Ralph Fiennes. Obrazek obyczajowy z epoki, ale też z elementami bardziej emocjonalnymi (choćby sceny z dziećmi). Szkoda jednak, że tych emocji w sumie nie było tak dużo, w jakimś stopniu bohaterowie pozostają nie do końca odkryci.
Oparta na faktach historia Georginy Cavendish, kobiety niezwykłej, pełnej hartu ducha, której udało się przełamać konwenanse i wejść do świata polityki (na tyle, na ile kobieta wtedy, czyli pod koniec XVII wieku zrobić to mogła). Grająca główną rolę Keira Knightley nie ma niestety takiego talentu aktorskiego i charyzmy, by oddać osobowość księżnej, wyrastającą zdecydowanie ponad swój czas. Za to Keira fantastycznie wygląda w stylowych kostiumach z epoki. Szansa na ciekawe studium zniewolenia kobiety została zaprzepaszczona. Pozostał miły dla oka romans (trochę więcej niż romans) historyczny. Wart uwagi jest za to Ralph Fiennes w roli oschłego, apodyktycznego hulaki, księcia Devonshire, męża Georginy.