Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 19 maja 2022
w Esensji w Esensjopedii

Nim diabeł dowie się, że nie żyjesz (Before the Devil Knows You're Dead)

Sidney Lumet
‹Nim diabeł dowie się, że nie żyjesz›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułNim diabeł dowie się, że nie żyjesz
Tytuł oryginalnyBefore the Devil Knows You're Dead
Dystrybutor Vision
Data premiery28 listopada 2008
ReżyseriaSidney Lumet
ZdjęciaRon Fortunato
Scenariusz
ObsadaPhilip Seymour Hoffman, Ethan Hawke, Albert Finney, Marisa Tomei, Aleksa Palladino, Amy Ryan, Rosemary Harris, Adrian Martinez
MuzykaCarter Burwell
Rok produkcji2007
Kraj produkcjiUSA, Wielka Brytania
Czas trwania117 min
Gatunekdramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Opis dystrybutora
Opowieść o dwóch braciach, którzy organizują napad na sklep jubilerski swoich rodziców. Skok kończy się jednak katastrofą, która wywołuje serię zdarzeń sprawiających, że stosunki pomiędzy braćmi, ich ojcem i żoną jednego z nich zaczynają się kompletnie psuć.
Teksty w Esensji
Filmy – Recenzje      

Filmy – Publicystyka      

Utwory powiązane
Filmy      




Tetrycy o filmie [8.50]

DA – Darek Arest [8]
Dziwny to film. Dobrze, że mamy tą „dziwność”, za którą można się zawsze schować, gdy błyskotliwe określenia nie przychodzą do głowy. O! I jeszcze „mroczny” to film. Trochę taki „Sen Kasandry” po mrocznej stronie lustra. No i jeszcze „świetnie zagrany”, co w zasadzie można napisać zawsze, gdy w obsadzie jest Wielki Seymour Hoffman. Mam! jeszcze jest „niepokojący”. Kurcze, ludzie – idźcie po prostu do kina, bo warto.

PD – Piotr Dobry [8]
Najlepszy Lumet od lat. Polecam wszystkim, a szczególnie Woody’emu Allenowi – może w końcu nauczy się, jak kręcić współczesne greckie tragedie bez przynudzania.

KS – Kamila Sławińska [10]
Mój Boże, gdybyż tak dzisiejsi młodzi twórcy filmowi mieli chociaż połowę tej pasji, świeżości, pomysłowości i energii, jaką widać u ponad osiemdziesięcioletniego Sidneya Lumeta! Debiutant Kelly Masterson napisał skomplikowaną, po starogrecku tragiczną historię rodzinną—a Lumet zrobił z niej trzymający za gardło dramat, w którym bohaterowie są w tym samym stopniu katami swych najbliższych, jak i ofiarami własnych poczynań. Trio Hoffman-Hawke-Tomei niesamowite, do tego stopnia, że nawet, kiedy Lumet bawi się chronologią opowieści, wracając raz po raz do wydarzeń, które nam już opowiedział, każdy taki powrót odkrywa nowe aspekty postaci, pozostawiając nas w kompletnym zadziwieniu. Pierwszorzędna robota.

KW – Konrad Wągrowski [8]
Zaskakujące – historia jakby wyjęta z greckiej tragedii, a dzięki świetnemu aktorstwu, i reżyserii, robi jak wrażenie jak najbardziej prawdziwej i szczerej. Do tego pomysł poprowadzenia opowieści poprzez liczne retrospekcje zwiększa zainteresowanie widza, który czuję nieodpartą potrzebę odkrywania kolejnych faktów aż do finałowej tragedii. W sumie historia prosta, nie jakoś bardzo oryginalna (odrobinę Coenowska, ale dużo bardziej serio), a rusza jak cholera.

Oceń lub dodaj do Koszyka w

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Copyright © 2000-2022 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.