Iron Man 2
Jon Favreau
‹Iron Man 2›

WASZ EKSTRAKT: 0,0 %  |
---|
Zaloguj, aby ocenić |
---|
|
Tytuł | Iron Man 2 |
Dystrybutor | UIP |
Data premiery | 30 kwietnia 2010 |
Reżyseria | Jon Favreau |
Zdjęcia | Matthew Libatique |
Scenariusz | Justin Theroux |
Obsada | Robert Downey Jr., Don Cheadle, Gwyneth Paltrow, Scarlett Johansson, Sam Rockwell, Mickey Rourke, Samuel L. Jackson, Clark Gregg, John Slattery, Garry Shandling, Paul Bettany, Kate Mara, Leslie Bibb, Jon Favreau, Christiane Amanpour, Stan Lee |
Muzyka | John Debney |
Rok produkcji | 2010 |
Cykl | Iron Man, Marvel Cinematic Universe |
Czas trwania | 124 min |
WWW | Strona |
Gatunek | akcja, SF |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Opis dystrybutora
Świat już wie, że miliarder i konstruktor, Tony Stark to superbohater Iron Man. Rząd, prasa i zwykli obywatele naciskają, by Stark podzielił się swoją technologią z armią. Tony obawia się, że tajne informacje dostaną się we wrogie ręce. Wraz z Pepper Potts i Jamesem „Rhodeyem” Rhodesem. Tony tworzy przymierze, które musi powstrzymać potężną, wrogą siłę.
Inne wydania
Teksty w Esensji
Filmy – Recenzje

Filmy – Publicystyka

Filmy – DVD i Blu-Ray

Utwory powiązane
‹Młody Sheldon. Kompletny sezon pierwszy›
–
Jon Favreau,
Michael Zinberg,
Jaffar Mahmood,
Chris Koch,
Don Scardino,
Mark Cendrowski,
Howie Deutch,
Peter Lauer,
Rebecca Asher,
Richie Keen,
Alex Reid
Napisać, że fabuła drugiego „Iron Mana” nie jest specjalnie skomplikowana, to jak stwierdzić, że Jan Kulczyk nie jest specjalnie biedny. Ale nie na skrypcie, a na bohaterze ta seria jest oparta i odnoszę wrażenie, że film byłby równie przyjemny, gdyby Tony nie robił nic więcej poza flirtowaniem z pięknymi paniami. A że tutaj jeszcze zbawia świat i śmiga bolidem Formuły 1 lepiej od Kubicy, naprawdę nie widzę powodów do narzekań.
Zza Oceanu płyną krytyczne opinie o tej kontynuacji (z pełnym uwielbieniem oryginału), co jednak trudno zrozumieć, bo już pierwsze kilkadziesiąt minut przewyższa fabularne aspekty części pierwszej pod każdym niemal względem. Fabuła jest wtedy przyjemnie zawiła i wielowątkowa, a jeden z najistotniejszych z nich stanowi dyskusję z superbohaterskim etosem. Gdzie kończy się odpowiedzialność, a zaczyna prywata? Na pancerzu Iron Mana pojawia się głęboka skaza. Oto okazuje się, że ów obdarzony powszechnym zaufaniem obrońca ludzkości jest małostkowym egocentrykiem i niefrasobliwym showmanem, który potrzebę rozrywki i uwielbienia stawia ponad swe powinności. Szkoda, że tego animuszu nie starcza na dłużej. Film kończy się w okolicach 40. minuty, skazany na przewidywalność .