Niewinna
(The Other Man)
Richard Eyre
‹Niewinna›

Opis dystrybutora
Peter i Lisa są małżeństwem od ponad dwudziestu lat. Ich świat wydaje się być poukładany: Peter jest odnoszącym sukcesy biznesmenem, a Lisa cenioną projektantką butów. Pewnego dnia Lisa znika. Peter jest załamany. Jednak rozpacz zmienia się w furię, gdy w komputerze żony znajduje jej intymne zdjęcia z innym mężczyzną. Ten sam człowiek - Ralph od lat wysyła Lisie e-maile. Zdruzgotany Peter podejmuje desperacką próbę zmierzenia się z przeszłością żony. Planuje poznać Ralpha i go zabić.
Teksty w Esensji
Filmy – Recenzje

Utwory powiązane
Filmy

Richard Eyre znowu utwierdza nas w przekonaniu, że angielska flegma to nie mit. Kolejny raz, po „Iris” i „Notatkach o skandalu”, adaptuje utwór literacki w tak przeraźliwie niefilmowy, statyczny i pozbawiony polotu sposób, że lepszy efekt uzyskałby, decydując się na słuchowisko radiowe. Co prawda nie widzielibyśmy wówczas Laury Linney nago, ale chyba jakoś byśmy to przeżyli, mhm?
BH – Błażej Hrapkowicz [3]
Szachowy pojedynek jako sposób przedstawienia konfliktu to zręczna metafora literacka, pozwalająca na szczegółowy opis antagonistów. W kinie jednak nie sprawdza się w ogóle, chyba że umie się sfilmować statyczną grę jak Scorsese bilard w „Kolorze pieniędzy”. Z tego powodu potencjalnie najciekawsza scena między mężem i kochankiem jego żony jest w filmie Eyre’a nudna jak flaki z olejem. To zresztą problem całego filmu – opowiadanie Schlinka nie zostało zaadaptowane, lecz przeniesione na ekran. Literacka narracja ugina się pod ciężarem retrospekcji, z obszernych zasobów filmowego języka wykorzystując jeno słowo. Osoby dramatu pozostają blade i niedookreślone, czemu nie potrafią zaradzić nawet aktorzy tej klasy, co Neeson, Linney i Banderas. Płaski i niemiłosiernie rozwlekły film.