Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 22 września 2019
w Esensji w Esensjopedii

Prorok (Un prophète)

Jacques Audiard
‹Prorok›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułProrok
Tytuł oryginalnyUn prophète
Dystrybutor Syrena
Data premiery21 maja 2010
ReżyseriaJacques Audiard
ZdjęciaStéphane Fontaine
Scenariusz
ObsadaTahar Rahim, Niels Arestrup, Adel Bencherif, Hichem Yacoubi, Reda Kateb
MuzykaAlexandre Desplat
Rok produkcji2009
Kraj produkcjiFrancja, Włochy
Czas trwania155 min
WWW
Gatunekdramat, sensacja
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Opis dystrybutora
Wrażliwy, pozbawiony edukacji 19-latek Malik trafia do więzienia, gdzie szybko staje się chłopcem na posyłki gangu sprawującego władzę pośród osadzonych. Malik otrzymuje od szefa bandy wszelkiej maści zlecenia, dzięki którym zyskuje szacunek i zaufanie. Nikt jednak nie wie, że Malik ma swoje własne plany...
Teksty w Esensji
Filmy – Recenzje      

Filmy – Publicystyka      




Filmy – Wieści      

Utwory powiązane
Filmy      






Tetrycy o filmie [8.75]

DA – Darek Arest [9]
Audiard zaczął robić filmy, kiedy już wiedział, jak maja one wyglądać. Jest tu cały jego styl: drapieżny nerw, mocno pokręcone relacje i bohater, którego wypada się trochę bać. Zaczyna się jak festiwalowy koszmar o trudnym życiu w dalekim kraju, rozwija, jak ojciec chrzestny. Jak się kończy – koniecznie zobaczcie sami. A jak się spodoba oglądajcie dalej. Nie ma tego wiele – „Z moich ust”, „Wielce skromny bohater”, „W rytmie serca”. Rzadko która tak krótka filmografia jest jednocześnie tak kompletna.

PD – Piotr Dobry [8]
Audiard rozprawia o determinantach tożsamości podobnie jak Mungiu o problemie aborcji w „4 miesiącach…”. Opisuje konkretne zjawisko w konkretnym kraju, ale nadaje całości wymiar uniwersalny. Nie podkłada gotowców, powstrzymuje się od osądów moralnych, zaprasza do dyskursu; innego proroka zobaczy w filmie szowinista, innego – kosmopolita. A kto chce, może po prostu olać tę całą filozoficzno-egzystencjalną nadbudowę i skupić się na odświeżonej formule gangstersko-więziennego dramatu. Mistrzowsko zagranego zresztą – taka kreacja jak ta Tahara Rahima zdarza się, wedle nieśmiertelnych słów Wrony Bartosza, jedna na milion.

MO – Michał Oleszczyk [8]
Film daje nam po gębie, a my klaskamy – definicja silnego, świetnie wyreżyserowanego kina. „Prorok” chwali przemoc jako platformę budowy własnej tożsamości i nie daje żadnej moralizującej puenty. Take it or leave it.

BZ – Beata Zatońska [10]
Faktura dokumentu, wzbogacona przypowieścią i metafizyką. Film jest fascynujący i zwodniczy jak jego główny bohater, młody Arab, który przechodzi w więzieniu błyskawiczną szkołę życia. Świetnie zagrany, przemyślany i odsłaniający brutalne mechanizmy rządzące światem przestępczym i więzieniami we Francji.

Oceń lub dodaj do Koszyka w

Komentarze

20 VIII 2010   20:40:53

Świetny film, jeden z najlepszych, które widziałam w ubiegłym roku

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Copyright © 2000-2019 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.