Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 14 czerwca 2021
w Esensji w Esensjopedii

Spadkobiercy (The Descendants)

Alexander Payne
‹Spadkobiercy›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSpadkobiercy
Tytuł oryginalnyThe Descendants
Dystrybutor Imperial CinePix
Data premiery17 lutego 2012
ReżyseriaAlexander Payne
ZdjęciaPhedon Papamichael
Scenariusz
ObsadaGeorge Clooney, Mary Birdsong, Nick Krause
Rok produkcji2011
Kraj produkcjiUSA
WWW
Gatunekdramat, komedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Opis dystrybutora
Gdy jego żona trafia do szpitala po wypadku, wpływowy biznesmen z Hawajów musi zaopiekować się dwiema kilkunastoletnimi córkami, z którymi wcześniej niewiele go łączyło.
Inne wydania


Teksty w Esensji
Filmy – Recenzje      

Filmy – Publicystyka (6)       [rozwiń]





Filmy – DVD i Blu-Ray      
Sebastian Chosiński, Miłosz Cybowski, Daniel Markiewicz, Konrad Wągrowski ‹Esensja ogląda: Sierpień 2012 (DVD)›

Utwory powiązane
Filmy      






Tetrycy o filmie [8.67]

PD – Piotr Dobry [9]
Jeden z amerykańskich krytyków określił „Spadkobierców” mianem „listu miłosnego do niedoskonałości”. Pięknie! Reżyser „Schmidta” rzeczywiście nie od dziś jest niedościgniony w celebrowaniu wad i słabości swoich bohaterów, ale w nowym filmie po raz pierwszy osiąga mistrzostwo. Dawno nie widziałem tak ładnie, uczciwie sportretowanej starej prawdy, że kocha się nie za coś, a mimo wszystko. Clooney rewelacyjny, świetna Woodley.

BH – Błażej Hrapkowicz [9]
Seans „Spadkobierców” jest jak przebywanie w objęciach bliskiej osoby, która nie udaje, że zna jakiekolwiek recepty na życiowe dramaty i potrafi nas przed nimi uchronić, tylko po prostu oferuje szczyptę ukojenia. Alexander Payne wykonuje taniec na linie – nie odwraca wzroku od tego, co sprawia największy ból, w czułym geście kładzie rękę na ramieniu każdej ze swoich postaci, ani na moment nie popadając w fałszywy hurraoptymizm. Jednym ujęciem, jedną montażową sklejką potrafi Payne przenieść swój film w rejony geniuszu. Wielki reżyser.

MO – Michał Oleszczyk [8]
Film o tym, że szczęście nie jest przywilejem. Zafrasowany Clooney w kolekcji kwiecistych koszul i przewiewnych sandałów staje twarzą w twarz ze zbliżającą się śmiercią żony i musi na nowo zdefiniować swą rolę męża, ojca i mężczyzny w ogóle. Najdelikatniejszy z filmów Payna; koronkowa reżyserska robota ani razu nie wpadająca w koleiny banału.

Oceń lub dodaj do Koszyka w

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Copyright © 2000-2021 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.