Rzeź
(Carnage)
Roman Polański
‹Rzeź›

Opis dystrybutora
To opowieść o dwóch parach, które spotykają się w wyniku sprzeczki ich dzieci. Kończy się to kłótnią pomiędzy dorosłymi, którzy atakują umiejętności wychowawcze drugiej strony i wytykają sobie nawzajem problemy małżeńskie.
Inne wydania
Teksty w Esensji
Filmy – Recenzje

Filmy – Publicystyka

Utwory powiązane
‹Kocham kino›
–
Theo Angelopoulos,
Olivier Assayas,
Bille August,
Jane Campion,
Youssef Chahine,
Kaige Chen,
Michael Cimino,
Ethan Coen,
Joel Coen,
David Cronenberg,
Jean-Pierre Dardenne,
Luc Dardenne,
Manoel de Oliveira,
Raymond Depardon,
Atom Egoyan,
Amos Gitai,
Alejandro González Iñárritu,
Hsiao-hsien Hou,
Aki Kaurismäki,
Abbas Kiarostami,
Takeshi Kitano,
Andriej Konczałowski,
Claude Lelouch,
Ken Loach,
David Lynch,
Nanni Moretti,
Roman Polański,
Raoul Ruiz,
Walter Salles,
Elia Suleiman,
Ming-liang Tsai,
Gus Van Sant,
Lars von Trier,
Wim Wenders,
Kar Wai Wong,
Yimou Zhang
„Rzeź” rozczarowuje. Ścierpię płyciznę przekazu, prymitywne kontrastowanie natury i kultury (obrzyganie Kokoschki), szkolne alegorie (utrata siekaczy, rodentofobia Michaela i ten nieszczęsny chomik), bo nigdy nie byłem przeciwnikiem sztuki dla sztuki. Ścierpię afektowane, histeryczne aktorstwo Winslet i (przede wszystkim) Foster przez wzgląd na teatralny rodowód dzieła. Ale do licha, nie mogę ścierpieć tego, że film, który już samym tytułem zapowiada emocjonalne tornado, nie ma do zaoferowania nawet letniego wicherku. Wiele hałasu o nic.
MO – Michał Oleszczyk [6]
Słabiutka sztuka wyjściowa, zbudowana na prostych jak drut rymach i jeszcze prostszych opozycjach (kultura/natura, cywilizacja/przemoc, etc.) jest dobrym aktorskim samograjem, a Polański wzbogaca ją dodatkowo świetną klamrą z dwóch ujęć ogólnych, które pomagają choć trochę skomplikować przekaz. Jak na rzeź, film jest jednak całkowicie bezkrwawy.
KW – Konrad Wągrowski [6]
Rewelacyjny jest Christoph Waltz, znakomity John C. Reilly, panie również dają radę, parę scen naprawdę bawi, ale przyznam, że po tak obiecująco zapowiadającym się konflikcie spodziewałem się czegoś dużo mocniejszego.
„To, o czym rozmawiają bohaterowie filmu, to rzeź. To, o czym rozmawiają ze sobą widzowie w kinie przed i po seansie, to rzeź. To, w jaki sposób mówi do widzów tym filmem Polański, to niestety również rzeź.