Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 28 listopada 2021
w Esensji w Esensjopedii

Dług (The Debt)

John Madden
‹Dług›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułDług
Tytuł oryginalnyThe Debt
Dystrybutor UIP
Data premiery21 października 2011
ReżyseriaJohn Madden
ZdjęciaBen Davis
Scenariusz
ObsadaSam Worthington, Tom Wilkinson, Helen Mirren, Marton Csokas, Jessica Chastain, Jesper Christensen, Ciarán Hinds
MuzykaThomas Newman
Rok produkcji2010
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania114 min
WWW
Gatunekdramat, thriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Opis dystrybutora
Film jest adaptacją izraelskiego filmu z 2007 roku pt. „Ha-Hov”. Historia rozpoczyna się w 1997 roku, kiedy do byłych agentów Mossadu, obecnie na emeryturze – Rachel (Mirren) i Stefana (Wilkinson) dociera szokująca informacja o ich byłym współpracowniku Davidzie (Hinds). Cała trójka od lat podziwiana była przez obywateli Izraela za sprawą misji przeprowadzonej w 1966 roku, kiedy trójka ta wytropiła nazistowskiego zbrodniarza Vogela (Christensen) w Berlinie Wschodnim. Przy ogromnym ryzyku i znacznych osobistych kosztach misja zakończyła się sukcesem. Tak przynajmniej się wydawało. Napięcie w filmie buduje się na przecięciu dwóch linii czasu, z zadziwiająca akcją i wychodzącymi na jaw nieoczekiwanymi faktami.
Inne wydania


Teksty w Esensji
Filmy – Recenzje      

Filmy – Publicystyka      

Utwory powiązane
Filmy (9)       [rozwiń]






Tetrycy o filmie [4.50]

PCz – Piotr Czerkawski [4]
John Madden na potęgę zadłuża się u Spielberga i Polańskiego. W swoim nudnawym thrillerze szpiegowskim nie oddaje jednak zarówno psychologicznej głębi „Monachium”, jak i staroświeckiego wdzięku „Autora widmo”. Czy zna ktoś namiary na dobrą firmę windykacyjną ze wschodu?

AZ – Artur Zaborski [5]
Dobry reżyser, dobrzy aktorzy i interesująca baza scenariuszowa nie gwarantują dobrego filmu. To jeden z tych niefortunnych przykładów. Choć przedstawia szalenie interesujące wydarzenia, robi to tak bezpłciowo, że w kinie można tylko ziewać. Najbardziej żałuję zmarnowanej szansy na postawienie widza przed dylematem: kibicować bohaterce, która kłamie, czy opowiedzieć się po stronie tych, którzy walczą o prawdę, choć są mniej od bohaterki sympatyczni? Bardzo zmarnowany potencjał.

Oceń lub dodaj do Koszyka w

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Copyright © 2000-2021 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.