Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 8 grudnia 2021
w Esensji w Esensjopedii

Czas wojny (War Horse)

Steven Spielberg
‹Czas wojny›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułCzas wojny
Tytuł oryginalnyWar Horse
Dystrybutor Forum Film
Data premiery13 stycznia 2012
ReżyseriaSteven Spielberg
ZdjęciaJanusz Kamiński
Scenariusz
ObsadaBenedict Cumberbatch, Tom Hiddleston, Emily Watson, David Thewlis, David Kross
MuzykaJohn Williams
Rok produkcji2011
Kraj produkcjiIndie, USA
WWW
Gatunekdramat, wojenny
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Opis dystrybutora
W 1914 roku Joey, piękny, gniady źrebak z charakterystyczną białą kreską na nosie, zostaje sprzedany armii i rzucony w wir wojny na Froncie Zachodnim. Wraz ze swoim oficerem bierze udział w walce przeciw wrogom, będąc świadkiem koszmaru bitew we Francji. Nawet w zrujnowanych okopach odwaga Joey’ego wzrusza otaczających go żołnierzy. Koń znajduje wśród nich ciepło i nadzieję. Jednak wciąż tęskni za Albertem, synem farmera, którego opuścił. Czy będzie mu dane jeszcze kiedyś zobaczyć prawdziwego pana?
Teksty w Esensji
Filmy – Recenzje      

Filmy – Publicystyka      

Utwory powiązane
Filmy (33)       [rozwiń]






Tetrycy o filmie [4.00]

PD – Piotr Dobry [5]
W „Czasie wojny” („War Horse”) Spielberg próbuje rozegrać familijną konwencję znaną z „Lassie, wróć” w okopach I wojny światowej, co zupełnie się nie klei. Jak mam wysoki próg tolerancji na Cudowne Zbiegi Okoliczności, tak tutaj ich ilość mnie przerosła. „Koń to nie pies”, zauważa przytomnie jeden z bohaterów, i to też jest jeden z powodów, dla których antropomorfizacja dzielnego konika Joeya w wielu miejscach wypada irytująco nierealistycznie. Amerykanom film się jednak spodobał (76% na RT, nominacja do Oscara), więc pewnie teraz Oliver Stone dostanie zlecenie na dramat o chomiku, który bardzo się rozpił po traumatycznych przeżyciach w Wietnamie.

MO – Michał Oleszczyk [3]
Kino jako sfałszowane malarstwo akademickie; czołowy majster od wyciskania łez tworzy film z mydlinami w żyłach. Jeden martwy obraz goni następny: ta mdła wariacja na temat „Na los szczęścia, Baltazarze” uśpiłaby samego Davida Leana, tak bardzo jest stateczna i martwa. Najgorszy film w karierze Spielberga, mogący maszerować ręka w rękę z „Na zawsze”.

Oceń lub dodaj do Koszyka w

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Copyright © 2000-2021 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.