Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 28 listopada 2021
w Esensji w Esensjopedii

Droga na drugą stronę (Crulic - Drumul spre dincolo)

Anca Damian
‹Droga na drugą stronę›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułDroga na drugą stronę
Tytuł oryginalnyCrulic - Drumul spre dincolo
Dystrybutor Fundacja Magellan
Data premiery1 grudnia 2011
ReżyseriaAnca Damian
Scenariusz
ObsadaMaciej Stuhr
MuzykaPiotr Dziubek
Rok produkcji2011
Kraj produkcjiPolska, Rumunia
Czas trwania72 min
Gatunekanimacja, dokument
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Opis dystrybutora
Pełnometrażowy animowany film dokumentalny opowiada historię życia Crulica, 33-letniego Rumuna, który umarł w polskim więzieniu w czasie strajku głodowego w 2007 roku. Mocny styl wizualny, wynik mieszanki pięknych technik animacji, tworzy uderzający, zadziwiająco spójny i niezapomniany film.
Teksty w Esensji
Filmy – Publicystyka      

Filmy – Wieści      


Utwory powiązane
Filmy      



Tetrycy o filmie [7.00]

BH – Błażej Hrapkowicz [7]
Dokument interwencyjny i surrealistyczna animacja tworzą bardzo zgrany duet: pierwszy opowiada naprawdę szokującą historię arogancji i niekompetencji wymiaru sprawiedliwości, który sprzeniewierzył się własnym regułom; druga stanowi podróż w głąb udręczonego umysłu, o której trudno zapomnieć.

UL – Urszula Lipińska [7]
Czy tego chcemy czy nie, moc współczesnego kina, także dokumentalnego, leży w formie i Anca Damian zdaje się świetnie to rozumieć. Sposób narracji i przedstawiania wydarzeń w tym filmie skłania się metodzie łączenia dokumentalnego materiału z animacją. Wstrząsającą historię, reżyserka przeniosła w odrealniony ekranowy świat, który jeszcze podsycił jej dramatyzm. Zamiast suchej relacji z faktów, „Droga na drugą stronę” przypomina raczej coś w stylu osobistej refleksji nad życiem Crulica, a zwłaszcza jego finalnym aktem. W potoczystej opowieści nie ma jednak nadmiernego psychologizowania i zażartego śledztwa: jest ludzki wymiar tragedii pokazany z niezwykłą pomysłowością.

MO – Michał Oleszczyk [7]
Zaskakujące, że film przepadł w polskich kinach: mimo że pierwszych 20 minut irytowało mnie swą nachalną fajnością w wynajdowaniu wizualnych ekwiwalentów epizodów z życia bohatera, to im dalej, tym było lepiej – duszniej, ciemniej, bardziej przerażająco. Dokumentalna animacja interwencyjna; brzmi karkołomnie, ale udało się bardzo dobrze.

AZ – Artur Zaborski [7]
„Walc z Baszirem” mnie nie powalił, za to jestem zagorzałym fanem „Persepolis”. Cieszę się, że do grona utrzymanych na wysokim poziomie artystycznym, animowanych dokumentów dołącza rodzima produkcja.

Oceń lub dodaj do Koszyka w

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Copyright © 2000-2021 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.