Dochodzenie
(City by the Sea)
Michael Caton-Jones
‹Dochodzenie›

WASZ EKSTRAKT: 0,0 %  |
---|
Zaloguj, aby ocenić |
---|
|
Tytuł | Dochodzenie |
Tytuł oryginalny | City by the Sea |
Dystrybutor | Monolith |
Data premiery | 18 kwietnia 2003 |
Reżyseria | Michael Caton-Jones |
Zdjęcia | Karl Walter Lindenlaub |
Scenariusz | Ken Hixon |
Obsada | Robert De Niro, Frances McDormand, Eliza Dushku, Drena De Niro, Nestor Serrano, James Franco, William Forsythe, George Dzundza |
Muzyka | John Murphy |
Rok produkcji | 2002 |
Kraj produkcji | USA |
Czas trwania | 108 min |
WWW | Polska strona Strona |
Gatunek | dramat, sensacja |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Opis dystrybutora
Vincent LaMarca jest detektywem nowojorskiej policji, którego ojciec w latach pięćdziesiątych został stracony za porwanie i zamordowanie dziecka. Teraz, prowadząc śledztwo w sprawie morderstwa na Long Beach, Vincent odkrywa, że głównym podejrzanym w tej sprawie jest jego syn Joey.
Utwory powiązane
KS – Kamila Sławińska [3]
Odradzam ten film wszystkim, którzy znają poruszający reportaż Marka McAlary’ego Mark of the Murderer, który stał się punktem wyjścia dla scenariusza, oraz topografię aglomeracji nowojorskiej: zirytuje ich tylko i tyle. Odradzam go także tym, którzy nie są w stanie pogodzić się z myślą, że udział DeNiro już od jakiegoś czasu nie gwarantuje pozytywnego kinowego przeżycia. Dwie niezłe role (DeNiro jako gliniarz z problemami rodzinnymi i McDormand jako wyrozumiała, cierpliwa kochanka) zostały tu utopione w sentymentalno-słodkim sosie, a prawdziwa historia rozmieniona na drobne. Genialne plenery, których dostarczył magiczny, zapomniany nadmorski kurort Asbury Park, są tłem dla pościgów i bijatyk bardziej nieudolnych niż w filmach Godarda, co sprawia, ze cała magia niezwykłego miejsca pryska jak bańka mydlana. Żeby zmarnować tyle dobra, trzeba być chyba wyjątkowym reżyserskim antytalentem.